Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #1 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg skal skrive en oppgave i SAK (norsk&internasjonal politikk), det er på videregående nivå, så det trenger vel ikke være så veldig akademisk. Oppgaven lyder: "På konferansen om nordisk parlamentarisme blir du pålagt å holde et innlegg der du tar for deg regjeringens oppgaver, hvordan regjeringens maktstilling har endret seg i det norske systemet etter krigen, og der du diskuterer mulighetene for å øke regjeringens styringsdyktighet." Det er så lenge siden jeg har gått skole, jeg aner ikke hvordan man skriver en sånn oppgave, og ihvertfall ikke hvordan jeg begynner, det er starten som er verst. Noen som orker å hjelpe meg å komme igang?? Vær så snill! Athena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 26. oktober 2004 #2 Del Skrevet 26. oktober 2004 Oppgaven skal tydeligvis vinkles som et innlegg. Da kan du bygge det opp som et foredrag, f.eks: Innledning (hva jeg vil si noe om) Hoveddel: Oversikt over regjeringens oppgaver Regjeringens maktsituasjon nå og tidligere Hvilke muligheter finnes for å øke regjeringens styringsdyktighet - muligheter, fordeler/ulemper Avslutning - konklusjon (si hva du har sagt) for eksempel. Spør gjerne læreren hva som er målsettingen og hvilke kriterier du blir målt på. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå