AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #1 Del Skrevet 23. april 2016 Hva legger du av betydning i ordene "beruset" og "ruset"? Anonymkode: ecab8...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olaug Olsen Skrevet 23. april 2016 #2 Del Skrevet 23. april 2016 Ustø gange. Annerledes oppførsel en hva man vanligvis har. Snøvling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #3 Del Skrevet 23. april 2016 Tilstand påvirket av rus? Anonymkode: f4ef6...72c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 23. april 2016 #4 Del Skrevet 23. april 2016 (endret) - Endret 9. juni 2018 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 24. april 2016 #5 Del Skrevet 24. april 2016 I tillegg er det en forskjell i styrke. Beruset er mindre enn ruset. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olaug Olsen Skrevet 24. april 2016 #6 Del Skrevet 24. april 2016 1 minutt siden, stan skrev: I tillegg er det en forskjell i styrke. Beruset er mindre enn ruset. Det er sant. selv ville jeg nok ikke brukt disse ordene. Drita og døddrukken er mer presist, sammen med de hyggeligere pussa eller "på en snurr". I tillegg er det viktig å skille mellom kjørbar og ikke kjørbar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 24. april 2016 #7 Del Skrevet 24. april 2016 Kjørbar = null promille = edru Alt annet er uforsvarlig og ulovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #8 Del Skrevet 24. april 2016 2 timer siden, stan skrev: I tillegg er det en forskjell i styrke. Beruset er mindre enn ruset. For min del trenger ikke beruset vært mindre enn ruset. Jeg skiller kun mellom beruset av alkohol og ruset på narkotika, så for meg kan man kan godt være i verre tilstand som beruset enn ruset. Før noen krangler: Jeg er klar over at dette ikke er semantiske fakta, men hvordan jeg opplever/bruker ordene. Anonymkode: 93629...477 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2016 #9 Del Skrevet 29. april 2016 Ruset: Av narkotika. Beruset: Av alkohol, eller av følelser. I tillegg tenker jeg også at beruset betyr at man er påvirket av alkohol, men at det ikke nødvendigvis sier noe om graden av det. Riktignok sier jeg gjerne brisen for å beskrive beruselsen som kommer etter kun et glass eller to, du merker bare så vidt at noe skjer. Men igjen, skal jeg fortelle om en dritings fyr jeg møtte på, så sier jeg heller det, evt. stupfull, sørpe full, møkings, kraftig beruset, skikkelig full, snydens, etc. Beruset blir litt generelt om alkohol. For min del. Anonymkode: 48217...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå