Gå til innhold

15 ungdommer med balltre angrep elev!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

såntno har vi jo hatt i oslo i alle tider, innvandrere eller ikke...

Skrevet
såntno har vi jo hatt i oslo i alle tider' date=' innvandrere eller ikke...[/quote']

Nuuuuvel.. Har økt betraktlig siden 90-tallet for å si det sånn.. og de siste 10 åra har vært veldig ille..

Har selv jobber på Sogn vgs. som miljøarbeider og jeg vet åssen type elever som går der. Jeg er ikke forundra at dette skjedde på Sogn vgs. Hver gang jeg leser om elever som får juling av gjenger osv. venter jeg at det er Sogn det er snakk om. Jeg jobber der godt og vel over et halvt år og jeg har sett og opplevd mye. Og jeg VET at det er fremmedkulturelle som står bak 99.99% av alt bråket på nevnte skole.

• Liker 1
Gjest Valhalla
Skrevet

Velkommen til gjengsamfunnet. Til de som latterliggjør amerikanske skoler med metalldetektorer, vent noen år og se. Et multikulturelt samfunn fører til konflikt.

• Liker 1
Skrevet

Akkurat det samme skjedde da jeg gikk forbi Sogn for noen år siden. En van suste opp, og en haug mørhudede løp ut med balltre og inn i skolegården. Veldig ekkelt.

Aldri i verden om mine barn hadde fått lov til å begynne på Sogn!!!

• Liker 1
Gjest Gjesten
Skrevet

Jeg blir helt sjokkert når jeg leser slike ting. Ja, jeg visste at det er ille, men det blir jo bare verre og verre.

Mulig vi har hatt sånt i Oslo i alle tider, men er det tilfeldig at det blir mer av slike hendelser i den senere tid etter at vi får flere og flere innvandrere? Er det tilfeldig at alle var av utenlandsk opprinnelse? Jeg begynner å lure....

Skrevet

gjengsamfunnet ja. det har vi altså hatt i oslo siden lenge før vi hadde innvandring.

gått på skole i oslo på 80/90-tallet, og jeg kan love deg, folk som kommer på 'besøk' fra andre skoler for å banke opp en eller annen som har provosert dem var ikke akkurat noen sjeldenhet da heller.

vil gjerne se stat. på at det har blitt så mye verre, melk.

Skrevet

vil gjerne se stat. på at det har blitt så mye verre, melk.

Jeg har da ikke sagt at det er så mye verre nå? Men politiet i Oslo sier det er råere nå.

Var gjengslagsmål på min ungdomsskole også, med kun etniske norske. De hadde også balltre. Men de var ihvertfall like gamle og like mange, hadde ikke arbeidsløse fettere på 20 som kom for å delta.

• Liker 1
Skrevet

du sier jo at det har økt betraktelig siden 90-tallet... det kan da ikke bety at det har blitt noe annet enn mye verre?

Skrevet

OI det var ikke deg, men en annen bruker. jajamennsann.

da jeg gikk på u.skolen var det forøvrig helt vanlig skikk å dra med seg det man kunne av forsterkninger.

Gjest Gjesten
Skrevet

Det var selvfølgelig sånt før også,men det må vel ha blitt råere nå? Jeg kan ikke huske fra mine videregående dager at det kom 15 gutter med balltre for å ta 1 person...

Skrevet

rundt 1990 var det ihvertfall ikke uvanlig...

Gjest Valhalla
Skrevet

Ja det samme var tilfelle da jeg gikk på ungdomskolen. Man truet med at man kjente den og den gjengen. Volden har blitt råere, våpen er mer vanlig. Når jeg en gang får barn skal jeg i hvert fall være sikker på å ikke bo i et belastet område av byen.Det er bare å se til andre europeiske land på ghettotilstander der ambulanse og politi ikke tør å bevege seg fordi de blir angrepet. Den opprinnelige befolkningen flytter vekk og man får lovløse bydeler.

Skrevet

valhalla: sett deg ned og les en gang til. klø deg litt i hodet. tenk etter: var det der et fornuftig spørsmål?

Gjest Valhalla
Skrevet

Ja. Siden tråden startet med fokus på at innvandring kunne være grunnen til den økende volden og gjengkulturen. Derfor bør man se på samfunnet før 1970.

Skrevet

ja, og jeg sier at gjengkulturen i oslo har solide røtter fra langt før 70-tallet. spørsmålet ditt henger fortsatt ikke på greip. overraskende nok. :roll:

Skrevet

Det var jeg som dro inn 90-tallet, så ikke skyld på hverandre nå ;)

Da jeg jobbet på Sogn fikk vi utlevert statistikk fra politiet som klart viste økning de siste 15 åra. Majoriteten som sto bak økningen hadde utenlandsk opprinnelse. Om dette er fordi politiet fokuserte på "det ukjente" aner jeg ikke.

• Liker 1
Skrevet

:-?

Miljøet på Sogn har jo ikke akkurat rykte på seg for å være bra,så at det var der det skjedde var jo ikke noe stort sjokk :roll:

Men det er ille at sånt skjer..

Gjest StoreSky
Skrevet
ja' date=' og jeg sier at gjengkulturen i oslo har solide røtter fra langt før 70-tallet. spørsmålet ditt henger fortsatt ikke på greip. overraskende nok. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_rolleyes.gif' alt=':roll:'>

Fra 1890 og fremover, til Vika ble revet (gamle vika), var guttene derfra beryktet i hele Norge.. Fyll, slagsmål, knivstikking, prostitusjon etc. preget denne bydelen inntil Aker Mek. ble revet og Aker Brygge ble bygd.

Hans Jæger og Munch frekverte disse strøkene endel. Og Oda Krogh..(noen som sa utagerende festing..??)

På '70 tallet var Briskebygjengen og Ullerngjengen i tottene på hverandre ofte. (kniv, slagvåpen, etc)

Gjengslagsmål har alltod eksistert, den er bare på at annet grunnlag nå enn før. Ikke for at det er mer greit at det er "pakkiser" som sloss. Men verden er litt mer nyansert enn noen liker å tro at den er...

ps. i England er det folk fra Jamaica og asiatere (husker ikke hvilket land..) som er mest uglesett. Så ulike land velger ulike "utgrupper" som er laglig for skyts. Og veldig bra å skylde på hvis noe er dårlig! Her i landet er jo pakistanere og vietnamesere de "dårligste"..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...