Gå til innhold

Slankegjengen startet 26 Oktober

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, jeg synes jeg har vært flink. Neste uke var alt det usunne jeg spiste en top ris sjokolade. Og det er veldig lit til meg å være. Men er da også veldig motivert nå foran jul.. (Har en kjole skjønner dere...)

Skrevet

skulle være forrige uke... litt underernært...hjernen fungerer ikke :roll:

Skrevet

Hei, det er flere som ikke er så flinke. Var ute og spiste to ganger i helga og var på kino, og da må mann ha smågodt til Bridget Jones :)

Men jeg tror ikke jeg har lagt på meg, så det er et godt tegn. Har ikke tid til å trene i dag, men skal sørge for å få tid i morgen.

Gjest Ethereal
Skrevet

Mamma1: det er fint at du leser på Grete Roede; jeg synes hun har en flott filosofi når det gjelder kosthold og trening i forhold til slanking. Det nytter lite å sulte seg og gå ned masse kilo, når du raser opp igjen mange flere etter kuren. Det beste er rett og slett å legge om livsstilen for godt, og finne noe man kan leve med. Det er ikke den ene sjokoladen i uka man legger på seg av, men de små uvanene og stillesittingen i det daglige. Hvis man klarer å komme inn i gode rutiner, er mye vunnet.

Når det gjelder tilbehør, er ris (aller helst basmatiris, eller villris) et klart bedre alternativ enn pasta. Ris har lav glykemisk indeks, dvs at energien frigjøres mer sakte til blodet, og derfor stiger ikke blodsukkeret heller så raskt, så du unngår bunner og topper (og unngår sukkersug). Du holder deg også mett lenger. :)

Pasta i ny og ne (gjerne helkornpasta, sjekk i helsekost) er ikke skadelig; baser bare ikke kostholdet utelukkende på pasta. I tillegg er det lurt å få i seg endel grønnsaker (blomkål, brokkoli, gulrøtter, for å nevne noen), for de metter og inneholder fiber og vitaminer/mineraler.

Hvis du klarer, er bønner og belgfrukter generelt en bra proteinkilde.

Wok med grønnsaker og enten kyllingfilet, svinekjøtt, fisk eller tunfisk er en glimrende middagsrett som er sunn og mager, og som smaker godt! Ris som tilbehør (eventuelt nudler).

Lykke til! :)

Skrevet

Hei dere!

Går det an å slenge seg med nå, eller er jeg sent ute? Hadde tenkt å starte ei sånn side sjøl, men så fant jeg jo denne!

Skal gifte meg til sommeren, 30.07.05, og vil så gjerne ned til 70 kilo. Ihvertfall. det er litt over 15 kilo det...

Har fått meg personlig treningsprogram på studio nå, så jeg satser på å trene der tre ganger i uka (egentrening 2 ganger og en gruppe.) + at jeg prøver å komme meg ut og gå de andre dagene.

ellers vil jeg:

- Drikke mye vann og usukret helsekostte, lite brus og litt melk

- Det jeg spiser av brød er kjempegrovt (Ingers rugbrød for det meste) Da holder en seg mett mye lenger. Jeg har også funnet ut at Fullkorns skorper med mager ost på er godt. Blir nesten snacks det. :-)

- Ellers tyr jeg til popcorn når jeg MÅ ha noe, 50% fett. Det er ikke så ille, selv om det er vel mye karbs...

- Spiser lite poteter, men altfor mye pasta. (Bor på hybel midt i uka.)

- Og prøver å veie meg kun på lørdag.

- + at jeg skal begynne med Cuur (kjøpes på helsekost). Noen som har erfaringer med den?

Ja, da er jeg i gang!! Tvi, tvi! :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Jag har ikke vært flink i dag.. Omelett med ost og skinke til middag.(med salat og brød) Pluss to brødskiver og litt sjokolade til kvelds...

Skrevet

Hei Nilla og velkommen til oss! Du er ikke for sent ute. 15 kg å ta av er veldig mye, men det virker som at du er godt i gang, så da skal du nok klare det.

Lykke til!

Skrevet

Ja, det er ganske mye. Men det er ganske mye på kroppen og da... :roll: er fornøyd med 8-10 også. Faktisk er hver kilo ned en seier!

Har liksom holdt på en stund, men den virkelige motivasjonen uteblir. Har veldig lyst og vet en del om hvordan jeg vil gjøre dette, men innerst inne har jeg ikke troen på at jeg kan klare det, tror jeg.

Har alltid vært rundest, den som ikke kan byttelåne klær med venner fordi alle er mye mindre enn meg, det er liksom en usagt lov om at Nilla skal være stor. (Tror Nilla sjøl i hvertfall.) Hmm, har litt å jobbe med tror jeg.

Skrevet

Kloke tips fra dinkost.no :

"Hopp aldri over frokosten, men spis skikkelig så det holder frem til lunsj.

Spis en lunsj som holder frem til arbeidsdagens slutt.

Ta en matbit i det du går fra jobben, noe som gjør at du ikke handler på tom mage.

Spis ordentlig middag, med rent kjøtt eller fisk, ikke saus, bruk heller evt litt kesam, med masse grønnsaker (både rotgrønnsaker og salat/tomat osv). Ta gjerne en frukt til dessert for å få litt søtt.

Spis en brødskive til kvelds, bruk røkt skinke eller makrell som pålegg.

Drikk rikelig i løpet av dagen, farris og vann er best. Vil du ha lettbrus, drikk det til måltidene men ikke ellers. Du kan bli sulten av søtsmaken!

Lykke til!

Hilsen

Gunn Helene Arsky"

(Hun svarer på spørsmål på denne sida)

Hilsen Nilla

Skrevet

Takk for gode råd :-) Det er jo så lett å lese hva en skal gjøre,men for meg er det vanskligere å gjennomføre det :oops:

Vekt i dag 63.. ned 0,6 siden sist og det er 2 uker da!!

Har vel tenkt over hva jeg spiser ,men litt dårligere med trening.

Skal på spinn 60 i dag :P og gleder meg.........

å komme i gang hjelper litt på motivasjonen det oxo....

Julebord fredag,i skjørt/kjole....

Men det finnes mye fint å få kjøpt push up BH,jepp det hjelper :ler: og hold in strømpe bukse,skjuler mye av min rumpe og lår!! :oops: Blir så fin da.....

Med litt alkohol og god mat i godt selskap :P

Flere som har julebord oxo etterhvert?

Vi koser oss da vi kan dere....

LYKKE TIL ALLE

Skrevet

Du vet det Miss at det er ikke det ene julebordet som er avgjørende i den store sammenhengen. Det er det daglige som teller, og tenker en over hva en putter i munnen har en kommer veldig langt i prosessen ;) Stå på :)

Gjest Mamma1 ikke innlogget
Skrevet

Hei. Jeg lurer på hva de forskjellige her spiser til kvelds og når de spiser det? Er det greit å spise havresuppe, kokt på vann?

Skrevet

Jippi nå begyner vi å bli mange.

Jeg har ikke vert her inne på en stund.

Men i dag skal jeg spise sunt drikke vann og trene.

Nå veier jeg 69ca så jeg har godt opp ca 1kg.Å det liker jeg ikke.

Men je har hatt en del rundt meg den siste uke så jeg har spist det jeg har hatt lyst på.Noe som straffer seg.

Men vi får stå på jenter, dere er kjempe flinke.

Jeg skal prøve å vere litt mere her inne fremmover.

Skrevet

Jeg har gått ned fra 1,9 kg på en uke. fortsetter dette til jul, så er det håp!

Skrevet

68 kg idag! Omså det er 68. 7++ så er det 68! 65 kg, da jubler jeg! :oops:

Gjest Ninakanin
Skrevet
Jeg har gått ned fra 1' date='9 kg på en uke. fortsetter dette til jul, så er det håp![/quote']

Det fortsetter nok ikke sånn nei!

Den første uka mister man mye væske på grunn av at man kutter ut mye av saltet som følger med all den vanlige maten man pleier å spise. Så ikke forvent deg mer enn 0,5-1kg i uka, ellers blir du deppings:)

Jeg for min del hoppet jo kraftig opp i vekt på grunn av noen tullete måltider, så jeg var jo oppe i 73 et par dager. Skikkelig ukuult. Men i dagtidlig veide jeg 71,3kg, så det går den rette veien :)

Har fått beveget meg lite pga mye jobbing, så jeg har rett og slett vært for sliten. Men heldigvis har det vært mye fysiske tunge løft og slike ting på jobben, så jeg har nok forbrent mer kcal enn jeg hadde gjort hjemme i sofaen uansett :)

Kjekt når vi er så mange!!!

Skrevet

Ja, jeg vet jeg har mistet mye vann,men om jeg går ned en kilo i uken så har jeg gått ned til 64kg og da er jeg fornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...