isfl Skrevet 1. mai 2016 #1 Skrevet 1. mai 2016 Hei! Jeg har lett og lett etter navnet på en tv-serie som jeg husker at jeg så litt av for noen år siden. Tror den gikk på nrk3 (har skjekket nett-tv, er ikke der). Husker ikke så mye men den er britisk tror jeg, og handler om en tenåringsjente (18-20år), hun bor med moren sin og stefaren, mye i serien omhandler sex og det at hun tror at hun er lesbisk. Hun rømmer blandt annet hjemmefra sammen med sin mørkhudede jentekjæreste hvor hun tar med seg morens kredittkort. De stjeler en bil og skjekker inn på et fint hotell. Blanding av drama og komedie. Jeg tror hovudrollen (jenten) hadde rød-oransj hår. (Ikke mye info jeg kan huske, men kanskje det ringer en bjelle hos noen?)
Gjest Cornelia Skrevet 5. mai 2016 #3 Skrevet 5. mai 2016 Kanskje jeg kan spørre om noe jeg lurer på her også. En gang på 80 - tallet gikk det en film, tror jeg, kanskje det var serie. Det handlet om barn som bodde på en planet hvor det alltid regnet. Og en gang hvert ditten og datten år (sånn helt spesielt tilfelle) kom det en solskinnsdag, slik at alle kunne slippe ut og leke. Og da den dagen kom, ble ett av barna stengt inne i det bygget de levde i, slik at hun/han ikke fikk se sola. Noen som kjenner igjen dette? Har spurt folk tidligere, som sier ja ha, det er en bok - men husker selvfølgelig ikke hva den heter.
sofie777 Skrevet 5. mai 2016 #4 Skrevet 5. mai 2016 9 minutter siden, Cornelia skrev: Kanskje jeg kan spørre om noe jeg lurer på her også. En gang på 80 - tallet gikk det en film, tror jeg, kanskje det var serie. Det handlet om barn som bodde på en planet hvor det alltid regnet. Og en gang hvert ditten og datten år (sånn helt spesielt tilfelle) kom det en solskinnsdag, slik at alle kunne slippe ut og leke. Og da den dagen kom, ble ett av barna stengt inne i det bygget de levde i, slik at hun/han ikke fikk se sola. Noen som kjenner igjen dette? Har spurt folk tidligere, som sier ja ha, det er en bok - men husker selvfølgelig ikke hva den heter. Nå blir du glad: All Summer in a Day på YouTube (link til første del)
Gjest Cornelia Skrevet 5. mai 2016 #5 Skrevet 5. mai 2016 10 minutter siden, sofie777 skrev: Nå blir du glad: All Summer in a Day på YouTube (link til første del) Åhh, tusen takk!! Nå ble jeg faktisk kjempeglad :-) Har tenkt på denne i flere år!
sofie777 Skrevet 5. mai 2016 #6 Skrevet 5. mai 2016 Et øyeblikk siden, Cornelia skrev: Åhh, tusen takk!! Nå ble jeg faktisk kjempeglad :-) Har tenkt på denne i flere år! Har hatt den i "Skal se når jeg får tid"-mappen på YouTube lenge, altfor lenge, men har ikke fått sett den enda. Ser deprimerende ut og såvidt jeg husker, er den deprimerende også.
Gjest Cornelia Skrevet 5. mai 2016 #7 Skrevet 5. mai 2016 12 minutter siden, sofie777 skrev: Har hatt den i "Skal se når jeg får tid"-mappen på YouTube lenge, altfor lenge, men har ikke fått sett den enda. Ser deprimerende ut og såvidt jeg husker, er den deprimerende også. Mulig jeg var litt tankefull som liten, den gjorde inntrykk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå