Gå til innhold

Samboers kompis - dårlige hensikter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min samboer gjennom åtte år har en kompis hun treffer jevnlig på tomannshånd. De spiser middag, tar en øl og går på kino. Noen ganger har hun vært hjemme hos han.

Jeg stoler egentlig på min samboer, men er likevel usikker. Hvorfor har hun behov for å gå på det som ligner dater, med en annen mann? Og hva er hensikten hans oppi det her. Han vet at hun er opptatt, men driver likevel med denne 'datingen'. Hva vil han?

Synspunkt?

Anonymkode: d14e6...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kvinne, min beste venn er en mann og vi har kjent hverandre i 25+ år. Vi drar på kino, festival, ut å spise osv. sammen. Men vet du, det gjør jeg med venninnene mine også. Så jeg regner med at jeg etter din tankerekke drar på noe som ligner en date med dem også? Eller er de unntaket fordi de er kvinner? (Nå snakker jeg nå fra et hetrofilt ståsted da, om det var noen tvil) For i såfall er du ganske diskriminerende. Jeg får virkelig folk som diskriminerer vennskap basert på kjønn i halsen. Jeg tenker at da går folk virkelig glipp av mange gode vennskap om de skal segregere på kjønn.

Ikke misforstå, jeg synes det er helt innafor å være litt sjalu, det hører med, det er sunt. Men om det er så mye sjalusi at det blir et problem, så er det du som har problemet, ikke hun(eller han). Kan det bli bedre om du og kompisen hennes blir bedre kjent? Og selv om du stoler på at hun ikke er utro, stoler du ikke på at hun har god nok dømmekraft til å vite at en person hun har kjent i 8 år har gode eller dårlige hensikter? Det blir litt for tynt.

Anonymkode: a0b64...94f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er damen din ivrig i senga med deg? Blir hun med på mye, eller sier hun at hun ikke har lyst til det og det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, pettersenper skrev:

Er damen din ivrig i senga med deg? Blir hun med på mye, eller sier hun at hun ikke har lyst til det og det

?

Nei, nei, nei-OMG hun MÅ være utro!!

Anonymkode: 2b30b...db1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne, min beste venn er en mann og vi har kjent hverandre i 25+ år. Vi drar på kino, festival, ut å spise osv. sammen. Men vet du, det gjør jeg med venninnene mine også. Så jeg regner med at jeg etter din tankerekke drar på noe som ligner en date med dem også? Eller er de unntaket fordi de er kvinner? (Nå snakker jeg nå fra et hetrofilt ståsted da, om det var noen tvil) For i såfall er du ganske diskriminerende. Jeg får virkelig folk som diskriminerer vennskap basert på kjønn i halsen. Jeg tenker at da går folk virkelig glipp av mange gode vennskap om de skal segregere på kjønn.

Ikke misforstå, jeg synes det er helt innafor å være litt sjalu, det hører med, det er sunt. Men om det er så mye sjalusi at det blir et problem, så er det du som har problemet, ikke hun(eller han). Kan det bli bedre om du og kompisen hennes blir bedre kjent? Og selv om du stoler på at hun ikke er utro, stoler du ikke på at hun har god nok dømmekraft til å vite at en person hun har kjent i 8 år har gode eller dårlige hensikter? Det blir litt for tynt.

Anonymkode: a0b64...94f

Signerer dette. Har to kamerater jeg treffer hver for seg å spiser middag med, ser film, går en tur, på utstilling med eller lignende. De er kun kompiser og har vært det i ti og femten år og har ingen baktanker. Alltid vært glad på mine vegne når jeg forteller om en bra mann og fikk meg kjæreste, de er mer som familiemedlemmer/brødre /bestevennindene mine enn en kompis bekjent som man aldri helt vet hvor man har. Vi støtter hverandre i tykt og tynt og kan prate om alt vi trenger og føler for. Det er godt med slike venner. Og godt med venner man kan gjøre ting med f eks dra på utstilling uten å tenke at den andre kjeder seg fordi man er så trygge på hverandre og vet den andre ville sagt det rett ut om det var kjedelig, eller spise en middag med om man bare.ønsker å komme seg ut å spise mat uten å tenke på at man må underholde eller holde en samtale igang fordi man vet det ikke blir kleint eller overanalysering uansett, ikke mange mennesker man kan ha det sånn med, ofte heller ikke kjæresten fordi man da vil presentere seg som så bra og glad og pratsom osv 

Anonymkode: 4a3d0...6b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne, min beste venn er en mann og vi har kjent hverandre i 25+ år. Vi drar på kino, festival, ut å spise osv. sammen. Men vet du, det gjør jeg med venninnene mine også. Så jeg regner med at jeg etter din tankerekke drar på noe som ligner en date med dem også? Eller er de unntaket fordi de er kvinner? (Nå snakker jeg nå fra et hetrofilt ståsted da, om det var noen tvil) For i såfall er du ganske diskriminerende. Jeg får virkelig folk som diskriminerer vennskap basert på kjønn i halsen. Jeg tenker at da går folk virkelig glipp av mange gode vennskap om de skal segregere på kjønn.

Ikke misforstå, jeg synes det er helt innafor å være litt sjalu, det hører med, det er sunt. Men om det er så mye sjalusi at det blir et problem, så er det du som har problemet, ikke hun(eller han). Kan det bli bedre om du og kompisen hennes blir bedre kjent? Og selv om du stoler på at hun ikke er utro, stoler du ikke på at hun har god nok dømmekraft til å vite at en person hun har kjent i 8 år har gode eller dårlige hensikter? Det blir litt for tynt.

Anonymkode: a0b64...94f

Menn og kvinner tenker forskjellig.

Anonymkode: d14e6...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Menn og kvinner tenker forskjellig.

Anonymkode: d14e6...71f

Om vennskap?

Anonymkode: f44ce...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er åpen om sånne ting med mine kamerater, sørger alltid for at sånt ikke blir ukomfortabelt for kjærester fra begge kanter. Og det har vi klart å få til hver gang vi har hatt kjærester, vi har inkludert kjærestene våre osv. Har aldri vært noe problem :)

Men hvis du ikke blir inkludert og ting ikke gjøres på en trygg måte, så er det jo kjempe kjedelig og dårlig gjort.

Anonymkode: 801c7...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte litt lenger opp og vil legge til at en kvinne merker om en mann hun omgås mye, er romantisk interessert eller har seksuelle baktanker! Og merker man det så er han ikke lenger en god kompis, da fader man ut kontakten med han.
Det finnes faktisk de mennene som KAN være i nære VENNskapsforhold med motsatt kjønn uten å se på henne som hot eller noe seksuelt, ville vært ekkelt faktisk om de gjorde, blir som å se på moren eller søsteren sin seksuelt. Æsj!

Anonymkode: 4a3d0...6b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte litt lenger opp og vil legge til at en kvinne merker om en mann hun omgås mye, er romantisk interessert eller har seksuelle baktanker! Og merker man det så er han ikke lenger en god kompis, da fader man ut kontakten med han.
Det finnes faktisk de mennene som KAN være i nære VENNskapsforhold med motsatt kjønn uten å se på henne som hot eller noe seksuelt, ville vært ekkelt faktisk om de gjorde, blir som å se på moren eller søsteren sin seksuelt. Æsj!

Anonymkode: 4a3d0...6b9

Jepp.

Jeg kan fint gå på museum og resturant og kafe med kameraten min. Kjærestene våre kan bli med de også og når vi er single så roter vi ikke. Vi råder hverandre med det motsatte kjønn også. Han har gitt meg mange gode råd, jeg har gitt han mange gode råd. Og det tror jeg kjærestene våre har satt pris på ;)

Anonymkode: 25ae5...6da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.4.2016 at 21.13, AnonymBruker skrev:

?

Nei, nei, nei-OMG hun MÅ være utro!!

Anonymkode: 2b30b...db1

?

Utroskap skjer hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...