Gå til innhold

Veldig lav lønn... Eller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i butikk. Heltidene uten noe ansvar får utbetalt ca 22000,- i mnd. Heltidene med mer ansvar får ca 24000,- i mnd. Som deltid går jeg 169,- i timen og det øker etter hvor mange år jeg har jobbet der. Får også UB tillegg for kvelder og lørdagsjobbing.

ville tatt meg en prat med sjefen om jeg var deg.

Anonymkode: 32e1b...b1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den Saturday, April 23, 2016 at 16.22, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte jeg bare skulle forhøre meg litt med dere om hva som blir det riktige i forhold til lønnen min. Jeg setter masse pris på seriøse innspill!

Jeg har hatt samme jobb i snart 6 år, og har ikke gått opp i lønn. Jeg er 26 år.
Jobben min er et privat firma som jeg vet tjener godt, og vi er to fulltidsansatte, + noen på deltid. Vi har ingen tariffavtale.
Slik det er nå så tjener jeg 133 i timen, og får utbetalt rundt 14.500 kr i måneden. Jobben min er i Oslo og det er fryktelig dyrt å leie i området, og slik det er nå så er det såvidt jeg har råd til mat etter alle regninger er betalt. Jeg er ikke en person som sløser med penger på fest, fyll og tull, langt derifra. Dager jeg føler meg litt crazy så kjøper jeg meg en bøtte med Ben & Jerry's iskrem... Det er på det nivået der.

Men for å kunne komme meg fremover i livet så trenger jeg penger. Slik det er nå har jeg såvidt råd til å ta meg noen dager fri fra jobb nå og da, og kan se langt etter en simpel ferie, og tør overhode ikke å tenke på å kjøpe meg min egen bolig. Jeg har mye økonomisk press på skuldrene mine, og min familie mener jeg bør skifte jobb. Problemet er at jeg har drømmejobben, den er helt unik og finnes omtrent ingenting makent i hele Norge, og jeg vil få det til å fungere. 

Jeg har ingen utdannelse innenfor temaet, men jeg har en stilling som gjør at jeg er litt "potet/alt-mulig-mann" og gjør blant annet mye daglige leder-oppgaver hver dag. Ofte jobber jeg hjemmenifra etter normal jobbtid og på fridager også. (Jeg skriver opp timer) Jeg vet at sjefen er veldig fornøyd med meg og at jeg gjør en god jobb, og at jeg på mange måter er "uerstattelig". Hans ord.

Jeg er dessverre en av dem som syns det er veldig ubehagelig å spørre om mer penger, men det er jo det jeg blir nødt til... Men jeg ønsker gjerne litt input på dette? 

Anonymkode: 5cd6d...2c2

Underbetalt og utnyttet. Hvordan kan du gå så lenge uten økning? Organiser deg. Sjekk hva de betaler i tilsvarende jobb.

Anonymkode: 24863...392

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes fryktelig lite ut TS. Jeg syntes du skal ta en prat med sjefen din. Du skriver jo selv at han er en hyggelig mann, så ta deg sammen og bare gjør det! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææhhh....

 

Har selv 140kr timen,tariffavtale, jobber i kommunen 5års ansiennitet >.< jeg skjønner jeg må ut av kommunen altså! O.o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolutt tatt en prat med sjefen ang lønn!

Jobber selv i en bransje hvor lønnen ikke er spesielt høy, men ligger fremdeles på ca 205 kr pr time som ufaglært. Dette er da grunnlønn og har ikke tatt hensyn til provisjon/bonus. 

Anonymkode: 51e53...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitterpine
Den 23. april 2016 at 16.35, AnonymBruker skrev:

Husk at ben & jerrys is er sykt mye dyrere enn vanlig is med omtrent samme smak da. Siden du sliter sånn økonomisk er det kanskje lurt å velge et billigere alternativ? 

Anonymkode: c0731...c93

Haha. Dette var jo et eksempel hun brukte fordi hun vet at Ben & jerrys is er dyrt. For nettopp å poengtere at dette er noe hun unner seg når hun først skal være litt gal. Men trådeb handler jo forøvrig om lønnen hennes og ikke hva hun bruker pengene på... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...