AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #1 Del Skrevet 27. april 2016 Hei, Jeg strikker en veldig enkel genser og står fast. Er nesten helt ferdig og og er kommet til halsen. Det står det: strikk 5 omganger rundt i glattstrikk, 1 omgang vrang til brettekant , 5 omganger til belegg. Fell løst av Hva er belegg? Har prøvd å google uten hell, og får intrykk av belegg er noe som skal syes på i ettertid. Noe jeg ikke får intrykk av i denne oppskriften. Hvordan strikkes belegg, glattstrikk eller vrangbord. Rådvill hee og håpe noen kan hjelp Anonymkode: 3c321...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 27. april 2016 #2 Del Skrevet 27. april 2016 Belegg i halsen skal brettes inn og syes fast. Den ene omgangen vrangt til brettekant, er der du skal brette. Altså, 5 omganger rett som blir halskanten på utsiden, 1 omgang vrangt som er der du bretter, så 5 omganger rett (disse 5 omgangene blir på innsiden av halskanten). Halskanten blir dermed dobbel, og litt mer stødig. Du strikker hele belegget i glattstrikk, unntatt omgangen midt i som du strikker vrangt. Da blir det naturlig å brette kanten der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #3 Del Skrevet 27. april 2016 Flott, da forstår jeg. Tuusen takk for hjelp Anonymkode: 3c321...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå