Gjest MissMa Skrevet 27. april 2016 #1 Skrevet 27. april 2016 Hei! Jeg var tidligere blodgiver, men kunne ikke fortsette da jeg kom under 50 kg, Nå derimot er jeg kommet litt over, og ønsker å gi blod igjen. Er det noen som har fått gitt blod, med antidepressiver/angst tabletter- bruker feks 60 mg fontex/fluoxedin..?
Anna Maria Skrevet 27. april 2016 #2 Skrevet 27. april 2016 27 minutter siden, MissMa skrev: Hei! Jeg var tidligere blodgiver, men kunne ikke fortsette da jeg kom under 50 kg, Nå derimot er jeg kommet litt over, og ønsker å gi blod igjen. Er det noen som har fått gitt blod, med antidepressiver/angst tabletter- bruker feks 60 mg fontex/fluoxedin..? Du kan nok ikke det. ikke hvis en går på slike medisiner som AD. Disse er blant andre grupper ikke kvalifiserte. 4. Personer som bruker medikamenter fast. Viktige unntak er p-piller, allergimedisin og midler mot lavt stoffskifte. Utover dette er det behov for individuell vurdering av fagpersonell.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #3 Skrevet 27. april 2016 30 minutter siden, MissMa skrev: Hei! Jeg var tidligere blodgiver, men kunne ikke fortsette da jeg kom under 50 kg, Nå derimot er jeg kommet litt over, og ønsker å gi blod igjen. Er det noen som har fått gitt blod, med antidepressiver/angst tabletter- bruker feks 60 mg fontex/fluoxedin..? Dette kan du nok glemme. Tanken er god, men blodet ditt vil de ikke ha. Anonymkode: beb9c...c24
Gjest Klaveret Skrevet 27. april 2016 #4 Skrevet 27. april 2016 3 timer siden, Anna Maria skrev: Du kan nok ikke det. ikke hvis en går på slike medisiner som AD. Disse er blant andre grupper ikke kvalifiserte. 4. Personer som bruker medikamenter fast. Viktige unntak er p-piller, allergimedisin og midler mot lavt stoffskifte. Utover dette er det behov for individuell vurdering av fagpersonell. Det er ikke tilfelle. En god venninne går på AD og er nettopp begynt å gi blod.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #5 Skrevet 27. april 2016 Foreslår at du ringer blodbanken og spør. Mye rare folk som svarer mye rart her inne :-) Anonymkode: 3aeee...328 1
Anna Maria Skrevet 28. april 2016 #7 Skrevet 28. april 2016 9 timer siden, Klaveret skrev: Det er ikke tilfelle. En god venninne går på AD og er nettopp begynt å gi blod. Det er sakset fra blodbankens egen side. Det står jo at det gjøres individuelle unntak.
Anna Maria Skrevet 28. april 2016 #8 Skrevet 28. april 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Foreslår at du ringer blodbanken og spør. Mye rare folk som svarer mye rart her inne :-) Anonymkode: 3aeee...328 Jeg sakset mitt svar fra blodbankens egne sider. Det står jo at det gjøres individuelle unntak.
Poserose Skrevet 28. april 2016 #9 Skrevet 28. april 2016 Jeg ga blod mens jeg gikk på 10 mg cipralex. Du får ikke gi blod om du fortsatt er syk, men det er bare for ditt eget beste. Jeg måtte forsikre de på blodbanken om at jeg ikke var deprimert lenger og de var veldig nølende til å la meg gi blod. Så du bør nok ringe og høre med dem selv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå