AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #1 Skrevet 23. april 2016 Kan jeg gå ned noen kilo ved å bare innta proteindrikke? Må jeg ha karbo og fett? Tar vitaminer og mineraler Anonymkode: 2b95a...88f
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #2 Skrevet 23. april 2016 Dette spørsmålet er så dumt at jeg ikke vet om jeg gidder svare utfyllende. Anonymkode: f2b0b...40c 2
ajarRun Skrevet 23. april 2016 #3 Skrevet 23. april 2016 Det er mye man kan som man ikke burde. Dette er en av dem tingene. Og hvorfor i allverden vil du gjøre det? Du bør spise et variert kosthold, uten karbohydrater og fett vil du nok føle deg slapp og sliten. Hvor lenge har du tenkt til å holde på? Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Dette spørsmålet er så dumt at jeg ikke vet om jeg gidder svare utfyllende. Anonymkode: f2b0b...40c Du svarte jo ikke i det hele tatt... 1
Citpensacola Skrevet 23. april 2016 #4 Skrevet 23. april 2016 Dette går helt fint, og du kan godt holde på i mange år. Om du holder på lenge nok kvalifiserer du kanskje til den gjeve "Darwin Award" også! 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #5 Skrevet 23. april 2016 Folk som tar proteinpulver gjør det jo for å kunne få i seg mer protein enn de hadde klart om de spiste vanlig mat, det er jo fordi proteinpulver gir mindre metthetsfølelse enn mye annen mat. Virker jo da som dårlig slankemat. I tillegg så står det jo på proteinpuleret at det ikke erstatter ordinært kosthold med tanke på næring man bør få i seg selv om man sikkert skal holde på lenge før man får noen farlige mangelsykdommer. Anonymkode: 36e41...c6d 1
Gjest Runforit Skrevet 23. april 2016 #6 Skrevet 23. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg gå ned noen kilo ved å bare innta proteindrikke? Må jeg ha karbo og fett? Tar vitaminer og mineraler Anonymkode: 2b95a...88f Du kan gå ned i vekt av å leve på sjokolade....så lenge du er kaloriunderskudd så går du ned. Når det er sagt så vil du få mangelsykdommer og generelt ha lite energi og overskudd til noe. Kroppen trenger fett/karbs.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #7 Skrevet 23. april 2016 Proteinpulver er et kostTILSKUDD. Altså et tilskudd til en vanlig, variert kost. Kanskje du skal gå til ernæringsfysiolog? Anonymkode: eca4a...b37
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #8 Skrevet 23. april 2016 8 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Du svarte jo ikke i det hele tatt... Nei, jeg landet på at det ble for dumt. Anonymkode: f2b0b...40c
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #9 Skrevet 23. april 2016 For å komme til ernæringsfysiolog må man gjenna lege. Får ikke henvisning fordi man vil ned noen kilo... mange som skal konkurere i fitness spiser jo bare proteiner og litt grønnsaker, null fett og karbo... Anonymkode: 2b95a...88f
ajarRun Skrevet 23. april 2016 #10 Skrevet 23. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Proteinpulver er et kostTILSKUDD. Altså et tilskudd til en vanlig, variert kost. Kanskje du skal gå til ernæringsfysiolog? Anonymkode: eca4a...b37 Jeg ville heller brent pengene. Det er ikke akkurat hjernekirurgi å spise grønnsaker. Jeg trenger ikke gå til en grønnsak for å få forklart hva jeg skal spise. 1
ajarRun Skrevet 23. april 2016 #11 Skrevet 23. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: For å komme til ernæringsfysiolog må man gjenna lege. Får ikke henvisning fordi man vil ned noen kilo... mange som skal konkurere i fitness spiser jo bare proteiner og litt grønnsaker, null fett og karbo... Anonymkode: 2b95a...88f De spiser vel proteiner fra mat som kylling, egg, og laks. Det er vanlig mat. Med litt grønnsaker så blir det jo bra. Grønnsakene har lite kalorier og mye vitaminer og mineraler, derfor er de så geniale.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #12 Skrevet 23. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å komme til ernæringsfysiolog må man gjenna lege. Får ikke henvisning fordi man vil ned noen kilo... mange som skal konkurere i fitness spiser jo bare proteiner og litt grønnsaker, null fett og karbo... Anonymkode: 2b95a...88f Jo, de spiser både fett og karbo. Det er bare før konkurransene de nærmest ødelegger sine egne kropper. Fitnessutøvere er ikke de man skal se opp til når det kommer til kosthold. Ønsker du en sunn sterk kropp så må du spise karbohydrater, fett og proteiner og få i deg de vitaminene og mineralene du trenger hver dag. Ønsker du å ødelegge kroppen din og pådra deg sykdommer så er det bare for din del å leve på proteinpulver. Det er ingen som hindrer deg. Kjør på. Anonymkode: eca4a...b37 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #13 Skrevet 23. april 2016 Tja...lever ikke inuittene bare på selkjøtt i enkelte perioder. Noen som vet om de går ned? Anonymkode: b61ae...20a
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #14 Skrevet 23. april 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å komme til ernæringsfysiolog må man gjenna lege. Får ikke henvisning fordi man vil ned noen kilo... mange som skal konkurere i fitness spiser jo bare proteiner og litt grønnsaker, null fett og karbo... Anonymkode: 2b95a...88f Det er en sannhet med modifikasjoner. Dessuten holder stort sett fitnessfolkene seg til ekstremdietter i meget korte perioder Anonymkode: 06bfc...3ae
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #15 Skrevet 23. april 2016 1 time siden, ambivalentReaction skrev: De spiser vel proteiner fra mat som kylling, egg, og laks. Det er vanlig mat. Med litt grønnsaker så blir det jo bra. Grønnsakene har lite kalorier og mye vitaminer og mineraler, derfor er de så geniale. Men blir ikke det det samme da om proteinene kommer fra pulver eller kylling? Og om vitaminer og mineraler kommer fra grønnsaker eller piller? Anonymkode: 2b95a...88f
Krapylet Skrevet 23. april 2016 #16 Skrevet 23. april 2016 Er forferdelig å høre hva folk er villig til å gjøre mot kroppen sin bare for å gå ned i vekt. Ved å gjøre noe så drastisk kan kroppen også gå i sultemodus, og da vil den holde med nebb og klør på alt den får av mat når du begynner å spise igjen. Forøvrig måtte du drikke STORE mengder proteinpulver bare for å holde kroppen relativt funksjonell uten mat. Og proteinpulver inneholder faktisk mye kalorier! Det er laget for de som ønsker å bygge opp kroppen sin i tillegg til et sunt kosthold. Ikke for vektnedgang. Vær så snill å ikke gjør dette mot deg selv. Det finnes så mange bedre alternativ <3
ajarRun Skrevet 23. april 2016 #17 Skrevet 23. april 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men blir ikke det det samme da om proteinene kommer fra pulver eller kylling? Og om vitaminer og mineraler kommer fra grønnsaker eller piller? Anonymkode: 2b95a...88f Hvor proteinene kommer fra er likegyldig, men kylling inneholder mer enn proteiner. Enkelte studier har sett dårlig absorpsjon av vitaminer og mineraler fra multivitaminer. Den andre perspektivet er jo hvor mye glede man får ut av maten. Personlig foretrekker jeg en salat foran en proteinshake, men det er jo veldig individuelt. 24 minutter siden, Krapylet skrev: Er forferdelig å høre hva folk er villig til å gjøre mot kroppen sin bare for å gå ned i vekt. Ved å gjøre noe så drastisk kan kroppen også gå i sultemodus, og da vil den holde med nebb og klør på alt den får av mat når du begynner å spise igjen. Forøvrig måtte du drikke STORE mengder proteinpulver bare for å holde kroppen relativt funksjonell uten mat. Og proteinpulver inneholder faktisk mye kalorier! Det er laget for de som ønsker å bygge opp kroppen sin i tillegg til et sunt kosthold. Ikke for vektnedgang. Vær så snill å ikke gjør dette mot deg selv. Det finnes så mange bedre alternativ <3 Sultemodus er en mye.
Krapylet Skrevet 23. april 2016 #18 Skrevet 23. april 2016 5 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Sultemodus er en mye. Si det til atleter som kutter vekt for å nå vektklassen sin! :D
Beach Skrevet 23. april 2016 #19 Skrevet 23. april 2016 Det er mange som skulle fått i seg mer protein, men man skal ikke ha for mye heller. Ved utelukkende å drikke proteinshakes, vil du få i deg for mye protein og for lite av alt annet. Du trenger ikke mye karbohydrater, men litt fett, nok fiber, samt vitaminer og mineraler.
Krapylet Skrevet 24. april 2016 #20 Skrevet 24. april 2016 En annen ting som er verd å notere som folk skjeldent prater om, hvis du får i deg veldig mye protein og en del av dette forblir ufordøyd får du den berømte protein-prompen. Den er konstant, henger lenge og lukter helt forjævli! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå