AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #1 Skrevet 23. april 2016 Jeg har byttet fastlege:-) nylegen min har etterlyst journalen min, å jeg har maset i 2 mnd etter den. Endte med at jeg sendte brev til legesenteret og krav å true med fylkesmannen hvis dem ikke fikk fingern ut. Igår fikk jeg sms at journalen var klar til henting... Ehh går ikke dette elektronisk?? Hva skal jeg med journalen, det er legen min som skal ha den... Anonymkode: d1507...277
Silfen Skrevet 23. april 2016 #2 Skrevet 23. april 2016 Ikke alle har elektroniske journaler og om de har det, så er det ikke slik at man kan sende mellom legekontor. Mellom sykehus o.l. og leger ja, men ikke nødvendigvis mellom kontorene. Derfor får du muligens papirjournal utlevert.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #3 Skrevet 23. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har byttet fastlege:-) nylegen min har etterlyst journalen min, å jeg har maset i 2 mnd etter den. Endte med at jeg sendte brev til legesenteret og krav å true med fylkesmannen hvis dem ikke fikk fingern ut. Igår fikk jeg sms at journalen var klar til henting... Ehh går ikke dette elektronisk?? Hva skal jeg med journalen, det er legen min som skal ha den... Anonymkode: d1507...277 Dette finnes det rikelig med tråder på fra før, og av nyere dato. Leger har faktisk lov til å be om skriftlig henvendels før de overfører en journal. Pasientrettighetslovens paragraf 5.1. Å true er ikke nødvendig. Leger har og lov til å ta betalt for arbeidet med å klargjøre en journal for utlevering til pasinten, ny lege eller andre. Derfor må du nok hente og betale for nournalutskriften din. Leger bruke rog ulike pasientjournalsystemer. Disse snakker ikke sammen og det er heller ikke lov å sende en pasientjournal elektronisk via nettet til en annen lege. Sett deg inn i systemet før du klager og truer med Fylkeslegen, som forhøvrig nå heter Helsetilsynet. Anonymkode: 2544b...a6f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå