Gå til innhold

Doble slag (hjertet)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mye av det, vært på ekg etc og de sier at de ikke finner noe farlig. Så må bare leve med det. Men finnes det noe kosttilskudd som fjerner det? Det er ekstremt plagsomt, får nesten angstfølelse hver gang hjertet tar en pause... Sånn sug i magen :(

Hvis jeg har migrene gjør det ekstra vondt når det harde slaget kommer.

Anonymkode: 44372...8bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mye av det, vært på ekg etc og de sier at de ikke finner noe farlig. Så må bare leve med det. Men finnes det noe kosttilskudd som fjerner det? Det er ekstremt plagsomt, får nesten angstfølelse hver gang hjertet tar en pause... Sånn sug i magen :(

Hvis jeg har migrene gjør det ekstra vondt når det harde slaget kommer.

Tar hjertet en pause så har du ikke ekstraslag. Er der ikke funnet noe farlig og ikke noe som skolemedisinen kan hjelpe deg med så bør du slå deg til ro med at tinge r som de er. 

Helsekost/kosttilskudd helbreder ikke slike tilstander, de kan tvert i mot gjøre det motsatt. Hør på og stol på legene. 

Anonymkode: cc5a0...529

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tar hjertet en pause så har du ikke ekstraslag. Er der ikke funnet noe farlig og ikke noe som skolemedisinen kan hjelpe deg med så bør du slå deg til ro med at tinge r som de er. 

Helsekost/kosttilskudd helbreder ikke slike tilstander, de kan tvert i mot gjøre det motsatt. Hør på og stol på legene. 

Anonymkode: cc5a0...529

Jo, det har jeg. "Stol på legene", skriver du, men så påstår du at de lyver. Pøh.

Jeg nekter å ha det sånn, det ødelegger hverdagen min. Og det gjør vondt. Det ødelegger treningen min og.

Skrevet

Hei,

Jeg sliter også med slike symptomer. Men er det doble slag? Ekstraslag? Kommer de i serier? Dersom du er godt utredet  (EKG over 24 timer osv) og det ikke er noe farlig så er det likevel ubehagelig. Jeg hadde mye ekstraslag (viktig å sjekke ut kalium/kalsium mangel, stoffskifte osv) Ble satt på en liten dose med betablokker (blokkerer ekstraslag, får en mer stabil rytme og forebygger migrene) Dette har hatt litt effekt. Ekstraslagene kan være smertefulle og slitsomme - de kaprer litt av hverdagen!

Jeg kjenner ikke til noe fra helsekost du kan bruke, men det jeg vet er at du kan forebygge triggere mest mulig. Feks sørge for nok søvn, begrense inntak av koffein i kaffe og brus, unngå mye sukker osv. Når du trener - forsvinner de når du oppnår høy puls og kommer tilbake når pulsen synker? (veldig vanlig)

Føler med deg når det gjelder dette - det er slitsomt!

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Frk.Latte skrev:

Hei,

Jeg sliter også med slike symptomer. Men er det doble slag? Ekstraslag? Kommer de i serier? Dersom du er godt utredet  (EKG over 24 timer osv) og det ikke er noe farlig så er det likevel ubehagelig. Jeg hadde mye ekstraslag (viktig å sjekke ut kalium/kalsium mangel, stoffskifte osv) Ble satt på en liten dose med betablokker (blokkerer ekstraslag, får en mer stabil rytme og forebygger migrene) Dette har hatt litt effekt. Ekstraslagene kan være smertefulle og slitsomme - de kaprer litt av hverdagen!

Jeg kjenner ikke til noe fra helsekost du kan bruke, men det jeg vet er at du kan forebygge triggere mest mulig. Feks sørge for nok søvn, begrense inntak av koffein i kaffe og brus, unngå mye sukker osv. Når du trener - forsvinner de når du oppnår høy puls og kommer tilbake når pulsen synker? (veldig vanlig)

Føler med deg når det gjelder dette - det er slitsomt!

Takk for svar.  

Ekstraslag ja. Hatt 24 - timers EKG og hjertelegen så slagene, men sa at det var vanlig med såpass mange. Alle har det. De fleste merker det bare ikke.

Ja, merker det ikke hvis pulsen er høy. Men jeg sover lite/dårlig, og det er ingenting jeg får gjort noe med (har baby og treåring). Er kronisk utslitt pga det og mye annet. 

Men dette har hatt en pause på en ganske god stund for så å komme tilbake så for meg virker det ganske tydelig at det kan være noe jeg mangler? 

Skrevet

Du burde kunne ta opp med fastlegen dette med ev medisiner for å se om det kan gjøre det bedre. Stress (baby og 3 åring kan også bidra) Du kjenner best din livssituasjon over hva du kan gjøre noe med og ikke. Men vit at det finnes behandling for dette. Veldig fint at kardiologen ser at det ikke er sykt hjerte, da må han/hun se videre og hjelpe deg med symptomer/plager. 

AnonymBruker
Skrevet

Supraventrikulære takykardi er såkalte ufarlige arytmier (som oftest). Sier legen dine er ufarlige, er de ufarlige. Du kan få behandling med legemidler, men det som er er at det er bivirkninger som ofte ikke er så bra og som kan bli veldig plagsomme for deg. Dersom det er angsten som er problemet bør du heller få behandling mot dette. 

Anonymkode: b5d8a...5f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...