Gå til innhold

25, en overgangsalder?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huff, har egentlig aldri hatt problemer med å tenke på alder og alt slik. Men medias stadige utskriking om "fra fylte...kan du ikke gjøre dette mer",  og masse skriv her på kg om det å bli 25, "rynkene kommer" "forbrenninga har gått ned?" "burde jeg ha stiftet familie? Er 25 og føler alle på min alder har oppnådd det de trenger i den alderen".  Og nå..livmorhalskreft sjekkingen. "over 25? Da burde du skjekke om du har forandringer"  huff..føler liksom det er en slik skrekkalder å komme i. Har du på en måte blitt gammel da? Føler meg fremdeles som en ungdom, men "tvinges" til å føle meg gammel. 

Dessuten irriterer det meg skikkelig at vi er laget slik at vi kan få sykdommer, og at det nermedt er uunngåelig jo eldre du blir...møkkakropp, møkkanatur.

Anonymkode: eda0b...5f2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får da ikke rynker på magisk vis fra natta mellom du fyller 24 til du fyller 25. Forbrenningen går ofte ned etterhvert ja, men hvorfor er det så ekstremt farlig da? Det er jo helt naturlig at kroppen forandrer seg. Det gjør den hele livet uansett alder. 

Å sjekke seg for celleforandringer er veldig viktig, og det er mange som gjør det før fylte 25. Jeg er ikke 25 enda og har tatt celleprøve. 

Anonymkode: c21ee...166

Gjest Jessica
Skrevet

Ta det med ro 😊 Spise sunt, gå turer,tenk positive tanker og slutt å les diverse anbefalinger . Jeg er litt eldre enn 25, men føler på en måte at livet blir mer og mer spennende og godt . Følg din egen sti og sett egne mål 👍

Skrevet

Årlig sjekk av livmorhals burde jo gjøres fra før fylte 25 da? Har hvertfall gjort det hvert år siden fylte 19 selv. Så for min del er det ingen forandring der. Jeg fylte 25 i fjor og føler meg ikke spesielt annerledes. Det er ikke slik at du våkner opp som en mye eldre person dagen du fyller 25. :P

Skrevet

Du får trøste deg med at når du har passert 50, er ikke alderen så viktig lengre ☺

Gjest Mattis
Skrevet
6 timer siden, KaDust skrev:

Årlig sjekk av livmorhals burde jo gjøres fra før fylte 25 da? Har hvertfall gjort det hvert år siden fylte 19 selv. Så for min del er det ingen forandring der. Jeg fylte 25 i fjor og føler meg ikke spesielt annerledes. Det er ikke slik at du våkner opp som en mye eldre person dagen du fyller 25. :P

Hvert år? Det var da voldsomt, man får påminnelse i posten når det er på tide å ta en ny sjekk. Tror det er hvert andre eller tredje år.

Du er i kvartlivskrisa TS! 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Mattis skrev:

Hvert år? Det var da voldsomt, man får påminnelse i posten når det er på tide å ta en ny sjekk. Tror det er hvert andre eller tredje år.

Du er i kvartlivskrisa TS! 

Celleforandringer kan skje svært fort, så det er egentlig ikke nok med hvert 3 år. Kjempebra med de som tester hvert år, spesielt om man er ung og skifter sexpartnere ofte. Dette fordi skifte i sexpartnere for økt risiko av HPV smitte og gir da økt risiko for kreft.

Anonymkode: c21ee...166

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...