Gå til innhold

skabb

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For to måneder siden besøkte jeg en venn som har hatt skabb. Vi hadde sex flere ganger og jeg sov I sengen hans. Han fortalte meg at han og flere av vennene hans hadde hatt skabb, men at de hadde blitt kvitt det. Bare dager etterpå så begyntejeg å klø.  Spurte han om det, men ble forsikret at kløen uansett ikke begynner før mange uker etter. Tenkte jeg bare innbilte meg det og så ble det raskt vekk igjen. 

Nå har jeg brått begynt å klø masse igjen! Mest på magen og bena. Det klør av en eller annen grunn mest når jeg er I dusjen. Har fått litt rødere prikker her og der. Høres det ut som skabb? Er det rart at jeg I så fall ikke får symptomer før to mnd  etter? Var irriterende nok hos legen senest idag, men turte ikke spørre om det. Kan jeg kanskje bare ringe til legen og si jeg tror jeg har skabb og få resept på medisin?  Vet noen om sikre tegn på skabb? 

Anonymkode: 0b322...14e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Les om skabb på fhi.no Skabb lager ganger under huden, særlig mellom fingrene er det vanlig å :lete: / lete etter skappen. 

Anonymkode: a66ec...8dd

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig å få det mellom fingrene, samt på brystvortene. Og det skal vel ta 2-6 uker før det begynner å klø. Man får dessuten hvite prikker, som er litt opphøyde. Ikke røde. 

Anonymkode: fc0a1...1d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...