Gå til innhold

Pranolol, erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som bruker eller kjenner til tabl Pranolol?

Jeg vil forsøke dem ifm å dempe fysisk ubehag ved angst/stress/uro. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker de fast men dette er altså blodtrykk senkende medisin  og jeg har aldri merket at de virker mot,stress, uro, angst etc.

Men de fungere fint for å senke blodtrykket for meg da.

Anonymkode: 9b083...fea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde mot svetting, men de virket ikke. Da virker Dridase bedre. Men mot hjertebank og skjelvinger skal de visst være bra.

Anonymkode: 1be10...934

AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke pranolol angstdempende da, men som andre over nevner senker de blodtrykk og puls, jeg bruker dem ifm høy puls pga stoffskiftevansker. Bare vær klar over at pranolol for tiden er mangelvare på det norske markedet, og erstatningspreparatene er dyre. Du får ikke pranolol på blå resept pga angst, og må dermed betale full pris. Siden egenandelen med blåresept ligger på ca 300 kr pr boks, vil jeg anta fullpris er ca 800 kr boksen. 

Anonymkode: 94cc9...c70

Skrevet

Kanskje jeg heller burde be om ny resept på Sobril...🙄

AnonymBruker
Skrevet

Det er så mange medisiner som er mangelvare for tiden. Det er jo virkelig kritikkverdig. At det er mulig. Må ligge sterke interesser bak. Hvorfor gjør ikke myndighetene noe med dette? For jeg vet at preparatene ikke er mangelvare i mange andre land. Det kommer an på avtaler myndighetene har med leverandørene. Folk får ikke hjertemedisiner, liksom. 

Anonymkode: 1be10...934

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...