Gå til innhold

Skeptisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan ville du som jente reagert på noe slikt? 

Chattet mer en fyr noen dager. Kommunikasjon var bra. Men mest morsom og overfladisk. Men siden vi chattet mye via en nettside, så la vi hverandre til på Facebook. Men jeg reagerte på at profilen var helt tom. Kun noen få bilder som viser hans interesser. Det var ingen kommentarer ol på disse bildene. Og utover dette absolutt ingen informasjon. 

Sist jeg datet en fyr med like tom profil så var min erfaring at han hadde mye å skjule. Både for meg og for kona si :P 

Så jeg ble derfor veldig skeptisk til han her og slettet han. Sa også i fra til han hvorfor jeg slettet han. Og fikk litt sånn whatevva svar tilbake. 

Er jeg paranoid eller er det på sin plass å bli skeptisk? 

Anonymkode: 7b3ca...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville sett om han hadde likes fra ekte venner eller ikke der før jeg ble skeptisk. Noen er bare ikke så aktive og utleverende på facebook. 

Men så finnes det jo også en drøss av de som utgir seg for å være en annen oghar falsk profil, de som oppretter flørteprofil som er i forhold og ikke vil gi bort den ekte profilen sin osv så man vet aldri.  Siden han ble sånn whuteva og ikke ga deg noe forklaring så er han ikke så interessert i deg uansett og har nok mest sannsynlig noe å skjule ja. 

Anonymkode: 804e9...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat det. Det var ingen likes eller kommentarer på bildene :P så jeg følte det hele var en fake FB-profil. Og da ble jeg faktisk litt sur. Her delte jeg min profil med bilder, likes og kommentarer. Jeg følte meg rett og slett litt invandert når jeg delte alt mitt med en som ikke delte noe. Jeg har et lite antall venner på Facebook og jeg deler ikke veldig personlige ting, eller alt for mye. Men det er allikevel privat nok til at jeg vil vite hvem som har tilgang.

Jeg kjenner jo mange som er ganske private på FB, men man får allikevel en viss indikasjon på hvem personen er.

Anonymkode: 7b3ca...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hva folk tenker når de ser min facebookprofil... Det er ytterst sjelden at jeg skriver noe der, og gjør jeg det er det sjelden noen som kommenterer. Håper ikke folk føler seg lurt dersom de legger meg til :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, applestories skrev:

Lurer litt på hva folk tenker når de ser min facebookprofil... Det er ytterst sjelden at jeg skriver noe der, og gjør jeg det er det sjelden noen som kommenterer. Håper ikke folk føler seg lurt dersom de legger meg til :klo:

Jeg er jo selv privat der. Og har flere venner som er det også. 

Men denne profilen var litt snodig. Det var forresten ett bilde med noen likes og kommentarer. Så jeg lurer på om han bare har satt meg på begrenset tilgang. For det er ingen ting der. Kun en helt blank side og noen få profilbilder. De fleste helt uten så mye som et likes. 

Anonymkode: 7b3ca...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke hadde møtt han kan jeg kanskje forstå en viss skepsis. Men hvis du hadde møtt han og han var ok, synes jeg ikke tom fb-profil er grunn nok til å dømme en mann. Jeg er kvinne og har også nesten tom profil. Jeg har ikke vært så lenge på fb, opprettet bare profil for å komme på Tinder, og jeg har veldig få venner der (liten bekjentskapskrets), så jeg ville synes det var veldig flaut å legge ut bilder der og få f.eks. 3 likes. Hvis en mann hadde droppet meg pga. min profil, tror jeg også jeg bare hadde svart "whatever". Ikke noe tap.

Anonymkode: e7a87...2f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du ikke hadde møtt han kan jeg kanskje forstå en viss skepsis. Men hvis du hadde møtt han og han var ok, synes jeg ikke tom fb-profil er grunn nok til å dømme en mann. Jeg er kvinne og har også nesten tom profil. Jeg har ikke vært så lenge på fb, opprettet bare profil for å komme på Tinder, og jeg har veldig få venner der (liten bekjentskapskrets), så jeg ville synes det var veldig flaut å legge ut bilder der og få f.eks. 3 likes. Hvis en mann hadde droppet meg pga. min profil, tror jeg også jeg bare hadde svart "whatever". Ikke noe tap.

Anonymkode: e7a87...2f1

Nei det er jo ingen tap da vi uansett ikke kjenner hverandre. Så ingen big deal. 

Men å lage en FB-profil kun for å lage en Tinder-profil lyder ikke bra i mine ører. 

Personlig bruker jeg FB for lukkede grupper, arrangement og chatt. Men du får allikevel en indikasjon på hvem jeg er som person pga bilder og statusoppdateringer. Ingen oversharing men litt gøy for å dele litt smil er jo greit. 

Jeg synes uansett det var litt ubehagelig pga tidligere erfaring med en som viste seg å være gift. Der var siden også helt tom. Jeg var nok satt på begrensa tilgang for ikke å kunne se hans egentlige liv. 

Anonymkode: 7b3ca...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han rett og slett ikke bryr seg stort om sosiale medier? Selv hadde jeg nok tvertimot blitt litt skeptisk til en person jeg dater om vedkommende hadde hatt en svært "full" facebook-konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Citpensacola skrev:

Kanskje han rett og slett ikke bryr seg stort om sosiale medier? Selv hadde jeg nok tvertimot blitt litt skeptisk til en person jeg dater om vedkommende hadde hatt en svært "full" facebook-konto.

Haha. Ja er de hyperaktive på sosiale medier så er det også et varseltegn ;) 

Men en fin og fornuftig mellomting er helt greit. 

Anonymkode: 7b3ca...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men å lage en FB-profil kun for å lage en Tinder-profil lyder ikke bra i mine ører.

Anonymkode: 7b3ca...255

Nei fysj, tenk at noen har lyst å være på Tinder selv om de ikke har en fb-profil fra før. Skikkelig dårlige mennesker.

Anonymkode: e7a87...2f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei fysj, tenk at noen har lyst å være på Tinder selv om de ikke har en fb-profil fra før. Skikkelig dårlige mennesker.

Anonymkode: e7a87...2f1

Neida. Jeg er bare ingen stor tilhenger av Tinder. Synes ting som Tinder ødelegger mer enn det bidrar til noe positivt. Det er for mange som sliter etter en stund på Tinder. Det er litt for kynisk. 

Og det er helt greit å ikke være på sosiale medier. Folk bruker uansett for mye tid på slikt. Meg inkludert. 

Men jeg setter stor pris på enkeltheten av å holde direkte kontakt med venner via sosiale medier. At selv om man er på hver sin side av jordkloden så har man de nære allikevel via bilder, noen kommentarer og chatt. Dette er jo dagens postkort og hilsener. 

Anonymkode: 7b3ca...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var akkurat det. Det var ingen likes eller kommentarer på bildene :P så jeg følte det hele var en fake FB-profil. Og da ble jeg faktisk litt sur. Her delte jeg min profil med bilder, likes og kommentarer. Jeg følte meg rett og slett litt invandert når jeg delte alt mitt med en som ikke delte noe. Jeg har et lite antall venner på Facebook og jeg deler ikke veldig personlige ting, eller alt for mye. Men det er allikevel privat nok til at jeg vil vite hvem som har tilgang.

Jeg kjenner jo mange som er ganske private på FB, men man får allikevel en viss indikasjon på hvem personen er.

Anonymkode: 7b3ca...255

Ja da var det godt du slettet han! Skjønner veldig godt dt du sier om følelse av innvadert liv når du hadde mye på din profil og han ikke noe! Garantert en fake profil ja!

Anonymkode: 804e9...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De med lite utfylt FB profil er ikke noe å samle på. En gang møtte jeg en mann som brukte google+ i stedet. Sier litt om personen kan du si

Anonymkode: df518...b04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg selv har ikke fb, men jeg skjønner godt at du ble skeptisk. Og når du fikk det svaret så lurte jeg på om det kunne vært noen som forsøkte å innynde seg hos deg for å snoke på din side? Like greit at du slettet han. 

 

Anonymkode: 5a273...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele greia ble litt kjip faktisk. Jeg ønsker ikke å snakke med en fake profil (veldig vanlig navn også) men jeg ønsker jo ikke å anta noe uten å vite heller. Men jeg må jo passe på meg selv også. 

Jeg vil ikke involvere meg i en gift mann igjen og etter det som skjedde sist, så vil jeg være sikker på at fyren er singel før jeg møter han. Ergo er FB greit å bruke. 

Anonymkode: 7b3ca...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...