kineknute Skrevet 29. april 2016 #1 Skrevet 29. april 2016 Hei kjære kvinner i alle aldre! Min første post her inne, tyder på ganske mye desperasjon fra min side, ikke meg likt. Nå skal dere høre! For en mnd siden begynte formen å skrante. Jeg fikk feber, sår hals, mistet stemmen, og generelt nedsatt allmenntilstand. Sov for det meste, ble sykemeldt. Ikke bakteriell infeksjon, legen mistenkte influensa. For et par uker siden kom jeg meg, og har etter det vært på jobb uten problemer. For et par dager siden holdt jeg på å besvime på kveldsvakt, hadde riktig nok ikke spist noe annet enn snop i forveien av vakten, så det har nok en sammenheng. Men i går kjente jeg det virkelig i halsen, det gjør sååå vondt å svelge, både varmt og kaldt drikke, og mat. Stemmen er ikke påvirket. Jeg fjernet mandlene for ca ett år siden (ikke pga halsbetennelser). Allmenntilstanden er noe redusert, jeg trives best i senga. Føler meg veldig tung i hodet, samt at det gjør vondt å svinge på hodet/nakken, og noe lyssky. Når jeg tar på halsen min er jeg veldig øm på begge sidene av halsen. Tar paracet og ibux uten noen særlig virkning. I dag er jeg enda verre, kaldsvetter av ingenting, men ingen feber. Noen som har vært borti dette?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2016 #2 Skrevet 29. april 2016 Halsbetennelse/streptokokker kanskje? Jeg ville tatt en telefon til legevakten og høre om du bør se an og evt ta en tur til legen over helga eller om de vil du skal komme inn. Ubehandlede streptokokker er ikke noe særlig, og jeg liker ikke beskrivelsen av at det er vondt å snu på hodet. Kan du legge haken ned på brystet når du har rak rygg? Anonymkode: 2100c...e07 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2016 #3 Skrevet 29. april 2016 Nei, men du må gå til legen og som over og sier helst ta en telefon til legevakten nå! om dette her: "vondt å svinge på hodet/nakken, og noe lyssky" Anonymkode: ca72a...24d 1
kineknute Skrevet 29. april 2016 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2016 Takk for raskt svar. Jeg klarer fint å legge haken nedpå brystet, både når jeg sitter og står oppreist med rak rygg. Det er ikke i nakken det gjør vondt når jeg snur på hodet, det er halsen. Samtidig må jeg også nevne at jeg i dag tidlig følte ubehag i ene øret (ikke ørebetennelse-vondt, men ubehag). Litt øm i overgangen fra halsen til hodet. Kjenner godt til legevakten her over, ettersom jeg jobber i hjemmesykepleien og har ukentlig kontakt med de.. Gruer litt for å ringe dit, ser så ofte at de gir faen..
AnonymBruker Skrevet 29. april 2016 #5 Skrevet 29. april 2016 Jeg ville ringt hvis jeg var deg. For sikkerhetsskyld Og jeg ville tatt feber om du ikke har gjort det enda. Anonymkode: ca72a...24d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå