Gå til innhold

Slutte på p-piller midt i brettet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har gått på microgynon i snart et halvt år og har bare bivirkninger. Jeg blør omtrent hele tiden og det er ikke noe mønster på noen ting. I tillegg har jeg følt meg veldig deprimert de siste månedene og føler meg ikke som meg selv lenger. Jeg blir fort sur og føler meg likegyldig og trist hver eneste dag. Dette går utover meg selv og også de rundt meg. Jeg har også hatt et anfall med migrene med aura, noe jeg ikke har hatt på 4 år og da skal man jo ikke gå på p-piller som inneholder østrogen. 

Jeg vet jeg burde høre med legen om dette, men tror dere det er farlig om jeg slutter på pillene nå? Jeg har en uke igjen av brettet. Jeg er desperat, og jeg blør jo hele tiden uansett, så blødningsforstyrrelser er jeg vant til nå. 

Klem fra meg :)

Anonymkode: f9f2f...6fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei

Spør på apoteket

Anonymkode: b7a2e...e68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du har hatt sex, risikerer du vel å bli gravid. Ville heller tatt ut brettet og tatt migrenemedisin, om du har det.

Anonymkode: a7e31...8c1

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar :) Jeg har snakket med legen min og hun synes jeg skal slutte med en gang.

Til deg som har det seneste svaret: Hva vet du om årsaken til at jeg går på p-piller i utgangspunktet? Jeg startet på p-piller for første gang for mange år siden på grunn av store plager med menstruasjonen, og har alltid vært plaget med dette. Vokst opp, vær så snill. 

Anonymkode: f9f2f...6fb

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Alice i Eventyrland, mod

AnonymBruker
Skrevet

Kroppen din vet jo ikke om det er mandag eller fredag. Ikke kan den telle heller, så samma for den når om du slutter på piller nr. 6 eller pille nr. 15.

Anonymkode: 773f2...030

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har sånne p-piller med samme hormonmengde (monofase) i hver pille har det lite å si. Kan ikke uttale meg om hvordan det er med trifase-piller, men jeg bruker selv monofase-piller og det har virkelig ingenting å si. 

Men generelt råd: hvis du lurer på noe med medisiner kan farmasøyten på apoteket stort sett svare på alt. Du kan altså bare ringe et apotek :)

Anonymkode: 9f3b1...6eb

AnonymBruker
Skrevet

Bare slutt.

Anonymkode: 08bc7...06f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...