Gå til innhold

urettferdig barnebidrag!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Netttroll

Synes synd på deg TS! Slike mødre gjør alt for å slippe unna å jobbe, de kan bare henge seg på en mann for staten støtter dem uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Sulosi skrev:

Hvis fylket skulle gått gjennom hva alle bidrag ble brukt til ned til hver krone, hva hadde ikke det kostet samfunnet? 

Det har kostet. Du kan si det samme om andre offentlige kontrollinstanser. Hovedpoenget er at det er for lettvint å bruke barnas barnebidrag til annet enn det skal. Ettersom langt fra alle mødre er pliktoppfyllende her vil det være barnas beste. Men når det kommer til de såkalte skinnhellige mødrene er det upolitisk korrekt å gå videre med kontrolltiltak. 

Dette er også for noen bidragsytere en grunn til å ikke betale barnebidraget. Du kan si at bidraget trengs der og da men når det hele ervdå betent blir det ikke slik som det burde være. 

De fleste vil støtte barna sine så godt som mulig, men når en vet positivt at det en betaler til egne barn brukes på annet.  Så stopper det for flere av de bidragsyterne. Det er forståelig når en vet dette. 

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke å lese alle innleggene jeg- men ja livet er urettferdig. Jeg selv har forsørget alene 3 barn i alle år uten at far har bidratt særlig- hverken med samvær eller økonomisk. At han har en enorm bidragsgjeld betyr eller egentlig ingenting- for de kronene vil barna mine aldri se noe til.. det har ikke stått på evnen til far- men viljen.

Men sånn er det -  du kan velge å irritere deg masse over hvor grusom mor er- vil det bli noe bedring å lage bråk eller vil det bare skape enda mer problemer og frustrasjon?  Fokusere på å gjøre det beste du kan for din sønn- du betaler for hobbyer og fritidsaktiveteter men det hadde du vel gjort om du bodde sammen med mor også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/1/2016 at 9.25, xinnia skrev:

Orker ikke å lese alle innleggene jeg- men ja livet er urettferdig. Jeg selv har forsørget alene 3 barn i alle år uten at far har bidratt særlig- hverken med samvær eller økonomisk. At han har en enorm bidragsgjeld betyr eller egentlig ingenting- for de kronene vil barna mine aldri se noe til.. det har ikke stått på evnen til far- men viljen.

Men sånn er det -  du kan velge å irritere deg masse over hvor grusom mor er- vil det bli noe bedring å lage bråk eller vil det bare skape enda mer problemer og frustrasjon?  Fokusere på å gjøre det beste du kan for din sønn- du betaler for hobbyer og fritidsaktiveteter men det hadde du vel gjort om du bodde sammen med mor også? 

Jeg hadde betalt hobbyer og fritidsaktiviteter hvis jeg bodde med moren hans også selvfølgelig. Men da hadde vi vært to om alt. Nå er jeg alene om alt, og det er belastende på økonomien. Det er jeg som har betalt, sykler, rulleskøyter og nå også hobbyer og alt utstyr til dette. yttertøy og nødvendig utstyr har han både hos meg og mor, altså dobbelt opp. 

I tillegg nå betaler jeg 1200 kroner i bidrag hver mnd. Det hadde jeg heller ikke gjort hvis jeg bodde med moren hans, så det kan ikke sammenlignes økonomisk. ts

Anonymkode: fbb29...68d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde betalt hobbyer og fritidsaktiviteter hvis jeg bodde med moren hans også selvfølgelig. Men da hadde vi vært to om alt. Nå er jeg alene om alt, og det er belastende på økonomien. Det er jeg som har betalt, sykler, rulleskøyter og nå også hobbyer og alt utstyr til dette. yttertøy og nødvendig utstyr har han både hos meg og mor, altså dobbelt opp. 

I tillegg nå betaler jeg 1200 kroner i bidrag hver mnd. Det hadde jeg heller ikke gjort hvis jeg bodde med moren hans, så det kan ikke sammenlignes økonomisk. ts

Anonymkode: fbb29...68d

Siden hun ikke har jobb, hvem tror du skulle betalt den summen om dere hadde bodd sammen? 

Men du kan kreve at NAV fastsetter hennes lønn skjønnsmessig. 

Anonymkode: a6079...7fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Sulosi skrev:

 

Anonymkode: dc92b...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden hun ikke har jobb, hvem tror du skulle betalt den summen om dere hadde bodd sammen? 

Men du kan kreve at NAV fastsetter hennes lønn skjønnsmessig. 

Anonymkode: a6079...7fc

Poenget etter samlivsbrudd er at begge foreldrene bidrar. Som overskriften til TS sier tar han opp det som oppfattes som urettferdig.  Nå får far her også egne boutgifter I tillegg når foreldre bodde sammen. Derfor skal også mor bidra. 

Det er også sykt at NAV.ikke automatisk ser på mors intektsevne. Jeg mener det drives en systematisk unnfallenhet fra NAV side. At de har HJEMMEL å gjøre en vurdering av mors intektsevne her, og ikke bare se på hennes ligning er skammelig. Hvis far ikke har hatt inntekt her som BY.ville se høyst sannsynlig vurdert dette. At dette ikke automatisk blir vurdert bygger på gammel tradisjon der NAV  desverre er opptatt til å tyne far for  mest mulig. At det er tradisjon for skjev saksbehandling er tragisk. Dette bygger på at det er lite klager på dette punktet grunnet manglende kunnskap hos fedre på området. Det er dermed ikke sakt det skal fortsette med feilaktig saksbehandling. Feminist  tradisjonelle metoder står sterkt I Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det et forøvrig synd at fedre som skal betale bidrag ikke gjør dette. Men det et forskjellige grunner til dette. Både gode og dårlige. 

Det som aldri kommer frem er mødre som er bosted-forelder ikke bruker bidrag som det skal ovs.til barna kommer ikke frem. Både reiser og egne klær. 

Det det er barn med flere fedre. Klær går I arv og en betaler bidrag for at ens egne barn skal få nye klær etter fastsatte satser. Dette er det nå satt fokus på. Det kan tenkes det  endres til stordriftsfordeler.

Jeg har tidligere I tråden skrevet at offentlige midler og barnebidrag skulle være  underlagt et forenklet regnskap. Dette er helt normalt I andre sammenhenger. Blant annet der familie er verge for voksen person som trenger dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/1/2016 at 10.54, AnonymBruker skrev:

Siden hun ikke har jobb, hvem tror du skulle betalt den summen om dere hadde bodd sammen? 

Men du kan kreve at NAV fastsetter hennes lønn skjønnsmessig. 

Anonymkode: a6079...7fc

Jeg hadde i hvert fall ikke betalt for silikonpuppene hvis vi bodde sammen! Det føler jeg at jeg gjør nå:P Som sagt går ikke pengene til barnet. Det stor forskjell på hva vi må ut med for barnet her, og det er og blir urettferdig. begge foreldrene er vel like ansvarlig uansett om om de bor sammen eller ikke? ts

Anonymkode: fbb29...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...