Gå til innhold

Mannen vil ha et barn til


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville sagt at han kan ta det opp igjen når han har stått for 50% av oppgavene for barna dere allerede har og gitt deg like mye fritid til egne interesser og rekreasjon som han har, i et år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen snakket om vi var ferdige med barn eller ikke, og vi kom frem til at det ikke passet og ingen av oss har stort behov for et barn til. Jeg kom frem til at jeg hadde gått med på flere barn om mannen kom med en realistisk plan på hvordan hverdagen skal gå opp med ett tredje barn. Så det er vel mitt råd. Har han en realistisk plan som kan overtale deg? Om ikke er det noe ham bare må legge fra seg...

Anonymkode: 53dbc...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg tenker jeg også. Han er med på aktiviteter med barna og bruker all sin tid han har til overs på dem. Så vi gjør aldri noe sammen som kjærester og jeg får sjelden gjøre noe for meg selv, slik som jenteturer osv. Pga dårlig råd og liiiiiite barnepass. 

Hadde jeg hatt litt mer fri så kanskje jeg hadde vurdert det. Men huff. Nei. Jeg takler ikke tanken på flere barn.

Takker for støtten damer 👍🏻

Anonymkode: 4cf60...ed9

Han jobber svært mye, men dere har allikevel for dårlig råd til at du kan dra på jenteturer?

Du bør få like stor del av budsjettet deres til å dra på jenteturer, som han bruker på sine gutteturer, dersom dere har felles økonomi., Har dere felles økonomi?

Anonymkode: 4e132...b59

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Vi deler på utgifter 50/50, men siden jeg ikke har muligheten til å jobbe 100 prosent pga barna så har jeg dårligere råd. Såå det jeg har til overs etter felles utgifter er betalt, er ikke mye. 

Derfor har ikke jeg råd til jenteturer og slike ting sånn som han har. Vet det er teit og jeg vil ikke ha det slik, men jeg kan ikke tvinge han til å betale for meg heller da! 

Anonymkode: 4cf60...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså. Vi deler på utgifter 50/50, men siden jeg ikke har muligheten til å jobbe 100 prosent pga barna så har jeg dårligere råd. Såå det jeg har til overs etter felles utgifter er betalt, er ikke mye. 

Derfor har ikke jeg råd til jenteturer og slike ting sånn som han har. Vet det er teit og jeg vil ikke ha det slik, men jeg kan ikke tvinge han til å betale for meg heller da! 

Anonymkode: 4cf60...ed9

Åja, jeg trodde det var deres felles barn. Hvis du må jobbe redusert for å passe dine egne barn som ikke er hans, så skjønner jeg jo at du kvir deg for å be han om penger, selv om han godt kunne gjort det likevel for at dere skulle ha det bra begge to.

Anonymkode: 87515...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså. Vi deler på utgifter 50/50, men siden jeg ikke har muligheten til å jobbe 100 prosent pga barna så har jeg dårligere råd. Såå det jeg har til overs etter felles utgifter er betalt, er ikke mye. 

Derfor har ikke jeg råd til jenteturer og slike ting sånn som han har. Vet det er teit og jeg vil ikke ha det slik, men jeg kan ikke tvinge han til å betale for meg heller da! 

Anonymkode: 4cf60...ed9

WHAT?! Det er noe av det villeste jeg har hørt. Og dette finner du deg i? Hvis du må jobbe redusert burde han faen meg betale deg for tapt arbeid(jo, du kan eller burde tvinge han til det). Og hva hvis dere skilles? Hva med når du får mindre pensjon? Greit nok at man ikke vil ha felles økonomi, men det skal vel være rettferdig? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor finner du i deg dette TS? Skjønner ikke hvordan noen har hjerte eller samvittighet til å bruke masse penger og tid på seg selv mens partneren må gi opp deler av sitt liv for å passe på felles barn. Hvorfor skal dere dele 50/50 på utgifter når du må jobber redusert for å ta deg av barna deres? Mannen din høres ekstremt egoistisk ut. Kvinn deg opp og snakk med mannen din. Dette er ikke en rettferdig fordeling!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts du er ei dørmatte.

Anonymkode: eb073...d84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var snakk om felles barn? 

Ts da!! I alle dager! Hvorfor finner du deg i det her? 

Dere må ordne den økonomiske situasjonen! Di har virkelig gått i kvinnefella :(:( 

Anonymkode: 34207...65a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes ... her er det mye som skurrer, spør du meg! Én ting er at dere har full separat økonomi selv med felles barn, selv om jeg mener at fordelingen på betaling av utgifter burde vært prosentvis ut fra inntekt, og ikke 50-50. At du må jobbe mindre enn du ønsker for at han skal kunne jobbe mer, men samtidig ikke kompenserer for din tapte inntekt, er i midlertid helt hinsides i mine øyne! Og når han i tillegg lever som han var ungkar, med gutteturer, fotballkamper og uker med doble vakter, mens du ikke en gang har råd/tid til å ta en liten tur med venninner, hører ingen steds hjemme i et voksent familieliv. På toppen av dette ønsker han et tredje barn, mot din vilje?

Du får si til ham at det har du ikke råd til, all den tid det sannsynligvis vil kreve bl.a ny, større bil ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Altså, nå mener ikke jeg at felles økonomi alltid er det rette å foreslå, men det får da være grenser for hvor tåpelig det går an å bli.

Du arbeider frivillig deltid for å ta dere av deres felles barn og har ikke råd til å delta på aktiviteter utenfor hjemmet fordi du betaler 50 % av kostnadene? Du skal da vel ikke BÅDE ha redusert inntekt OG mye større andel av utgiftene i forhold til inntekt for å ta deg av det daglige med deres felles barn? Hjelpe meg, trådstarter, her har du virkelig plasket rett ut i kvinnefellen.

Har dere kompensert for ditt inntekts- og pensjonstap i form av en forsikring? Hvis ikke, må det fikses nå!

Regn ut hvor mye familiens totale inntekt er. Del din inntekt på totalen, da får du et prosenttall. Det prosenttallet er nøkkelen for hvordan deres utgifter skal betales. La oss si at han tjener 50.000/mnd brutto og du tjener 20.000/mnd brutto. Da skal du dekke 29 % av utgiftene og han 71 %. Hvis dettte medfører at han får råd til færre gutteturer kan du spørre han hvordan han kan synes det er rettferdig at du skal leve fra hånd til munn og aldri ha råd til noe mens han flotter seg på din bekostning.

En annen måte å regne på er at alle kostnader er felles men at dere skal ha like mye igjen til privat forbruk og at en sum til barnepass skal legges inn i felleskostnadene hver måned. 

Det er på tide med en prat om felles mål og verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Ta deg en ferie på en måned og la han være hjemme med de to barna. La han se hvordan det er å ha 2 små barn alene 100%. Så kan vi se om han ikke forandrer mening etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal du sette deg ned og forlange kompensasjon for tapt inntekt/pensjon/karriereklatring. Og du skal ha like mye og rutte med som han, fordi tiden han bruker på å arbeide, bruker du på å passe unger, styre hus og lage mat! Hvis du kun skal ha "lønn" for de 50% du jobber, så skal du forsyne meg ha tilsvarende mer fri også! Da får han passe ungene selv mens du tar den fritiden inntekten din tilsier at du skal ha! Så får han heller ansette vaskehjelp og aupair.

Anonymkode: 87515...be5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...