Sveva Skrevet 6. august 2016 #121 Skrevet 6. august 2016 Den Wednesday, August 03, 2016 at 10.07, AnonymBruker skrev: Jeg begynte, men fant ut at magen min er ikke er sterk nok til å holde følge. Avsluttet etter sesong en og har ikke tenkt til å se mer. Bestiller heller bøkene hvis jeg skal tilbake enn å se på det der. Anonymkode: 930df...a9a Jeg tenkte også det litt utover i sesong 1, men etter litt pauser fra serien nå og da, så begynte jeg på sesong 2 og syntes absolutt det var verdt det.
Eplekaka Skrevet 7. august 2016 #122 Skrevet 7. august 2016 Den 3. august 2016 at 12.07, AnonymBruker skrev: Jeg begynte, men fant ut at magen min er ikke er sterk nok til å holde følge. Avsluttet etter sesong en og har ikke tenkt til å se mer. Bestiller heller bøkene hvis jeg skal tilbake enn å se på det der. Anonymkode: 930df...a9a Denne serien er virkelig verdt å følge med på. Det er noen sterke scener med pisking i sesong 1, og særlig siste episode med overgrepet er spesielt hard kost synes jeg (verre enn det meste i GoT faktisk). Men etter dette er serien virkelig god og absolutt en opplevelse å følge med på. 1
Calleia Skrevet 15. august 2016 #123 Skrevet 15. august 2016 Da har jeg grått igjennom sesongavslutningen... For en flott avslutning.. Kan ikke vente til sesong 3 !! Nesten så jeg får lyst til å lese bøkene først, for å finne ut hvordan gjenforeningen blir mellom Claire og Jamie...
sofie777 Skrevet 15. august 2016 #124 Skrevet 15. august 2016 2 timer siden, calleia skrev: Da har jeg grått igjennom sesongavslutningen... For en flott avslutning.. Kan ikke vente til sesong 3 !! Nesten så jeg får lyst til å lese bøkene først, for å finne ut hvordan gjenforeningen blir mellom Claire og Jamie... Det er absolutt verdt å lese bøkene. Les fra bok en og du blir hektet. Kjærlighetshistorien bl.a. er mye sterkere i bøkene.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #125 Skrevet 12. september 2016 Så siste episode på lørdag. Jeg gråt og gråt.... For en spennende sesongavslutning! Gleder meg sinnssykt til sesong 3, så vurderer selv å lese bøkene Anonymkode: 5e4a3...b4e
sofie777 Skrevet 12. september 2016 #126 Skrevet 12. september 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så siste episode på lørdag. Jeg gråt og gråt.... For en spennende sesongavslutning! Gleder meg sinnssykt til sesong 3, så vurderer selv å lese bøkene Anonymkode: 5e4a3...b4e Ja, gjør det. Det finnes ikke mange bøker på norsk, så det er best å lese dem på engelsk. Der finner du dem både på lydbok og i de fleste bokformater.
piapetrine Skrevet 10. oktober 2016 #127 Skrevet 10. oktober 2016 Dere som både leser bøkene og ser serien, hva tar dere først? Så først serien etter anbefaling av en venninne og ble helt hekta! Oppdaget at serien var basert på en bokserie så måtte begynne å lese bøkene siden jeg fikk helt abstinenser! Så nå er jeg snart ferdig med bok nr en. Men er så nyskjerrig på fortsettelsen at jeg lurer på om jeg skal fortsette å lese når jeg kommer til bok tre Men samtidig er serien så fantastisk at jeg har lyst å spare til jeg kan se sesong tre, bare nyte å se den uten å vite hva som skjer "bak neste sving". Bøkene er på en måte greie å lese etterpå, fordi man får mye mer informasjon med. Såå egentlig tenker jeg at det er lurt å se serien først og så lese, men jeg har aller mest lyst å dure på videre med bøkene
sofie777 Skrevet 10. oktober 2016 #128 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg begynte med bøkene en uke før serien begynte, men klarte naturlig nok ikke å slutte å lese. Har lest alle bøkene i hovedserien. Akkurat nå leser jeg bok 3 for andre gang (liker ikke å lese en god bok for ofte, men vet flere har lest hele serien flere ganger) siden jeg kan følge med på hva de sier om kapitlene hos Storywonk. Jeg tror rett og slett ikke at du vil klare å vente, du vil også få mer utbytte av serien etter å ha lest, ting skjer litt annerledes i tv-serien enn i bøkene og det kan til tider være sto forskjell på bok-Claire og Jamie og tv-Claire og Jamie.
bippo Skrevet 26. oktober 2016 #129 Skrevet 26. oktober 2016 Noen som vet når neste sesong begynner? Gleder meg! Er nå på fjerde bok, det er en ålreit serie. Men det er en karakter som plager meg.. Spoiler Fy søren Roger er en ufyselig type! Er nå der i boka hvor han har funnet Bri igjen, og jeg får helt kreft av hvordan han oppfører seg. Jeg syntes han virket så sympatisk og mild, men jeg har TOTALT endret mening. Jeg syns det er litt urealistisk egentlig, at Bri liker han så godt når han oppfører seg som om han eier henne, og bestemmer over henne. Jeg har bare lyst til å hoppe over de delene der han er med egentlig. Håper de gjør han mer ålreit i serien.
Avalon Skrevet 26. oktober 2016 #130 Skrevet 26. oktober 2016 1 time siden, bippo skrev: Noen som vet når neste sesong begynner? Gleder meg! Er nå på fjerde bok, det er en ålreit serie. Men det er en karakter som plager meg.. Skjul innhold Fy søren Roger er en ufyselig type! Er nå der i boka hvor han har funnet Bri igjen, og jeg får helt kreft av hvordan han oppfører seg. Jeg syntes han virket så sympatisk og mild, men jeg har TOTALT endret mening. Jeg syns det er litt urealistisk egentlig, at Bri liker han så godt når han oppfører seg som om han eier henne, og bestemmer over henne. Jeg har bare lyst til å hoppe over de delene der han er med egentlig. Håper de gjør han mer ålreit i serien. Ikke før sommeren 2017.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #131 Skrevet 26. oktober 2016 2 timer siden, bippo skrev: Noen som vet når neste sesong begynner? Gleder meg! Er nå på fjerde bok, det er en ålreit serie. Men det er en karakter som plager meg.. Skjul innhold Fy søren Roger er en ufyselig type! Er nå der i boka hvor han har funnet Bri igjen, og jeg får helt kreft av hvordan han oppfører seg. Jeg syntes han virket så sympatisk og mild, men jeg har TOTALT endret mening. Jeg syns det er litt urealistisk egentlig, at Bri liker han så godt når han oppfører seg som om han eier henne, og bestemmer over henne. Jeg har bare lyst til å hoppe over de delene der han er med egentlig. Håper de gjør han mer ålreit i serien. Spoiler Da kan du glede deg til Jamie finner Roger. Jeg synes faktisk alle forholdene mellom kvinne og mann i serien er urealistiske. Både Roger og Jamie er alt for eiesyke, og den femti år gamle Claire oppfører seg som en bråsint ungjente som er både sjalu og trekker egne slutninger litt for raskt. Alle vet at en femtiåring har litt livserfaring og vet at det er flere sider ved en sak, men denne forfatteren vet det tydeligvis ikke. Beklager, men jeg ga meg i bok fem, og synes serien ble dårligere og dårligere. Gidder ikke enda en serie om nybyggere i Amerika... Anonymkode: 5aa17...044 1
bippo Skrevet 26. oktober 2016 #132 Skrevet 26. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjul innhold Da kan du glede deg til Jamie finner Roger. Jeg synes faktisk alle forholdene mellom kvinne og mann i serien er urealistiske. Både Roger og Jamie er alt for eiesyke, og den femti år gamle Claire oppfører seg som en bråsint ungjente som er både sjalu og trekker egne slutninger litt for raskt. Alle vet at en femtiåring har litt livserfaring og vet at det er flere sider ved en sak, men denne forfatteren vet det tydeligvis ikke. Beklager, men jeg ga meg i bok fem, og synes serien ble dårligere og dårligere. Gidder ikke enda en serie om nybyggere i Amerika... Anonymkode: 5aa17...044 Spoiler Ooo har ikke kommet så langt ennå. Kræsjer de helt? Nei ikke si noe, vil finne det ut selv, heheh. Jeg syns også at Jamie er veldig eiesyk, men Roger tar kaka. Er helt enig i det du sier om Claire, hun hopper til konklusjoner og blir sint ALT for fort, sånn som da Grey tok med William, og hun klikka helt og blir dritsjalu, selv om hun vet at Jamie ikke har øyne for andre enn henne. Jeg blir helt matt. Men dette er sånne ting som kanskje gjør seg bedre i tv-serien, ettersom man ikke er like mye inni hodet på dem der. Det er i hvertfall mye mulig jeg må ha litt pause etter å ha fullført bok 4 hvertfall, jeg kjenner nå at jeg har lyst til å spole fremover ganske ofte. Det er sånne idiotiske konflikter som jeg bare ikke orker å lese ti sider om og sånn.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #134 Skrevet 1. april 2017 1 time siden, sofie777 skrev: Ingen kommentar ... Haha 🤣 Anonymkode: d7df7...276
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #135 Skrevet 1. april 2017 Aprilsnarr blir enda mindre morsomt når det står "aprilsnarr" under, merker jeg Anonymkode: e58a7...443
sofie777 Skrevet 1. april 2017 #136 Skrevet 1. april 2017 Har lurt to Outlander-grupper på Facebook i dag, en norsk og en engelsk. Mange forskjellige reaksjoner fra "det der likte jeg ikke" til "dagens beste". Er litt fornøyd.
OPIgirl Skrevet 10. april 2017 #137 Skrevet 10. april 2017 På Sunday, July 03, 2016 den 17.36, Muscae skrev: Skjul innhold Hun kommer tilbake 20 år etter Culloden, Jamie er vel et par å førti, mens Claire, som har levd et liv beskyttet fra sult,sol, vind og vær, ser mye yngre ut enn de som er 15 år yngre enn henne. Jeg har ikke lest de siste bøkene enda, men jeg har en forståelse av at Robert kommer til å bli en viktig del av Briennas liv. Roger,ikke Robert. Brianna, ikke Brienna.
Muscae Skrevet 10. april 2017 #138 Skrevet 10. april 2017 1 time siden, OPIgirl skrev: Roger,ikke Robert. Brianna, ikke Brienna. Er det virkelig viktig?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #139 Skrevet 3. mai 2017 Akkurat sett siste episode. 😢 ååh hater sånt! Når folk må være fra hverandre eller lide til ingen nytte.. gråt og gråt 😂 Når kommer egentlig tredje sesong? Jeg må lese bøkene! Hvordan er de norske oversettelsene? Anonymkode: 960c0...ec6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #140 Skrevet 3. mai 2017 En serie som hyller utroskap. Anonymkode: 14032...e47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå