AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #1 Del Skrevet 22. april 2016 Ettersom den inneholder 80% tomatpure? I hverfall denne inneholder 80% tomatpure: per 100 g Energi 391 kJ / 93 kcal Fett 0 g - hvorav mettede fettsyrer 0 g Karbohydrater 21 g - hvorav sukkerarter 18 g Protein 1,7 g Salt 1,7 g Ingredienser tomatpuré 80 %, sukker, eddik, salt, krydderekstrakt. http://www.stabburet.no/Merker-Produkter/Merker/Idun/%28productId%29/57331 Er det ok å bruke en god del slik ketchup i det daglige kostholdet? Anonymkode: fb1f2...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #2 Del Skrevet 22. april 2016 I den du viser bilde av her, er det mye sukker. Så nei, det er ikke så sunt Anonymkode: 5c42c...55e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hapi Skrevet 22. april 2016 #3 Del Skrevet 22. april 2016 Det er ikke direkte sunt, siden det innneholder raffinert sukker og "krydderekstrakt" som rimelig sikkert er MSG eller smaksforsterker (google det), og tomatene mest sannsynlig er ekstremt bearbeidet. Men siden det ikke er en hovedrett blir jo skadevirkningene mye mindre, og hva man har ketchupen på er viktigere. Tror Heinz ketchup er reinere og mer naturlig, smaker bedre gjør den også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #4 Del Skrevet 22. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I den du viser bilde av her, er det mye sukker. Så nei, det er ikke så sunt Anonymkode: 5c42c...55e Ok. Men tomatene er sunne ? Jeg kan finne en type uten så mye sukker Anonymkode: fb1f2...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #5 Del Skrevet 22. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ok. Men tomatene er sunne ? Jeg kan finne en type uten så mye sukker Anonymkode: fb1f2...c54 Det finnes ketchup uten sukker Anonymkode: 5c42c...55e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #6 Del Skrevet 22. april 2016 Hvor mye ketchup er egentlig "en god del"? Anonymkode: a23b1...825 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #7 Del Skrevet 22. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye ketchup er egentlig "en god del"? Anonymkode: a23b1...825 1 flaske pr 14 dager Anonymkode: fb1f2...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #8 Del Skrevet 22. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ketchup uten sukker Anonymkode: 5c42c...55e Tusen takk for tips! Jeg ..ehem..kjøpte 25 flasker på priskrigen før påske.. og må jo spise disse før jeg kan kjøpe sukkerfri. Vet du om en type ketchup uten sukker og kan du gi meg navnet på den? Er det da kunstig søtstoff i disse sukkerfrie? Anonymkode: fb1f2...c54 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #9 Del Skrevet 22. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for tips! Jeg ..ehem..kjøpte 25 flasker på priskrigen før påske.. og må jo spise disse før jeg kan kjøpe sukkerfri. Vet du om en type ketchup uten sukker og kan du gi meg navnet på den? Er det da kunstig søtstoff i disse sukkerfrie? Anonymkode: fb1f2...c54 Oi, det var ikke småtteri. Jeg ville gitt brorparten av flaskene til en eller annen ideell organisasjon eller noe. Ellers holder vel ketchup nesten evig, så det er ingen grunn til å ta helt av. Det er kunstig søtstoff i de sukkerfrie, Idun har en sukkerfri variant. Anonymkode: a23b1...825 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #10 Del Skrevet 22. april 2016 det går også an å lage egen ketchup. Bare søk på youtube: homemade ketchup. Da vet du at de ikke er full i tilsetningsstoffer og sukkerbiter. Tror det bascily er tomat og eddik. Anonymkode: 65b2a...2ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #11 Del Skrevet 22. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Oi, det var ikke småtteri. Jeg ville gitt brorparten av flaskene til en eller annen ideell organisasjon eller noe. Ellers holder vel ketchup nesten evig, så det er ingen grunn til å ta helt av. Det er kunstig søtstoff i de sukkerfrie, Idun har en sukkerfri variant. Anonymkode: a23b1...825 Takk for hjelpen! Anonymkode: fb1f2...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #12 Del Skrevet 22. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, det var ikke småtteri. Jeg ville gitt brorparten av flaskene til en eller annen ideell organisasjon eller noe. Ellers holder vel ketchup nesten evig, så det er ingen grunn til å ta helt av. Det er kunstig søtstoff i de sukkerfrie, Idun har en sukkerfri variant. Anonymkode: a23b1...825 Er det ikke bedre med sukker enn kunstig søtstoff? Har lest at noe det verste man får i seg er kunstig søtstoff, som aspartam ol, sånne små tabeletter noen har i teen for søtning. Anonymkode: d22b2...eb3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #13 Del Skrevet 22. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: det går også an å lage egen ketchup. Bare søk på youtube: homemade ketchup. Da vet du at de ikke er full i tilsetningsstoffer og sukkerbiter. Tror det bascily er tomat og eddik. Anonymkode: 65b2a...2ee Så lurt! Takk for tips! Anonymkode: fb1f2...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #14 Del Skrevet 23. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke bedre med sukker enn kunstig søtstoff? Har lest at noe det verste man får i seg er kunstig søtstoff, som aspartam ol, sånne små tabeletter noen har i teen for søtning. Anonymkode: d22b2...eb3 Det finnes naturlig søtning som ikke er sukker også, dom sukrin. Det er i hvert fall en grei erstatning. Det smaker ikke helt likt, men det er sunnere enn sukker. Anonymkode: a23b1...825 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 23. april 2016 #15 Del Skrevet 23. april 2016 Lag hjemmelaget ketchup, så blir det kanskje litt sunnere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #16 Del Skrevet 23. april 2016 Det er forresten sukralose i Iduns sukkerfrie ketchup. Det går for å være en tryggere sukkererstatning enn f.eks. aspartam. Anonymkode: a23b1...825 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #17 Del Skrevet 23. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes naturlig søtning som ikke er sukker også, dom sukrin. Det er i hvert fall en grei erstatning. Det smaker ikke helt likt, men det er sunnere enn sukker. Anonymkode: a23b1...825 Jeg vet om sukrin, men finnes det ketchup med sukrin? Ts ville jo ha ketchup uten sukker, men da har ketchupen kunstig søtningstoffer... Det beste er vel å lage ketchup med sukrin ts. Evt uten, høres best ut. Anonymkode: d22b2...eb3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #18 Del Skrevet 23. april 2016 Så lite ketchup som en spiser, så spiller det ingen rolle om den er sunn eller har mye sukker. Det er ikke mye noesomhelst i en stripe ketchup. Kokte tomater er sunt for hjertet mener jeg å ha lest. Anonymkode: be26d...dd3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruPotter Skrevet 23. april 2016 #19 Del Skrevet 23. april 2016 Ketchup i seg selv er ikke sunt, nei. Det inneholder mye sukker. Men man (jeg i alle fall) spiser jo generelt lite av det at det ikke gjør noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 23. april 2016 #20 Del Skrevet 23. april 2016 (endret) 1 time siden, Isabel70 skrev: Det er ikke direkte sunt, siden det innneholder raffinert sukker og "krydderekstrakt" som rimelig sikkert er MSG eller smaksforsterker (google det), og tomatene mest sannsynlig er ekstremt bearbeidet. Men siden det ikke er en hovedrett blir jo skadevirkningene mye mindre, og hva man har ketchupen på er viktigere. Tror Heinz ketchup er reinere og mer naturlig, smaker bedre gjør den også. Du sprer feilinformasjon. Søker du på "MSG smaksforsterker" er psykonettsteder som Nyhetsspeilet de eneste kildene til at det er skadelig. Her kan du lese reell informasjon om MSG: http://www.bramat.no/kosthold/naeringsstoffer/1311-glutamat-en-smaksforsterker http://forskning.no/mat-menneskekroppen/2011/06/smaken-umami Vennligst kutt ut Nyhetsspeilet-pisspreik. Forøvrig er bearbeidede tomater sunt. Faktisk gir det mange fordeler med godt bearbeidede tomater. Men også vanlige modne tomater inneholder mye MSG. Endret 23. april 2016 av jabx 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå