Gå til innhold

Kjøttdeig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvilken type foretrekker dere, og hva bruker dere den til? ☺

Kom gjerne med oppskrifter, også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det ikke er fra Kløver, så går det ned :P

Skrevet
24 minutter siden, Tryingmybest skrev:

Så lenge det ikke er fra Kløver, så går det ned :P

Kløver? Kjøttdeig? Aldri hørt om.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper all mulig kjøttdeig av storfe og kylling. Ikke svin. Billig merkenes kjøttdeig funker like bra som de dyre i alt som taco pasta osv , men skal jeg lage kjøttkaker eller burger kjøper jeg karbonadedeig. 

Anonymkode: c9f91...b41

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kløver er vel billigdritten til kiwi eller noe. 

Jeg foretrekker karbonadedeig. Smaker mye bedre. 

Anonymkode: 01a18...05e

• Liker 2
Gjest Splitterpine
Skrevet

Velger karbonadedeig fremfor kjøttdeig. Tenker ikke særlig på produsenten, men leser gjerne på innholdsfortegnelsen og prisen i forhold til hva jeg velger.  Vi bruker det for så vidt til det det samme som kjøttdeig. F. eks til taco, kjøttboller (blander med egg og løk bare) , spaghetti m/ kjøttsaus, pizza, lasagne. 

Skrevet

Foretrekker å kjøpe kjøttdeig av storfe hos slakteren. :) Men er ikke alltid jeg har tid til det så da blir det Gilde eller Meny sin uten tilsatt vann og salt. Kyllingkjøttdeig og svinekjøttdeig bruker vi ikke.

• Liker 1
Skrevet

Er litt kresen så bruker bare karbonadedeig.....og da fra Gilde.

Fikk litt nervøse ticks og akutt ocd mot kjøttdeig etter en episode med Hellstrøm rydder opp. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, skruf skrev:

Er litt kresen så bruker bare karbonadedeig.....og da fra Gilde.

Fikk litt nervøse ticks og akutt ocd mot kjøttdeig etter en episode med Hellstrøm rydder opp. 

Hehe. ☺

• Liker 1
Skrevet

Dårlig råd -> kyllingkjøttdeig

Greit med penger -> karbonadedeig

• Liker 5
Skrevet
Et øyeblikk siden, Katten.2.0 skrev:

Det er ikke så stor forskjell i pris da....med mindre man spiser karbonadedeig 7 ganger i uka så merker man ikke så mye av å bytte ut MUK med renere kjøtt..

Skrevet
1 minutt siden, Katten.2.0 skrev:

Enig. Veksler mellom begge... 😜

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, skruf skrev:

Det er ikke så stor forskjell i pris da....med mindre man spiser karbonadedeig 7 ganger i uka så merker man ikke så mye av å bytte ut MUK med renere kjøtt..

Jeg er to meter høy og 100kg. Lagde stort sett store porsjoner og levde på middagsmat i en lengre periode. Når man da lager halvannet kilo i gangen så merker man det godt.

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kløver er vel billigdritten til kiwi eller noe. 

Jeg foretrekker karbonadedeig. Smaker mye bedre. 

Anonymkode: 01a18...05e

Billigdritten til Bunnpris :) på kiwi er det firstprice.

Vi bruker for det meste karbonadedeig, bruker det til masse. Som på pizza, taco, spaghetti, kjøttboller, hamburgere... 

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, Katten.2.0 skrev:

Jeg er to meter høy og 100kg. Lagde stort sett store porsjoner og levde på middagsmat i en lengre periode. Når man da lager halvannet kilo i gangen så merker man det godt.

Man kan jo lage andre ting enn kjøttdeig/karbonadedeig da... torsk f.eks. Eller kikkerter. Evt kidneybønner. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, skruf skrev:

Man kan jo lage andre ting enn kjøttdeig/karbonadedeig da... torsk f.eks. Eller kikkerter. Evt kidneybønner. 

Selvfølgelig. Men torsk holder seg - etter min mening - ikke god like lenge som mer gryteorienterte retter.

Kikkerter? Jeg liker kjøtt.

Tidsaspektet var også viktig. Trente 7-9 ganger i uken og trengte opp mot 4000 kalorier daglig. Da var det herlig å kunne varme opp en porsjon enkelt, samt lage mat for flere dager i en omgang.

Skrevet (endret)

Liker bedre kjøttdeig enn karbonadedeig, mer smak i det første.

Ikke noe fan av svine- og kyllingkjøttdeig. 

Endret av Summers
Skrevet

Hei, dere.

Ser ut som om kjøttdeig fenget litt... Glad for det. 

Men hva med deres kjøttdeigbaserte oppskrifter? ☺

Skrevet

Er virkelig noen så teite at de lager burgere av karbonadedeig? Det er jo ikke nok fett i den til å lage skikkelige burgere. Jeg kverner stort sett kjøtt selv av høyrygg, men om jeg skal bruke ferdigdeig er kjøttdeig mye bedre å bruke enn karbonadedeig. Det blir litt som å bruke indrefilet til en gryterett: Helt feil, og ganske avslørende.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Citpensacola skrev:

Er virkelig noen så teite at de lager burgere av karbonadedeig?

De skryter til og med av det :)

Anonymkode: 1d944...7a5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...