Gå til innhold

"Outlander" - noen fler som ser på?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forsto det nå, episode 6 var veldig oppklarende  Da blir det hele mye mer logisk også. Søren så spennende, har sett seks episoder på rappen og som det ser ut nå klarer jeg vel ikke stoppe før dagen er omme.  Enda godt det kommer en ny episode i morgen, men en i uken blir liksom slitt snaut etter dette   :):laugh:;)

Anonymkode: e58a7...443

Eller i dag, for de som kan se det sånn. Har litt å gjøre først, men skal se den om en times tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Spoiler

Angus :grine:

Endret av sofie777
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

For en aldeles fantastisk sesongavslutning! :ohmy:

Skrevet

Hvilken episode er det? Er den ute på viaplay? Ser bare episode 12 jeg

Skrevet

Hvordan i alle dager kan du se det når det ikke kommer ut før neste helg?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, sofie777 skrev:

Hvordan i alle dager kan du se det når det ikke kommer ut før neste helg?

Den lå på viaplay i morges i hvert fall. Nå ser jeg den der ikke lenger! Jeg er ganske sikker på at jeg ikke drømte den episoden, men hvis jeg gjorde det skal det noe til å overgå drømmen. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
Spoiler

Siste episode foregår delvis på sekstitallet og delvis 1700-tallet. Claire er i Skottland med sin nå voksne datter Brianna, og på slutten finner de ut at Jamie overlevde Culloden. Claire med stjerner i øynene sier at hun må reise tilbake. Og dett var dett, vi må bare vente på neste sesong. :tongue: Jeg har ikke lest bøkene ferdig så vet ikke om dette var likt "virkeligheten" eller ikke. Har så både lyst og ikke lyst til å lese. Men samtidig elsker jeg å bli overrasket. Når kommer sesong 3??

Til de som har sett eller lest og kjenner historien. 

Skrevet
  Skjul innhold

Siste episode foregår delvis på sekstitallet og delvis 1700-tallet. Claire er i Skottland med sin nå voksne datter Brianna, og på slutten finner de ut at Jamie overlevde Culloden. Claire med stjerner i øynene sier at hun må reise tilbake. Og dett var dett, vi må bare vente på neste sesong. :tongue: Jeg har ikke lest bøkene ferdig så vet ikke om dette var likt "virkeligheten" eller ikke. Har så både lyst og ikke lyst til å lese. Men samtidig elsker jeg å bli overrasket. Når kommer sesong 3??

Til de som har sett eller lest og kjenner historien. 

Du har nok ikke drømt nei. ;) 

Spoiler

Neste sesong blir det enda en tur igjennom steinene, 20 år eldre enn første gang. 

AnonymBruker
Skrevet
Spoiler

Så han er like ung og hun 20 år eldre? Eller har det gått 20 år i fortiden også? Han syntes jo hun var i eldste laget alt første sesongen. :fnise: Han der Roger var kjekk, håper han har en rolle med videre :P 

AnonymBruker
Skrevet

Og dessuten... 

Spoiler

Så både vil og ikke vil jeg vite :sprettoy: hvorfor var ikke kaptein Randall i siste episode? Er det noen mulighet for at han klarte å sno seg unna sin skjebne denne gangen også? Får vi se i neste sesong det som hendte med Jamie ved Culloden, som vi nå vet utfallet av? Og hva med min kompis Murtagh som jeg får stadig mer sansen for. Og så har de ikke begynt å filme en gang, uæh :P 

Skrevet

Kommer det ikke en episode idag??

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Avalon skrev:

Kommer det ikke en episode idag??

Leste nå på Outlanders offisielle facebooksider det var en feil av Viaplay å legge det ut i dag. Så noen av oss var bare veldig heldige som fikk sett det. Folk på FB griner salte tårer over å vente en uke til. Så jeg skjønner vi var priviligerte her i huset. :laugh: Den er virkelig verdt å vente på altså. Og ekstra lang som et plaster på såret :) 

Datteren her ble også hektet i løpet av de siste episodene og lurer på NÅR kommer neste. Jamie fenger alle aldre :) 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste nå på Outlanders offisielle facebooksider det var en feil av Viaplay å legge det ut i dag. Så noen av oss var bare veldig heldige som fikk sett det. Folk på FB griner salte tårer over å vente en uke til. Så jeg skjønner vi var priviligerte her i huset. :laugh: Den er virkelig verdt å vente på altså. Og ekstra lang som et plaster på såret :) 

Datteren her ble også hektet i løpet av de siste episodene og lurer på NÅR kommer neste. Jamie fenger alle aldre :) 

Ja leste det nettopp selv. Jaja, en uke er ikke så ille. Blir verre å vente på neste sesong :P

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Avalon skrev:

Ja leste det nettopp selv. Jaja, en uke er ikke så ille. Blir verre å vente på neste sesong :P

Ja dårlig gjort, kunne de ikke filmet alt på en gang når de hadde bøkene :laugh:

Det jeg likte best med den siste episoden var

Spoiler

hvordan den vekslet mellom nåtid og fortid. Det var gjort på en så elegant måte. Flere av de eldre episodene kunne man sett uten å forstå at Claire kommer fra en annen tid. Da var det mer som et vanlig kostymedrama, rett nok et fascinerende ett :)  Men har hang ting så nøye sammen, som dokumentet de finner i arkivet og når vi ser i fortiden hvordan Claires tåre delvis visker ut skriften. Nydelig filmet alt sammen. Dere som har lest bøkene vet kanskje om Frank visste at Jamie var i live og valgte å holde det tilbake? Eller var det prestens valg? 

Skrevet
  Skjul innhold

Så han er like ung og hun 20 år eldre? Eller har det gått 20 år i fortiden også? Han syntes jo hun var i eldste laget alt første sesongen. :fnise: Han der Roger var kjekk, håper han har en rolle med videre :P 

Spoiler

Hun kommer tilbake 20 år etter Culloden, Jamie er vel et par å førti, mens Claire, som har levd et liv beskyttet fra sult,sol, vind og vær, ser mye yngre ut enn de som er 15 år yngre enn henne. ;)

Jeg har ikke lest de siste bøkene enda, men jeg har en forståelse av at Robert kommer til å bli en viktig del av Briennas liv. 

Skrevet

Og dessuten... 

Skjul innhold

Så både vil og ikke vil jeg vite :sprettoy: hvorfor var ikke kaptein Randall i siste episode? Er det noen mulighet for at han klarte å sno seg unna sin skjebne denne gangen også? Får vi se i neste sesong det som hendte med Jamie ved Culloden, som vi nå vet utfallet av? Og hva med min kompis Murtagh som jeg får stadig mer sansen for. Og så har de ikke begynt å filme en gang, uæh :P 

Spoiler

Jeg har ikke sett sesong 2, for jeg vil vente og se alle samlet. Men det som skjer i bøkene er at kaptein Randall gifter seg med Mary Hawkins, som er gravid med Randalls lillebror sitt barn. Randalls lillebror dør av sykdom, og Kapteinen lover å ta vare på Mary og kjærlighetsbarnet deres. Kaptein Randall selv dør "når han skal" i følge slekstreet, men jeg husker ikke i farten hva han døde av. Jamie og Claire er vitner under vielsen, og de skilles i "vennskaplighet". Jeg husker ikke å ha lest noe mer om dem hittil. 

Og enda en spoiler, om du tør:

Spoiler

Vi får møte igjen en viss heks, både før hun reiste igjennom steinene på sekstitallet, og mye senere, over tjue år etter at hun angivelig ble brent på bålet. Robert er en direkte etterkommer etter henne. 

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Que_pasa skrev:
  Skjul innhold

Jeg har ikke sett sesong 2, for jeg vil vente og se alle samlet. Men det som skjer i bøkene er at kaptein Randall gifter seg med Mary Hawkins, som er gravid med Randalls lillebror sitt barn. Randalls lillebror dør av sykdom, og Kapteinen lover å ta vare på Mary og kjærlighetsbarnet deres. Kaptein Randall selv dør "når han skal" i følge slekstreet, men jeg husker ikke i farten hva han døde av. Jamie og Claire er vitner under vielsen, og de skilles i "vennskaplighet". Jeg husker ikke å ha lest noe mer om dem hittil. 

Og enda en spoiler, om du tør:

Skjul innhold

Vi får møte igjen en viss heks, både før hun reiste igjennom steinene på sekstitallet, og mye senere, over tjue år etter at hun angivelig ble brent på bålet. Robert er en direkte etterkommer etter henne. 

Spoiler

Det med Mary og Randall skjer også i sesong 2 av tv-serien. Men vi ser ikke hva mer som skjer med Randall etterpå og om han faktisk faller ved Culloden som han "skulle". Derfor lurte jeg på om de kan ha lagt inn en mulighet for at svinet dukker opp igjen :laugh:

Skrevet

Wow, for en episode. Alt som er skrevet i spoiler kan vel slippes løs nå. Men sier ikke noe for de som ikke får sett før i morgen.

Han heter ikke Robert, men Roger 

Spoiler

og han blir definitivt MED videre!! Black Jack kan man i grunnen bare glemme. Tv-serien har lagt altfor stor vekt på ham i forhold til bøkene. Det blir et par sjokk av den negative sorten i neste sesong, men vi får møte igjen en som vi så vidt så i denne sesongen og han blir også MED videre, både på godt og ondt, men mest godt, heldigvis.

Skrevet
2 timer siden, sofie777 skrev:

Wow, for en episode. Alt som er skrevet i spoiler kan vel slippes løs nå. Men sier ikke noe for de som ikke får sett før i morgen.

Han heter ikke Robert, men Roger 

Skjul innhold

og han blir definitivt MED videre!! Black Jack kan man i grunnen bare glemme. Tv-serien har lagt altfor stor vekt på ham i forhold til bøkene. Det blir et par sjokk av den negative sorten i neste sesong, men vi får møte igjen en som vi så vidt så i denne sesongen og han blir også MED videre, både på godt og ondt, men mest godt, heldigvis.

Spoiler

Er det Grey du tenker på?

Skrevet
10 timer siden, Que_pasa skrev:
  Vis skjult innhold

Er det Grey du tenker på?

Jepp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...