Rosewood Skrevet 30. april 2016 #21 Skrevet 30. april 2016 2 minutter siden, Citpensacola skrev: Er virkelig noen så teite at de lager burgere av karbonadedeig? Det er jo ikke nok fett i den til å lage skikkelige burgere. Jeg kverner stort sett kjøtt selv av høyrygg, men om jeg skal bruke ferdigdeig er kjøttdeig mye bedre å bruke enn karbonadedeig. Det blir litt som å bruke indrefilet til en gryterett: Helt feil, og ganske avslørende. Det går helt fint det du 👍🏼 4
Citpensacola Skrevet 30. april 2016 #22 Skrevet 30. april 2016 Altså, det er jo ikke mine penger, så hvis folk virkelig insisterer på å lage kjipere mat av dyrere ingredienser, så er det såklart greit for meg. 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2016 #24 Skrevet 30. april 2016 Jeg syns kjøttdeig smaker best, og jeg må alltid kjøpe ekstra fordi jeg spiser mye mens jeg steker - rå kjøttdeig smaker nesten bedre enn stekt. Det er da storfekjøttdeig. Som regel kjøper jeg kyllingkjøttdeig fordi det er billigere. Blir ikke like mye småspising under steking av det heller. Svinekjøttdeig smaker ikke noe særlig i det hele tatt. Karbonadedeig er det også litt lite smak på syns jeg. Anonymkode: ea359...5fd 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2016 #25 Skrevet 30. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Blir ikke like mye småspising under steking av det heller. Jeg håper virkelig du slutter med det. Rått kyllingkjøtt bør ingen spise. Anonymkode: 1d944...7a5 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2016 #26 Skrevet 30. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper virkelig du slutter med det. Rått kyllingkjøtt bør ingen spise. Anonymkode: 1d944...7a5 Jeg vet det, men jeg glemmer det hver gang jeg står og steker og småspiser allikevel. Jeg har ikke blitt syk av det heller. Anonymkode: ea359...5fd
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #27 Skrevet 1. mai 2016 2 timer siden, Jerry Lee skrev: Hei, dere. Ser ut som om kjøttdeig fenget litt... Glad for det. Men hva med deres kjøttdeigbaserte oppskrifter? ☺ Spaghetti og taco er vel åpenbart. Enchilladas er veldig godt. Quesadillas er raskt og godt, som en slags minipizza på tortilla. Alltid en slager Lasagne Kjøttboller og poteter/ris (husk å blande inn egg, chili, løk og annet ønsket krydder som pepper osv i kjøttbollene) Kjøttkaker og poteter Hakkede tomater m kjøttdeig oppå ris Chili con carne Kjøttdeig i grønnsakssuppe, buljongsuppe, tomatsuppe, egentlig alle mulige supper for ekstra fylde og metthet Kjøttdeig med eller uten saus oppå brødskiva med ost på toppen og smelte i ovnen Kjøttdeig + salat og evn ris eller pasta/penne/makaroni, løk, paprika, mais osv i en wrap (alternativ tacowrap bare med mer salat enn kjøtt) Anonymkode: c9f91...b41 3
Jerry Lee Skrevet 1. mai 2016 Forfatter #28 Skrevet 1. mai 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Spaghetti og taco er vel åpenbart. Enchilladas er veldig godt. Quesadillas er raskt og godt, som en slags minipizza på tortilla. Alltid en slager Lasagne Kjøttboller og poteter/ris (husk å blande inn egg, chili, løk og annet ønsket krydder som pepper osv i kjøttbollene) Kjøttkaker og poteter Hakkede tomater m kjøttdeig oppå ris Chili con carne Kjøttdeig i grønnsakssuppe, buljongsuppe, tomatsuppe, egentlig alle mulige supper for ekstra fylde og metthet Kjøttdeig med eller uten saus oppå brødskiva med ost på toppen og smelte i ovnen Kjøttdeig + salat og evn ris eller pasta/penne/makaroni, løk, paprika, mais osv i en wrap (alternativ tacowrap bare med mer salat enn kjøtt) Anonymkode: c9f91...b41 Flott. Tusen takk. ☺
Mis(s)Understood Skrevet 1. mai 2016 #30 Skrevet 1. mai 2016 Kjøper karbonadedeig på Nordby. Den er laget av kvernet storfe (kyr) - men, la oss kalle den for kjøttdeig så ingen får apoplektisk sjokk Lager alt man pleier lage av den: Biff àla Lindström, kjøttkaker i brun saus, lasagne al forno, kålrulletter, gryteretter, taco og slikt Chili con carne liker jeg best med kjøttbiter. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #31 Skrevet 1. mai 2016 Veldig glad i biff tartar, jeg da. Anonymkode: 1d944...7a5 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #32 Skrevet 2. mai 2016 Min favoritt er svinekjøttdeig fra Gilde! Lite kcal, lite fett og masse protein, og så synes jeg den smaker bedre enn kjøttdeig av storfe. Kunne sikkert spist en hel pakke stekt svinekjøttdeig uten tilbehør om jeg hadde gitt meg selv frie tøyler! Men den produseres kanskje ikke lenger? Har ikke sett den i butikk på lenge. Da velger jeg kjøttdeig av storfe, da. Kyllingkjøttdeig er søppel i mine øyne og brukes kun til nøds hvis kjøttdeigen skal kamufleres veldig godt, feks i sterkt krydret tacopizza. Anonymkode: 15bbb...382 2
Pawn Hearts Skrevet 2. mai 2016 #33 Skrevet 2. mai 2016 Det siste jeg laget med kjøttdeig, var moussaka. Da brukte jeg lam, men i Hellas er det så vidt jeg har forstått vel så vanlig å bruke kalv eller en blanding av kalv og svin. Slakteren ristet på hodet da jeg ba om en halv kilo, for han måtte nesten ta kjøttet fra et helt lammelår, og da ville det bli rundt en kilo. Den halvparten jeg ikke brukte, ligger i fryseren, og jeg har ennå ikke bestemt meg for hva jeg skal bruke den til. Kanskje kjøttboller med ouzosaus. Da passer det å gaule med på denne:
Jerry Lee Skrevet 2. mai 2016 Forfatter #35 Skrevet 2. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min favoritt er svinekjøttdeig fra Gilde! Lite kcal, lite fett og masse protein, og så synes jeg den smaker bedre enn kjøttdeig av storfe. Kunne sikkert spist en hel pakke stekt svinekjøttdeig uten tilbehør om jeg hadde gitt meg selv frie tøyler! Men den produseres kanskje ikke lenger? Har ikke sett den i butikk på lenge. Da velger jeg kjøttdeig av storfe, da. Kyllingkjøttdeig er søppel i mine øyne og brukes kun til nøds hvis kjøttdeigen skal kamufleres veldig godt, feks i sterkt krydret tacopizza. Anonymkode: 15bbb...382 Svinekjøttdeig får jeg tak i alle steder. ☺ 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #36 Skrevet 2. mai 2016 Jeg elsker kjøttdeig av storfe, spesielt når den er rå. Ellers bruker jeg kjøttdeig til alt mulig, mest kjøttkaker, kjøttboller, pastasaus og hamburgere. Kyllingkjøttdeig bruker jeg til taco, for det synes jeg smaker best. Ikke den vassne fra billigmerkene, men de som er litt fastere. Anonymkode: 7588a...ca6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #37 Skrevet 2. mai 2016 15 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Det siste jeg laget med kjøttdeig, var moussaka. Da brukte jeg lam, men i Hellas er det så vidt jeg har forstått vel så vanlig å bruke kalv eller en blanding av kalv og svin. Slakteren ristet på hodet da jeg ba om en halv kilo, for han måtte nesten ta kjøttet fra et helt lammelår, og da ville det bli rundt en kilo. Den halvparten jeg ikke brukte, ligger i fryseren, og jeg har ennå ikke bestemt meg for hva jeg skal bruke den til. Kanskje kjøttboller med ouzosaus. Da passer det å gaule med på denne: Jeg laget kebaber av lammekjøttdeig i går, med typisk krydring for tyrkisk køfte: løk, hvitløk, kanel, paprika, cayenne, pinjekjerner, korinter/rosiner, dill, bladpersille. Kan varmt anbefales! Godt som kjøttboller også selvsagt, men større kebaber ble saftigere. Hadde tahinidressing til, veldig godt til krydret lammefarse. Og ellers passer det med ris/pilaff, bulgur, grønn salat, tomatsalat... Eller som del av et stort meze-bord. Anonymkode: 13a7a...ac9 2
Jerry Lee Skrevet 2. mai 2016 Forfatter #38 Skrevet 2. mai 2016 (endret) 17 timer siden, Mis(s)Understood skrev: Kjøper karbonadedeig på Nordby. Den er laget av kvernet storfe (kyr) - men, la oss kalle den for kjøttdeig så ingen får apoplektisk sjokk Lager alt man pleier lage av den: Biff àla Lindström, kjøttkaker i brun saus, lasagne al forno, kålrulletter, gryteretter, taco og slikt Chili con carne liker jeg best med kjøttbiter. Takk. ☺ Ååeeh..kålruletter!! Det er så godt. Og nesten motbydelig lenge siden jeg har spist. PS. Hva er egentlig Biff ala Lindstrøm? Broren til Ku ala Lumpur? 😉 Endret 2. mai 2016 av Jerry Lee 1
Haugenjenta Skrevet 2. mai 2016 #39 Skrevet 2. mai 2016 Jeg og kjæresten brukte lenge kyllingkjøttdeig (Prior og Kyllinggården), men vi begge reagerte etterhvert på at det alltid var litt sånne harde biter.. Vi har gått over til svinekjøttdeig (Folkets hittil), og syns ikke det var store forskjellen å bytte. Jeg personlig syns kylling og svin smaker mer enn vanlig kjøttdeig/karbonadedeig, men nå bruker vi det i hovedsak til taco eller pastaretter. 1
Jerry Lee Skrevet 2. mai 2016 Forfatter #40 Skrevet 2. mai 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig glad i biff tartar, jeg da. Anonymkode: 1d944...7a5 Rå kjøttdeig med egg?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå