Gå til innhold

'Kuul' middag?


Supersnupp

Anbefalte innlegg

Okei, vi har hatt brainstorming på morsomme kaker, hva med 'kuule' middager? Ja, jeg vet det høres teit ut - men dersom jeg skal overraske kjæresten med noe nytt og spennende ( i MATVEIEN!), what to dooooo?????

Noen kreative, oppfinnsomme sjeler som vil hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville prøvd å lage carpaccio (av enten biff eller tunfisk).

Er det beste jeg vet, og kult også.

Lurer på hvorfor jeg ikke har prøvd ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg faktisk aldri smakt/prøvd!

Noen som har oppskrift eller tilbehør eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke laget det selv, men det er jo rått kjøtt som man fryser for å få skåret disse løvtynne skivene. og så er det jo vanligvis parmesan på, samt olje, pepper, kanskje litt sitronsaft?

Mmmmmmmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rioja's lettvinte nammis:

Stek kjøttdeig, lag tacosaus (bruk mindre veske)

Legg nacho-chips (runde) på et fat, ha over kjøttsaus, legg på et nytt lag med nacho-chips, strø over revet ost (masse). Gratiner i stekovn til osten er smeltet. Strø over purreringer!

Server gjerne med rødvin, da så klart en Rioja :D

Er faktisk så godt og så lettvint at jeg lager det rett som det er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylte squash er ganske "kult", jeg imponerte min kjære med det nå i helga, det var ikke så verst.

Lagkjøttsaus sånn som du vil ha den - jeg brukte kjøttdeig, løk, hermetiske tomater og krydder. Ta "innmaten" ut av squashen, fyll kjøttsausen i "tomrommene" og legg på noen oliven og ost. Inn i stekeovnen i noen minutter til osten er smeltet. Yummi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tapas er kanskje ikke så dumt. Ganske mye slit å lage så mye forskjellig, men du kan jo lage akkurat det du liker best og akkurat så avansert du ønkser. Til stekte potetbåter får man en herlig patatas bravas saus i delikatesse/innvandrersjapper. Kjøttdeig trenger 10 x mer krydder enn du tror når du lager steeerke kjøttboller. Artiskokkhjerter er jo ferdige som de er. Skalldyr stekes raskt med noe spennende krydder. (Kalamata) oliven vil du kanskje marinerer selv? En deilig ost og noe spekeskinke i biter. Ovnsbakte tomater. osv osv. Noe for en hver smak. Uff, hvorfor er det så lenge til luuuuuunsj (romleromle, må ut av matsidene fort!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...