Sommerfugl83 Skrevet 27. oktober 2004 #1 Skrevet 27. oktober 2004 Skal ut å reise i januar, til usa.... Har ikke reist så mye til utlandet alene og gruer meg til å finne frem på de store flyplassene. Må nemlig mellomlande (bytte fly).... :-( Har mulighet til å velge ganske mange ruter over og lurer derfor på om det er noen flyplasser jeg bør styre unna? Noen som er bedre/dårligere skiltet enn andre osv. Kan velge mellom bla: Heathrow Gatwick København Manchester Philadelphia Amsterdam Newark Er så nervøs for ikke å finne frem.... :oops: Stedsansen min er ekstremt dårlig... Uff.... :-(
Arkana Skrevet 27. oktober 2004 #2 Skrevet 27. oktober 2004 Heathrow er verdens travleste flyplass, men den er veldig godt organisert og godt skiltet. Lange avstander, men man går seg ikke vill. Jeg velger alltid Heathrow hvis jeg kan.
Gjest Gjesta Skrevet 27. oktober 2004 #3 Skrevet 27. oktober 2004 København Den er enkel å finne frem på.
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2004 #4 Skrevet 27. oktober 2004 Heathrow - stort, men oversiktlig Amsterdam (Schiphol?)- stort, og ganske oversiktlig så lenge du klarer å lese skilt! Newark - liten og veldig greit å finne frem på.
Samantha Skrevet 27. oktober 2004 #5 Skrevet 27. oktober 2004 Har kun vore på Heathrow av dei du nevne her, og det går heilt fint!! Har vore på massevis av rare flyplassar rundt om og det har aldri vore noko problem. Og eg har elendig retningssans! I tillegg er eg ei veldig lite urban jente frå Vestlandet Så lenge du kan litt engelsk eller har en finger så du kan peike gate`en på reiseruta di til nokon som jobbar der, vil eg tru du kjem deg på flyet i god tid. Lykke til :-)
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2004 #6 Skrevet 27. oktober 2004 Jeg er veldig reisevant og har stort sett aldri problemer med å finne fram, men i Frankfurt rotet jeg en smule før jeg kom meg til riktig gate! Ser imidlertid at dette ikke er et alternativ! Se heller på hvor mye tid du har i forbindelse med mellomlanding. Er du usikker så finn en connection med god tid, det er alltid hjelp og få og du er langtfra den eneste passasjeren som har rotet rundt på en flyplass! Lykke til og god tur!
Sommerfugl83 Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter #7 Skrevet 28. oktober 2004 Takk for tips folkens Nå forsvant 50kg fra skuldrene mine... Jeg er jo ei vanlig oppegående jente så bør vel klare og finne frem
Sommerfugl83 Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter #8 Skrevet 30. oktober 2004 Ehhh..... lurer på noe mer jeg..... :oops: Når det står at jeg skal mellomlande i London står det at jeg lander på Heathrow og reiser fra Gatwick videre.... Er det langt mellom disse eller? Har ca 3timer på meg. Hvordan kommer jeg meg isåfall fra den ene til den andre? Bør jeg satse på en annen løsning enn å mellomlande i London? Er ikke veldig vant til å reise alene jeg....
Joplaya Skrevet 30. oktober 2004 #9 Skrevet 30. oktober 2004 Jeg slet med samme bekymring. Og henvendte meg til de her inne. Her er tråden min: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...=chicago+o+hare Så kan jeg si nå i ettertid at jeg ikke hadde noe å bekymre meg for! Gikk ikke feil en eneste gang. Ble noe forvirret i chicago da ting gikk lettere enn forventet og derfor måtte jeg spørre for å forsikre meg om at jeg ikke gjorde noe feil... Gikk veldig bra begge veier. Sitter med sinnsyke minner etter flyplassene. Husker fremdeles hvordan det så ut, ene familien som skulle med samme fly som meg, lyder, lukter, toalettene. Husker alt sammen. Gode minner :-)
Gjest gjestekimmi Skrevet 9. november 2004 #10 Skrevet 9. november 2004 Jeg er veldig reisevant og har stort sett aldri problemer med å finne fram, men i Frankfurt rotet jeg en smule før jeg kom meg til riktig gate! Ser imidlertid at dette ikke er et alternativ! ! jeg også! tro det eller ei, men plutselig hadde jeg på merkelig vis kommet meg til gaten uten å ha vist frem et eneste dokument. jeg husker vi ble pent geleidet tilbake til start av en ansatt.... flaut, men virkelig den eneste gangen jeg har rotet det til på flyplasser.
Litago Skrevet 10. november 2004 #11 Skrevet 10. november 2004 Hvis du gruer deg til å finne frem på nye flyplasser, så kan du forberede deg ved å finne frem kart over dem på webben. Der kan du bl.a. finne ut hvor mange gater flyplassene har og hvordan de er organisert. Mange flyplasser i USA har også egne folk som går rundt og hjelper folk som ser forvirrede ut. God tur! :-)
Gjest Melk Skrevet 10. november 2004 #12 Skrevet 10. november 2004 Ehhh..... lurer på noe mer jeg..... :oops: Når det står at jeg skal mellomlande i London står det at jeg lander på Heathrow og reiser fra Gatwick videre.... Er det langt mellom disse eller? Har ca 3timer på meg. Hvordan kommer jeg meg isåfall fra den ene til den andre? Bør jeg satse på en annen løsning enn å mellomlande i London? Er ikke veldig vant til å reise alene jeg.... Spør i informasjonsdisken på flypllassen. De har superkompetanse på slikt.
Gjest Lea Skrevet 10. november 2004 #13 Skrevet 10. november 2004 Som regel er det veldig greit å finne frem på flyplasser. Men vær obs på at det kan være laaangt fra tax-freebutikken/restaurantene og til gaten. Holdt på å miste et fly fra København en gang fordi vi ble sittende og drikke kaffe på en kafè. Gaten viste seg å være et godt stykke unna.
Gjest Hel Skrevet 11. november 2004 #14 Skrevet 11. november 2004 Første gang jeg flydde aleine (og med sosial fobi, var livredd!) dro jeg til USA og mellomlandet i Amsterdam. Superlett å finne seg fram der. Har brukt den hver eneste gang nå. På skiltene står det også hvor lang tid det er fra stedet du står og til gaten din.
Gjest gjest1 Skrevet 12. november 2004 #15 Skrevet 12. november 2004 Syns stort sett det går greit å finne frem på flyplasser. Men skal jeg trekke frem den kjedeligste flyplassen å mellomlande så må det være Charles De Gaulle i Paris....den flyplassen er BORING!!! Dårlig med shopping og restauranter når man skal slå ihjel noen timer.
Litago Skrevet 12. november 2004 #16 Skrevet 12. november 2004 Syns stort sett det går greit å finne frem på flyplasser. Men skal jeg trekke frem den kjedeligste flyplassen å mellomlande så må det være Charles De Gaulle i Paris....den flyplassen er BORING!!! Dårlig med shopping og restauranter når man skal slå ihjel noen timer. Uff ja. Den er tragisk. I tillegg kan du få taket i hodet der hvis jeg ikke husker helt feil.
Gjest gjest1 Skrevet 12. november 2004 #17 Skrevet 12. november 2004 Uff ja. Den er tragisk. I tillegg kan du få taket i hodet der hvis jeg ikke husker helt feil. Jepp - enda en god grunn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå