Gå til innhold

Favorittsted?

Tove10

Anbefalte innlegg

Hvor er ditt favorittsted å feriere, og hvorfor?

Selv synes jeg Thailand var helt topp, siden jeg liker sol og bad gjerne kombinert med opplevelser og turer. Dessuten var det veldig billig og vennlige mennesker overalt. :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silje

Kommer jo helt an på hva man er ute etter, er jo veldig mange flotte steder i verden.

Men er det snakk om skjønnhet, så er det ingen tvil.

Venezia er desidert verdens vakreste by.

Gode shoppingsmuligheter også, mange flotte butikker. Men er vel ikke akkurat europas billigste by..

Jo, Venezia er min soleklare favoritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

mitt favorittsted er Bulgaria. Det virker som mange her på kvinneguiden har vært misfornøyd med sin tur dit, men jeg elsket det landet fra første stund (var der tidligere i sommer, og skal kanskje tilbake allerede senere på sommeren!). Menneskene og landet stråler av ærlighet og vennlighet, det er billig og variert fornøyelsesliv. Selv om byen jeg var i, Albena, er 100% laget for turister, følte jeg ikke at det var så veldig "planlagt" hvis dere skjønner. Ikke at det var rotete eller noe sånn der da. Andre land jeg liker er da Spania og Portugal. Egentlig vet jeg ikke hvorfor. Ikke vet jeg hvorfor jeg ikke liker Hellas heller. Det er litt rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Roma!!! Beste stedet på jord! Mamma og pappa traff hverandre der for alle de herrens år siden, og det har alltid vært en spesiell plass for dem etter det. Slår ikke pappa i hans antall besøk der, men gleder meg stort til høstferien når jeg skal dit igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke akkurat så veldig bereist, men har i alle fall "forelska" meg i Lisboa.

Kjempekoselig by med koselige mennesker, billig mat og drikke.

Mye å se... alt fra gammel kultur til moderne.

Masse å oppleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker meg best i Spania og Frankrike.

Fok er mer avslappet og mye vennligere der enn her i Norge (gjelder kanskje ikke deler av Frankrike da).

Ellers er jeg glad i å reise nye steder også. Men skal jeg på avslapningsferie blir det Spania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, må jeg velge bare en? Alle steder jeg har vært er deilige.

I Europa er Barcelona og Lisboa absolutte favoritter, masse å gjøre, masse å shoppe, deilig klima, strand i nærheten, god mat.

Ellers var bryllupsreisen til Sør Afrika en absolutt uforglemmelig nydelig opplevelse.

Men verdens mest spennende land er kanskje India? Her kan alt skje, alt du kan forestille deg og mer til! Ligger kanskje mitt hjerte aller nærmest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma!! Forelska meg helt i byen!

Ellers har jeg vært mange andre fantastiske steder også, men Roma har liksom det "lille ekstra"!

Må bare tilbake dit snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok svare øyrikene vest i havet.

Etter flere besøk i England og et flott opphold i Skottland for tre år siden vil jeg nok alltid vende tilbake.

For to år siden var jeg i Irland, og det er kanskje det landet jeg ønsker meg mest tilbake til.

Klarer ikke helt å bli enig med meg selv altså om Irland eller Storbritania!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italia er min aller største favoritt!!! Jeg er helt forelska i det landet! Et land som byr på alt: kultur, historie, shopping, sol og varme, god mat, nydelige viner, et herlig folk, vill trafikk, moter og trender, spennende arkitektur, hektiske storbyer og rolige landsbyer osv. osv. osv. osv.

Jeg skal kjøpe meg hus i Italia når jeg blir gammel og rik!!! Da skal jeg kjøpe nye Channel-solbriller hver måned, drikke masse rødvin, nyte tilropene fra kjekke italienere, studere kunsthistorie, spise fersk mozarella og solmodne tomater til lunsj med is til dessert hver dag........

Sukk......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun vært i Europe, og det blir for travelt for meg. Spania er fint, men synes man kun kan slappe av der. Shoppingen er lam med alle spanjolene som attacker deg med en gang du kommer innafor boden. Vil dra til Roma eller Italia i nærmeste fremtid. tjoho :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal love deg at hvis du handler i boder er det like mye angrep i Italia som Spania.

Og i ordentlige butikker er det jo masse å shoppe? Kom i hvert fall hjem med nesten en ekstra koffert fra Barcelona.

(Måtte slå et slag for Spania!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja nå høres sikkert jeg supertraust ut, men favorittstedet mitt å feriere er hjemme hos mamma og pappa. Det er bestandig så utrolig deilig å komme tilbake dit, masse fin natur og alt er ved det vante. Da slapper jeg virkelig av.

Men, man må jo ha litt variasjon så det blir alltid en sommerferie utenom. Og da digger jeg å sjekke ut storbyene i Europa; Paris var en høydara, utolig mye fint å se.....også skadet det jo ikke akkurat at været var fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia!!!!Drit kult der.Spesielt izmir og alanya.Var i istanbul i vinter.Det var kult!Kjempe fint.Koslige mennesker.Liker også nederland da, men vet ikke hvordan det er der om sommeren.Har bare vært der når det var vinter.Var i rotterdam.Kult å shoppe der.Shoppa vedlig mye.Jeg ELSKER å reise. :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting annet enn Canada, særlig Newfoundland :)

Jeg bodde der i omtrent ett år, og stortrivdes. Canada tilbyr så meget. Vinteren er perfekt for snowboard kjørere og den slags. Høye fjell og mye snø gjør deler av Canada til ett perfekt "vintersport- område".

Sommeren er idyllisk. Mange vakre landsbyer og storbyer som mennesker fra hele verden reiser for å oppdage. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...