Gå til innhold

Operasjon Dagsverk


Gjest 1111

Anbefalte innlegg

Må bare få ut at det ikke er noe motiverende å vite at pengene vi tjener denne dagen går til å hjelpe draps- og voldtektsmenn! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, den "motivasjons"-videoen vi så ga meg et helt annet inntrykk. der var fire personer fremstilt, deriblandt en voldteksmann. disse skal vi hjelpe med å gi penger så de kan ta de i bruk i fengselene. ikke særlig motiverende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis det hjelper de med å ikke gjenta forbrytelsene så ser jeg ikke noe galt i det. De skal jo ut av fengslene en dag. Etter hva jeg forstod gikk det ikke bare til det, men også ungdomsarbeid og forebyggende arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har støttet OD hvert år, det er et godt formål. men poenget mitt var vel egentlig hvor dårlig motivasjonen de spredde i år. kan liksågodt være lærerne sin feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke sett noen video, vi, har bare fått en liten brosjyre..

Da er det heller ikke veldig motiverende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er ok å hjelpe dem som trenger det, men ikke måten det gjøres på. At ikke vi kan melde oss på selv, men blir tvunget er helt idiotisk.

Men skal så klart gi 300 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. er fint å hjelpe og slikt, men jeg kunne gjerne tenkt meg at pengene kunne brukes til et annet formål enn det som er valgt i år. jaja, skal jobbe likevel jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er ok å hjelpe dem som trenger det, men ikke måten det gjøres på. At ikke vi kan melde oss på selv, men blir tvunget er helt idiotisk.

Man kan jo velge å la være å delta? Jeg synes måten det er organisert på er bra, jeg. Noen ganger trenger vi at det gode formålet kommer til oss istedenfor at vi kommer til det gode formålet, da det har en tendens til å skli litt ut eller bare aldri skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo velge å la være å delta? Jeg synes måten det er organisert på er bra, jeg. Noen ganger trenger vi at det gode formålet kommer til oss istedenfor at vi kommer til det gode formålet, da det har en tendens til å skli litt ut eller bare aldri skje...

Da får man fravær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg gikk på v.g.s kunne vi få være på skolen og gjøre andre ting.

Men rektor har bestemt seg for at de som ikke jobber eller skaffer penger på en eller annen måte får ugyldig fravær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men rektor har bestemt seg for at de som ikke jobber eller skaffer penger på en eller annen måte får ugyldig fravær.

Har dere et beløp dere MÅ få inn? I såfall tror jeg ikke skolen kan kreve det av dere. Hvis dere kan gå med bøsse, så kan du bare gå hjem og surfe på kg etter å ha hentet bøssa! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi fikk velge om vi skulle være med eller ikke. De som ikke ville, måtte sitte på skolen og skrive essay om viktigheten av å bidra til gode formål i utviklingsland :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest: vi skal ha inn minst 300 kroner, og det er ikke snakk om at vi skal gå rundt med bøsse.

Men da har jeg endelig fått meg jobb. skal utforme en brosjyre for kommunen. helt greit, også er det media-relatert også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OD var ikke frivillig da jeg gikk på VGS. Det var vel 200 kroner vi skulle samle inn, men om vi hadde gjort et dagsverk og fått inn mindre enn 200 så var det greit, men hadde man fått inn mer skulle jo alt gå til OD også (skjønt mitt inntrykk var at de fleste tok ekstrapengene selv, tydelig at enkelte ikke skjønner poenget :roll:). De som ikke ville være med fikk fravær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten
Jeg har støttet OD hvert år' date=' det er et godt formål. men poenget mitt var vel egentlig hvor dårlig motivasjonen de spredde i år. kan liksågodt være lærerne sin feil.[/quote']

Trudde det var ein OD kommite som besto av elevar ved skulen som skulle stå for informasjonen, eg... Slik var det i alle fall i mi tid på skulen, dette var ei elevstyrt sak, ikkje noko lærarane blanda seg borti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...