Gå til innhold

Bursdagsselskap hvor ingen kommer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syntes ikke dette er mobbing, men syntes det er latskap fra familien sin side, spesielt mtp gaver. Hadde jeg vært din mann hadde jeg virkelig tatt et ord med min familie, og sagt at enten stiller du opp for dattera mi, eller så kan dere se langt etter meg også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sirfaren/din mann? Vil han ta det opp, eller er han vant med at de er så kjipe og tror det ikke er håp? Jeg ville sagt i fra når anledningen bød seg, enten det er neste gang de spør eller neste gang når de ikke blir invitert :)

Det varmer i alle fall å se at hun har en varm og omsorgsfull stemor med omtenktsom familie! :-)

 

Anonymkode: e8cd8...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva sirfaren/din mann? Vil han ta det opp, eller er han vant med at de er så kjipe og tror det ikke er håp? Jeg ville sagt i fra når anledningen bød seg, enten det er neste gang de spør eller neste gang når de ikke blir invitert :)

Det varmer i alle fall å se at hun har en varm og omsorgsfull stemor med omtenktsom familie! :-)

 

Anonymkode: e8cd8...b47

Mann/far sier at det ikke er overraskende, men at han er lei av at familie aldri stiller opp for dattera. Han fortalte i går at dette er veldig vanlig og at de gang på gang viser hvor selvsentrert de er. 

Min opplevelse de siste årene er at de alltid stiller opp til ulike feiringer. Uansett tilstelning, så kommer alle, så det er ekstra sårende når INGEN kommer. 

Han er ferdig med å invitere de over og har allerede snakket med noen av dem. Farmoa trakk bare på skuldrene og kom med en dårlig unnskyldning når han konfronterte henne. Farfaren ønsket å ordne en gave og beklaget i det minste ordentlig. 

ts 

Anonymkode: bc596...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at besteforeldre ikke gir gaver til barn. De fleste barn jeg kjenner hadde vært strålende fornøyd med billige ting om det er økonomien det står på. Var ei som hadde fått en prompepute av ei i klassen. Det var den beste gaven hun hadde fått til bursdagen sin :) Den typen koster 39 kroner. klistremerker var også stor stas!

Anonymkode: 796f6...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv vokst opp med en farsfamilie som ikke brydde seg noe særlig, og som sjelden kom i bursdagsbesøk eller ga gaver/oppmerksomhet. Det var alltid et ork for dem å stille opp på noe som helst, og nå som jeg er voksen har jeg svært liten kontakt med den delen av familien. Jeg gidder ikke å løpe etter noen som ikke verdsetter kontakt, da fokuserer jeg heller på de menneskene rundt meg som faktisk er glade i meg og ønsker å tilbringe tid sammen.

Mitt råd til deg og din mann, er å bare akseptere at disse familiemedlemmene ikke er så interessert. Det er vanskelig å forsone seg med, spesielt når man er en varm og familiekjær person selv, men noen mennesker er faktisk såpass lite emosjonelt oppegående at de ikke er i stand i å se andre behov enn sine egne. For oss ville det vært helt utenkelig å svikte et barn på bursdagen hennes uten god grunn, men noen mennesker er i stand til det, og det sier mest om dem.

Dere kan godt ta en alvorsprat med slekten først og si rett ut hva dere føler om situasjonen, sånn at dere har alt på det rene. Men om de ikke viser tegn til forståelse eller endring, får dere bare kutte dem ut fra fremtidige bursdager. Det er vondt for et barn at besteforeldre og tanter/onkler ikke bryr seg, men så lenge hun har varme og kjærlige foreldre/steforeldre, vil det gå helt fint på sikt. Nærhet til foreldre og søsken er tross alt mye viktigere enn forholdet til øvrig storfamilie. Når hun blir eldre vil hun uansett skjønne mer av situasjonen.

Du høres ut som en flott og engasjert stemor, og jeg håper dere hadde en topp dag :)

Anonymkode: d5b93...c61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Kutt kontakten med dem, først som sist!

Anonymkode: 7ac55...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...