Alfa Skrevet 24. april 2016 #1 Skrevet 24. april 2016 (endret) Hei. Jeg skal nå be om anti-depressive for tredje gangen i mitt liv. Tidligere har jeg prøvd både SSRI og SNRI. Begge typer har ført til vektøkning som også har vært grunnen for at jeg gikk av medisinen. Jeg har forstått at nå, i hvert fall i denne perioden av livet mitt, har jeg ikke noe annet alternativ enn å gå tilbake på medisin hvis jeg vil leve i det hele tatt. Jeg forstår at mest sannsynlig vil vekten øke igjen, som vil bli vanskelig, men som jeg må deale med senere. Mitt spørsmål er - har noen av dere opplevd å gå på forskjellige typer medisin, hvor en av dem ikke førte til vektøkning? Jeg forstår at dette er individuelt, men om det er håp om å ikke gå opp i vekt, så vil det hjelpe litt på valget mitt. Jeg har prøvd både Cirpalex og Fontex. På forhånd vil jeg takke for svar, og jeg ønsker ikke debatt om hvorfor vektøkningen er tilfelle. Jeg trener både styrke og kondis, som jeg har gjort før og etter problemet oppstod. For meg er dette en bivirkning, som jeg føler ingen kontroll over. Jeg liker å trene. Endret 24. april 2016 av Alfa 1
ajarRun Skrevet 24. april 2016 #2 Skrevet 24. april 2016 Wellbutrin er NDRI og førte ikke til vektøkning, en av bivirkningen er vektnedgang. Men jeg ville anbefalt deg å begynne å løpe og løfte vekter, det hjelper masse.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #3 Skrevet 24. april 2016 Jeg har gått opp saktere og mindre med cipralex enn Tolvon. Er på nedtrapping nå, så er spent på om kroppen kvitter seg med vekta slik den gjorde når jeg kuttet ut Tolvon. Anonymkode: 852a0...3a8
Alfa Skrevet 24. april 2016 Forfatter #4 Skrevet 24. april 2016 (endret) Takk for svar til begge. Endret 24. april 2016 av Alfa
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #5 Skrevet 24. april 2016 Jeg gikk ned 8 kg den første månden på effexor. De kom ikke tilbake igjen og hadde god effekt av tablettene. Anonymkode: 639d6...f30
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #6 Skrevet 24. april 2016 Det er nesten umulig å si om du vil få vektoppgang, ingen vektendring eller vektnedgang da det ofte står både vektøkning og vektnedgang på flere medisiner. Vi er forskjellig skrudd sammen og får forskjellige bivirkninger. Noen medisiner virker på en mens den ikke virker på en annen og det er da vi skal takke legemiddelindustrien for at det finnes flere medikamenter å velge blant. Jeg har hatt god effekt av Brintellix, som er en ny SSRI og hittil få bivirkninger rapportert. Selv har jeg kun hatt uvanlige drømmer som bivirkning ved oppstart. Brintellix trenger ingen opptrapping på normal dose (10 mg). Jeg økte til 20 mg da jeg begynte å føle meg deprimert igjen, men har nå redusert til 10 mg igjen, fremdeles uten bivirkning. Anonymkode: 3017f...5bc 1
Alfa Skrevet 24. april 2016 Forfatter #7 Skrevet 24. april 2016 Takk for svar ^ Jeg er enig i det at vi er skrudd forskjellig, og at det er umulig å si. Jeg er nysgjerrig på andres erfaringer og tenker hvis noen har opplevd det samme som meg, kanskje de hadde funnet noe som funker - som jeg kan prøve. Om det faktisk vil funke for meg kan jeg ikke vite, men det gir meg håp.
Alfa Skrevet 27. april 2016 Forfatter #8 Skrevet 27. april 2016 Flere som har erfaringer med forskjellige typer?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #9 Skrevet 27. april 2016 Har bare prøvd to stykker, og det er Remeron og Wellbutrin. Remeron ble jeg veldig sulten av, så slutta på de. Wellbutrin gikk jeg ned i vekt av. Anonymkode: 5ce7f...119
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå