AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #41 Skrevet 25. april 2016 Jeg har spist ca 6 flasker med idun ketchup siden påske. Middag uten litt ketchup er ikke alltid det samme. Begynnte å bruke ketchup på all middag da jeg var 4 år, nå er jeg nesten 40 år. Har utrolig god helse, og ingen sykdomstegn. Tror det er en del antioksidanter i tomaten som holder meg frisk. Sukkeret du får i deg er ikke så mye at man bør gå rundt å være bekymret hvis man ellers holder seg frisk og rask. Anonymkode: b9dce...6b7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #42 Skrevet 25. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er sunnere med tomater. Og spørsmålet er jo også: er ketsjup egentlig godt?? Ja, på pølser. Men kan ikke skjønne at du klarer å bruke ketsjup daglig....?? Hva tar du det på? Absolutt alt du spiser? Da smaker jo alt ketsjup. Og du må jo strengt tatt ikke spise det selv om du kjøpte det? Og siden du ikke spiste det så mye før, hvorfor i alle dager kjøpte du så enormt mye? jeg hadde ikke en gang visst hvor jeg skulle oppbevart alle flaskene, haha! gi det i gave til folk og behold den ene flasken selv. Og bruk det innimellom. Anonymkode: 1ee8c...ea2 Er enig i at alt kan smake litt ketchup hvis man bruker det på all type middag. Men den gir en slags piff, akkuratt slik som salt gir en piff på smaken. Sier man at all mat smaker bare salt da? Nei, fordi det faktisk fremhever smaken litt også. Anonymkode: b9dce...6b7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #43 Skrevet 25. april 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har spist ca 6 flasker med idun ketchup siden påske. Middag uten litt ketchup er ikke alltid det samme. Begynnte å bruke ketchup på all middag da jeg var 4 år, nå er jeg nesten 40 år. Har utrolig god helse, og ingen sykdomstegn. Tror det er en del antioksidanter i tomaten som holder meg frisk. Sukkeret du får i deg er ikke så mye at man bør gå rundt å være bekymret hvis man ellers holder seg frisk og rask. Anonymkode: b9dce...6b7 6 flasker siden påske på én person er vel ikke "litt ketchup". Det er vel heller ketchup med litt middag under... Men normalt sett når noen tar noen striper ketchup på middagen sin, så er det ganske hysterisk å analysere hvor mye sukker det er i den lille stripen. Anonymkode: be26d...dd3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #44 Skrevet 25. april 2016 Det var da veldig til hysteri. Hvis det er 530g-flaskene det er lenket til så blir 1 flaske på 2 uker litt under 7g sukker om dagen. Det er helt bagatellmessig og ikke noe å bekymre seg for. I tillegg får man nyttestoffer fra tomatene som man kanskje ikke ville fått uten. Anonymkode: 8a086...f78
jabx Skrevet 26. april 2016 #45 Skrevet 26. april 2016 21 timer siden, Shneppi skrev: Her er noen linker til dere som diskuterer hvilket søtningsmiddel som er best: HER HER HER Så får det være opp til hver enkelt hvordan man tolker all informasjonen. Tror ikke det er mulig å finne et klart svar på hva som er "sunnest". Det er ingen grunn til at ukvalifiserte folk på et forum skal tolke selv. Det er forsket veldig mye på særlig aspartam, og konklusjonen er at det er helt trygt. Å påstå noe annet er å overprøve ekspertene.
Shneppi Skrevet 26. april 2016 #46 Skrevet 26. april 2016 6 timer siden, jabx skrev: Det er ingen grunn til at ukvalifiserte folk på et forum skal tolke selv. Det er forsket veldig mye på særlig aspartam, og konklusjonen er at det er helt trygt. Å påstå noe annet er å overprøve ekspertene. Leste du linkene? Jeg har ikke påstått noe som helst av det du sier. Der står det nemlig at aspartam er ufarlig i normale mengder, men at f.eks stevia påvirker insulinnivået i kroppen positivt i motsetning til aspartam = folk får tolke selv hva de synes er best, da det ikke spiller så stor rolle fra eller til hvilket søtningsmiddel de bruker.
jabx Skrevet 26. april 2016 #47 Skrevet 26. april 2016 Jeg så på linkene ja. Men du skrev at det er opptil enhver å tolke informasjonen. Det er ikke det. Fagfolkene er enige her, så at kunnskapsløse folk skal begynne å synse basert på et par artikler blir for dumt.
Gjest Hapi Skrevet 27. april 2016 #48 Skrevet 27. april 2016 8 timer siden, jabx skrev: Jeg så på linkene ja. Men du skrev at det er opptil enhver å tolke informasjonen. Det er ikke det. Fagfolkene er enige her, så at kunnskapsløse folk skal begynne å synse basert på et par artikler blir for dumt. "Fagfolkene er enige her." Og du er helt sikker på at vi bør "stole på fagfolkene". Men hvem betaler prisen om de tar feil, vi eller dem? Det har ingen konsekvenser for dem om de tar feil, men det kan ha store konsekvenser for hvert enkelt menneske. Blant annet kobles synsproblemer og blindhet, diabetes og leddgikt til aspartam. Jeg foretrekker å stole på noe som visst er helt utdatert i dag, nemlig intuisjonen, og intuisjonen sier meg at aspartam og msg er dritt. Det koster ingenting å kutte ut tilsetningsstoffer i mat, untatt for produsentene, som hadde måttet bruke råvarer med mye bedre kvalitet om de ikke kunne putte all den dritten som de gjør i maten. Det går heller ikke ut over noen om man kutter ut disse tingene, så hvorfor er det så om å gjøre at vi fortsetter å konsumere aspartam og msg?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #49 Skrevet 27. april 2016 Den 22.4.2016 at 1.38, AnonymBruker skrev: I den du viser bilde av her, er det mye sukker. Så nei, det er ikke så sunt Anonymkode: 5c42c...55e Faktisk så ligger ketchup rundt lav\medium skillet på GI indeks ..så det er ikke det verste. Anonymkode: 1016f...faf
jabx Skrevet 28. april 2016 #50 Skrevet 28. april 2016 Den 4/27/2016 at 2.21, Isabel70 skrev: "Fagfolkene er enige her." Og du er helt sikker på at vi bør "stole på fagfolkene". Men hvem betaler prisen om de tar feil, vi eller dem? Det har ingen konsekvenser for dem om de tar feil, men det kan ha store konsekvenser for hvert enkelt menneske. Blant annet kobles synsproblemer og blindhet, diabetes og leddgikt til aspartam. Jeg foretrekker å stole på noe som visst er helt utdatert i dag, nemlig intuisjonen, og intuisjonen sier meg at aspartam og msg er dritt. Det koster ingenting å kutte ut tilsetningsstoffer i mat, untatt for produsentene, som hadde måttet bruke råvarer med mye bedre kvalitet om de ikke kunne putte all den dritten som de gjør i maten. Det går heller ikke ut over noen om man kutter ut disse tingene, så hvorfor er det så om å gjøre at vi fortsetter å konsumere aspartam og msg? Ja, vi bør stole på fagfolkene. De vi ikke bør stole på er ukvalifiserte synsere som sprer rene løgner. De som påstår forskningen og fakta er feil, og at de vet alt mye bedre enn alle andre selv om fakta ikke støtter dem. Fagfolk kan naturligvis ta feil, men jo mer forskning som viser det samme, desto mindre sannsynlig er det at tusenvis av fagfolk over hele verden med tusenvis av forskningsrapporter tar feil. Det er uansett uenddelig mye bedre å stole på fagolk og fakta enn på "intuisjon" (ukvalifisert synsing basert på ren kunnskapsløshet). Det koster mye å kutte ut tilsetningsstoffer i mat. Alternativet til aspartam er f.eks. vanlig sukker, noe som har mange velkjente negative helseeffekter. Du vil altså kutte ut noe uten slike negative helseeffekter fordi du ikke liker navnet på det, og erstatte det med sukker, som har en klar negativ effekt på folks helse. Det er bare løgn og bedrag at aspartam kobles til blindhet, diabetes og leddgikt. Hadde det vært tilfelle så hadde det ikke vært tillat i bruk. Hvis du skal kutte ut MSG så må du også kutte ut tomater, kjøtt, fisk, soya, osv. siden alt sammen inneholder MSG. Dessuten, frekke unnasluntrer, ignorerer du det jeg skriver og fortsetter bare med spammingen din. Du svarte f.eks. aldri på dette: "Og dessuten, selv om noen skulle reagere på MSG så er det irrelevant. Mange er allergiske mot appelsiner. Betyr det at man generelt skal advare mot å spise appelsiner?" Eller: "Er det slik at du ikke kan spise sopp, tomater, soya, osv.? Eller hva med kjøtt og fisk? Reagerer du på det også, siden det inneholder MSG?"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå