Gå til innhold

Borreliose

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har peiling på dette? Jeg har blitt utredet for leddgikt på grunn av perioder med vonde finger- og håndledd, og i den forbindelse ble det tatt flere tester. Revmatismetestene var negative, men det ble tatt andre tester, bla for Borrelia-antistoffer, og den ene av disse, Borrelia IgG-antistoff, var positiv: "Svakt forhøyet Borrelia IgG-antistoff. Funn forenelig med aktuell eller tidligere gjennomgått borreliainfeksjon". Den andre borrelia-testen var negativ. 

Legen mente at dette ikke hadde noen klinisk verdi, og at en stor prosent av befolkningen, spesielt her på Sørlandet, får en positiv test. Men jeg stusser likevel. Jeg kan ikke huske å ha blitt bitt av flått, og har heller ikke hatt noen andre symptomer. Men for 6 år siden hadde jeg en periode på en måned med sterke uforklarlige smerter og prikkinger i kroppen og feberfølelse. Jeg gikk ikke til legen, og smertene gikk over av seg selv. 

Legen mente jeg ikke trengte noen behandling per i dag, men vil følge med på om leddsmertene utvikler seg. Kan det ha sammenheng med Borreliose? Burde jeg fått en kur med antibiotika feks? Har lest litt om Borreliose, men det virker som om det er mye kvasivitenskap knyttet til denne diagnosen, så blir ikke klok på det. 

Anonymkode: 92694...784

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...