Gå til innhold

Budsjettvennlige gaver til barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tenker å starte en generell tråd om gaver til barn. Jeg merker at alt er så dyrt, så er veldig fint om vi kan diskutere rimelige gaver. 

Jeg er student, og jeg har ei venninne som har tre unger... den ene er i 4-5, den andre er 1 år og den tredje er nyfødt. Alle er jenter. Merker det blir dyrt med tre gaver til barna i året pluss gave til min venninne når hennes bursdag nærmer seg, spesielt siden alle har bursdag på samme årstid...

 

Tenker gaver til 100-150 kr pr barn. Har noen forslag på hvor jeg kan kjøpe gaver og evt hva jeg kan gi?

Anonymkode: d705f...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du er student, så er det jo mulig å si at du kun vil gi til barn, og ikke voksne. :) 

Følg med på tilbud og kjøp basisleker når du kommer over det.. for eksempel lego. Det kommer ofte på tilbud på Obs, yes og andre lekebutikker. Br og toysrus har ofte salg på enkelte leker, lekmer.no og jollyroom.no har ofte salg på leker på nett. Ofte i helgene..

 

Lego Friends (fi0nnes pakker fra 49kr og oppover), Duplo

Bøker (Karsten og petra, bukkene bruse bøkene, lillesøster, og div.. Ofte bøker på mamutsalg)

Klær

Paw patrol er populært her, men det tro jeg er dyrt.

Til den nyfødte har de sikkert mye klær, men alltid fint med noe nytt i str 1-2år.. (Ofte den str som blir mest slitt pga bruk)

Dukker, tilbehør, Barbie (usikker på pris, men finnes jo salg)..

Spader og div til utelek.

Memo og lotto er alltid en slager.

Dette er ting man kan finne på salg, og som ikke "går ut på dato" :)

 

Anonymkode: 51fe3...c05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

godteri!, gavekort til lekebutikken(200 kr), og evt leker\ klær på tilbud 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo masse å kjøpe til barn til under hundrelappen! 

Lego, perler, plastelina, bøker, vannmaling, fingermaling, malebøker, biler/båter/fly er eksempler på ting mine to blitt kjempeglad for. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ikke gave til andres barn med mindre det er i veldig nær relasjon - dvs jeg kjøper til fadderbarnet mitt, men vi er trossalt en del sammen og jeg anser meg selv som en funcle. Når det er sagt: Bøker, dvder, tegnesaker, ball etc. Mye av dette er sporadisk på tilbud så man kan faktisk få svært billige men fine gaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kikke etter gaver til lillebror (7 år) på butikker som søstrene grene og tgr, der har de mye artig og billig :) kjøpte for eksempel kinasjakk til eldste lillebror (11 år) for 50 kr eller noe på tgr. Også er det jo såpebobler da, det er jo alltid populært, så det kan du kanskje gi til hun eldste ihvertfall :) de to andre er vel for små for det ennå.. men du finner alltids noe for under 100-lappen :)

Anonymkode: 74507...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ark bokhandel har med jevne mellomrom 50%-tilbud på mange bøker (ofte ikke de fra året og fjoråret, men det er mange andre gode og artige bøker man kan kjøpe til en god pris likevel da). Følg med på tilbud! Bli medlem i aktuelle butikker. Da får man av og til rabatter man kan benytte seg av. 

 

I klassen til barnet mitt har vi 100 kr som maks øvre grense på hva en gave skal koste i bursdager. Jeg synes også at du kan stoppe på 100-lappen. Behøver ikke å gå over det. 

 

TGR og Søstrene Grene er eksempler på andre butikker som ofte har artige ting til en rimelig penge.

 

Kort kan du lage selv. :) Tror det kan lønne seg i lengden. 

 

Spør alltid på butikkene om de har muligheten for å pakke inn det du har kjøpt for de i gavepapir. Kan være noen slanter å spare på slikt også. :)  

Anonymkode: 90382...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegnesaker til de eldste, kanskje kritt de kan leke med ute nå som det er så fint vær? Til baby kan du kjøpe en rangle eller noe? De syns jo alt er spennende:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både lekebutikker og bokhandlere har ofte kjempetilbud på spill, puslespill og bøker. Ofte koster de bare 79,-. Når jeg kommer over slike tilbud, de kommer veldig ofte, så kjøper jeg en stabel og sparer til jul og bursdager. Kjøper også sommerleker når de kommer på tilbud, ofte halv pris, om høsten, og motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt masse morsomme ting i nettbutikker til 100 kr eller mindre med stor suksess :-) Det er mulig å få enkle leker, spill, puslespill og hobbypakker mm for 100 lappen. Da kan jeg også ordne alt hjemmefra, noe jeg liker veldig godt :-)

Ungene har aldri blitt skuffa så langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E bay har mye morsomt, men leveringstiden kan være laaaang! så bestill tidlig. Har sett på gaver der selv. da har jeg sett på sett sammen et fuglehus, malesaker, og andre aktivitets leker :)

Anonymkode: 9f1b2...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for masse gode innspill, folkens.

Jeg kom over at Extra også har gode tilbud på gaver den kommende uken; sånt som sparkesykkel, skateboard og vanngevær (alt 99 kr pr stk) til barn. 

 

Ts

Anonymkode: d705f...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...