AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #1 Skrevet 24. april 2016 Hei! Jeg og samboeren tenker å dra på en tur en langhelg i mai. Har noen av dere noen tips? Spiller ingen rolle hvor. Vi har vært i London, Edinburgh, Dublin, Stockholm om København. Hadde vært morosomt å prøvd noe nytt også. Turen har vi tenkt å bruke på å bare gå rundt i å se, spise god mat og drikke vin, bruke tid på hverandre. Kanskje spa? Hva enn byen har å by på, og alt som kommer med når man reiser en helg med kjæresten Vi er i midten av 20-årene om det skulle ha noe å si. Anonymkode: befa5...227
lille_fiol Skrevet 25. april 2016 #3 Skrevet 25. april 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg og samboeren tenker å dra på en tur en langhelg i mai. Har noen av dere noen tips? Spiller ingen rolle hvor. Vi har vært i London, Edinburgh, Dublin, Stockholm om København. Hadde vært morosomt å prøvd noe nytt også. Turen har vi tenkt å bruke på å bare gå rundt i å se, spise god mat og drikke vin, bruke tid på hverandre. Kanskje spa? Hva enn byen har å by på, og alt som kommer med når man reiser en helg med kjæresten Vi er i midten av 20-årene om det skulle ha noe å si. Anonymkode: befa5...227 Vi har selv tenkt på Gdansk og Amsterdam. Hvordan var Edinburgh og Dublin?
Gjest Tasia Skrevet 25. april 2016 #4 Skrevet 25. april 2016 Hva med Lisboa eller Madrid hvis dere ønsker litt sol og varme?
elvital Skrevet 25. april 2016 #5 Skrevet 25. april 2016 Vi skal til Berlin, men tenkte på Barcelona. Evt noe annet litt sørover - hadde vært godt med litt sol og varme nå!
Sludd Skrevet 25. april 2016 #7 Skrevet 25. april 2016 Paris er "vår" by. Vil anbefale å google litt etter både gode restauranter og barer på forhånd, for å få maksimalt ut av turen. Vi var på Experimental Cocktail Club i Paris, det var helt magisk. Vil ellers også anbefale show på Le Moulin Rouge, å spise crêpes mens man vandrer gatelangs og å bruke metroen for alt den er verdt - da kommer man seg overalt. Det er også fint å kjøpe baguetter og croissanter på et bakeri, og ta lunsjen som piknik i en av de mange parkene eller langs Seinen. Da blir det faktisk ganske billig, samtidig som turen egentlig bare blir mer romantisk på den måten. Neste gang vi er der har jeg lyst til å få med meg speilsalen i Versailles også, men vet ikke enda om turen dit ut kan anbefales.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #8 Skrevet 25. april 2016 2 minutter siden, Sludd skrev: Paris er "vår" by. Vil anbefale å google litt etter både gode restauranter og barer på forhånd, for å få maksimalt ut av turen. Vi var på Experimental Cocktail Club i Paris, det var helt magisk. Vil ellers også anbefale show på Le Moulin Rouge, å spise crêpes mens man vandrer gatelangs og å bruke metroen for alt den er verdt - da kommer man seg overalt. Det er også fint å kjøpe baguetter og croissanter på et bakeri, og ta lunsjen som piknik i en av de mange parkene eller langs Seinen. Da blir det faktisk ganske billig, samtidig som turen egentlig bare blir mer romantisk på den måten. Neste gang vi er der har jeg lyst til å få med meg speilsalen i Versailles også, men vet ikke enda om turen dit ut kan anbefales. Jeg tok toget ut til Versailles da jeg var i Paris for et par år siden. Det er gøy å ha sett det/vært der. Både slottet og området var enormt! Hvis man er EU/EØS borger under ...25?24? 26? år kommer man gratis inn også! - google det evt Anonymkode: 4e288...3c1 1
Sludd Skrevet 25. april 2016 #9 Skrevet 25. april 2016 Åh, tusen takk for info, anonym!! Fint å høre om andres erfaringer :) Jeg fyller nok 26 før vi får mulighet til ny tur (men kan jo alltids krysse fingrene for at det er gratis ut året ). Gleder meg uansett allerede :D
Bokdamen Skrevet 25. april 2016 #11 Skrevet 25. april 2016 Roma 💕 sol og varme, flotte omgivelser, god mat, rødvin og en by laget for å spasere og se på folk fra utelate.
Skogshjerte Skrevet 25. april 2016 #12 Skrevet 25. april 2016 Her kan du lese litt og finne anbefalinger til romantiske reisemål: http://dinstorbyferie.no/category/romantisk-weekend/ Selv kan jeg virkelig gå god for Roma. Vi var der i fjor høst og det er rett og slett en fantastisk fin by å besøke med masse flott å se på! Om dere skulle velge å ta turen hit så anbefaler jeg dere på det sterkeste å ta turen opp i kuppelen på Peterskirken. Her får dere en fantastisk utsikt over Roma og Petersplassen. Det kan være et lite ork å gå alle trappene opp, men belønningen er absolutt verd strevet! Colosseum er også et "must" å besøke når man først er innom Romerriket :-) Roma har ellers mange trivelige små restauranter, perfekt for romantiske måltider for to. Prøv gjerne restaurantene som ligger i bakgatane og litt unna det største turisttråkket. Her kan du lese mer om Roma og se utsikten som jeg snakket om: http://dinstorbyferie.no/roma/
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #14 Skrevet 27. april 2016 Palma kan anbefales på det varmeste Anonymkode: 8d14b...f48
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #15 Skrevet 27. april 2016 Budapest har alt på lista di! Inkludert masse herlige varme kilder og spa. Og mai er den perfekte tiden på året! Anonymkode: 248a6...e60
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå