AnonymBruker Skrevet 29. april 2016 #1 Skrevet 29. april 2016 Jeg sliter med ryggproblemer, disse kom snikende samtidig som venta mi økte etter en tragisk hendelse jeg var vitne til samt at jeg sluttet og røyke. Ble inaktiv pga mye smerter i nakken og svimmelhet (stress regner legen med). Nå viser vekta 80kg og jeg er 1,66 dvs BMI på 29. Jeg sliter med å stå lenge opp og ned og de verste dagene med å gå tur. Kjenner musklaturen strammer seg, får smerter og blir små svimmel Er det noen som har erfaring med at ryggen har blitt bedre ved vektnedgang? Jeg trener også, men pga jeg får smerter i ryggen etter trening blir det ikke ofte nok. Jeg har en aktiv jobb så derfor blir det er problem. Anonymkode: 41357...473
AnonymBruker Skrevet 29. april 2016 #2 Skrevet 29. april 2016 Hva med svømming? Det gir god trening for hele kroppen og belastningen som en overvekt gir, vil ikke ha noe å si. Generelt sies det jo at det verste en med ryggsmerter kan gjøre, er å sette seg ned i stolen, men at man skal opp og gå, gjerne i terreng. Jeg hadde selv noe ryggsmerter pga. overvekt, men disse er nå helt borte. Jeg gikk til en manuellterapeut for et muskelproblem i ene skulderen, som han behandlet med nåler (ikke akupunkur). Det var vondt i de tre 20 minutters periodene det sto på. men deretter var jeg helt fin. Han sa at han også brukte slike nåler på folk med ryggproblemer, men da må du få vite om det skyldes muskelatur eller noe annet... Anonymkode: 990c0...aa9
AnonymBruker Skrevet 30. april 2016 #3 Skrevet 30. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med svømming? Det gir god trening for hele kroppen og belastningen som en overvekt gir, vil ikke ha noe å si. Generelt sies det jo at det verste en med ryggsmerter kan gjøre, er å sette seg ned i stolen, men at man skal opp og gå, gjerne i terreng. Jeg hadde selv noe ryggsmerter pga. overvekt, men disse er nå helt borte. Jeg gikk til en manuellterapeut for et muskelproblem i ene skulderen, som han behandlet med nåler (ikke akupunkur). Det var vondt i de tre 20 minutters periodene det sto på. men deretter var jeg helt fin. Han sa at han også brukte slike nåler på folk med ryggproblemer, men da må du få vite om det skyldes muskelatur eller noe annet... Anonymkode: 990c0...aa9 Jeg går ofte turer, tenkte mer hardere trening som gjør at jeg ikke klarer å kombinere. Jeg går tur hver dag nesten, noen ganger lange andre ganger mindre (har hund) 😀 Jeg har tatt undersøkelser og har noe skjev rygg men ellers er det muskulert ser det ut for. Mtp det oppsto med overvekten så tror jeg det har sammenheng. Var du svimmel samtidig med ryggproblemene? svømming skal jeg prøve 😀 Anonymkode: 41357...473
AnonymBruker Skrevet 30. april 2016 #4 Skrevet 30. april 2016 Nei, jeg var ikke svimmel i forbindelse med ryggsmerter, men svimmel kunne jeg bli. Jeg regner med du har fått sjekket blodtrykk? Da jeg var overvektig hadde jeg høyt blodtrykk og svært høy hvilepuls. Jeg gikk også på medisiner som kunne gi svimmehet. Hvis det er muskelært, anbefaler jeg "intermuskulært stimulering" (dry nedles) som behandling, som jeg nevnte i forrige innlegg. Det er mer smertefullt mens det står på, men du får raskere effekt enn ved tradisjonell fysioterapi. Når jeg fikk behandling hadde jeg en skuldermuskel som var dobbelt så stor som den andre og dette var ferdigbehandlet i løpet av til sammen 60 minutters terapi. Lader ut spenningen Dry needles brukes med svært gode resultater ved overbelastning i muskulaturen. Ofte utsettes musklene for mer belastning og stress enn det man tåler, og spenninger og krampetilstander oppstår. - Mange små kramper i muskulaturen er små muskelfibrer som knyter seg sammen. Dry needles utføres ved at man går inn med nålen og treffer krampen. I det nålen treffer, lades spenningen i krampen ut, noe som resulterer i en maksimal muskelkontraksjon/sammentrekning, sier Døving. (. . .) Dry needles kan hjelpe mot de fleste muskel- og skjelettplager. Men behandlingen kan være ubehagelig, dels på grunn av at den utløser en maksimal muskelkontraksjon, og at smertereseptorene i det sammenfiltrerte muskelvevet irriteres, sier Peter Døving. Vondt skal som kjent vondt fordrive. Dette fant jeg her: http://www.tu.no/artikler/nalestikk-mot-muskelsmerter/261775 Men søk videre på Google om du er interessert. Anonymkode: 990c0...aa9
AnonymBruker Skrevet 30. april 2016 #5 Skrevet 30. april 2016 Jeg sliter med mye av det samme som deg, svimmelhet og. Det er nesten verre enn smertene Nå har jeg nylig fått diagnosen fibromyalgi og da, men allikevel. Jeg har egentlig alltid vært tjukk men svimmelheten kom med smertene... Anonymkode: f1237...8a9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå