AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #1 Skrevet 22. april 2016 Seter så mye piss om at det er tiger merker og at man har fortjent dem. Jeg klarer ikke å skjønne meg på dette jeg. Så jeg, og alle andre som får strekkmerker, vi har fortjent dem. Har vi ikke vært flinke nok i svangerskapet eller har vi gjort noe slemt som gjør at vi fortjener dem ? Eller er det de som ikke har fått dem som har gjort no feil, vært slem eller noe som gjør at dem ikke fortjente å få det? Jeg vet ikke. Strekkmerker er jo noe de fleste ikke vil ha. Men når man har fått dem, så har man fortjent dem. Javel.. Også skal man liksom elske hvert eneste arr. Hmm... Anonymkode: f8b7e...b32
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #2 Skrevet 22. april 2016 Det er * skulle det stå. Auto corr altså.. Anonymkode: f8b7e...b32
NydeligMann Skrevet 22. april 2016 #3 Skrevet 22. april 2016 Jeg er veldig glad for at noen tok opp dette temaet, for jeg turte ikke selv. Jeg er rett og slett for sjenert. Selv har jeg ingen strekkmerker, så jeg har vel gjort meg fortjent til å ha fin hud da. Nå tviler jeg på om jeg noen gang kommer til å føde en unge, men hvis det utrolige skule skje, så skal jeg ihvertfall være veldig snill, sånn at strekkmerker ikke blir noe problem. Takk igjen, TS. klemz og koz
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #4 Skrevet 22. april 2016 Handler ikke om å fortjene, men å bære med stolthet slik jeg har forstått det. Lite en kan gjøre for/mot det. Jeg fikk betraktelig flere strekkmerker mellom 12-16 årsalderen enn jeg fikk som gravid. Så å vokse 13 cm ga meg strekkmerker, men ikke 11 kilo som gravid. What to do, de er der og blekner med årene. Heldigvis er de nyeste under puppene, og de ser jo bare min mann. Har aldri skjønt den store greien med strekkmerker,med mindre man får de ekstreme på magen. Men så mye får de færreste. Uansett ser det jo bare ut som arr. Hvem bryr seg? Anonymkode: 5977d...f25
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #5 Skrevet 23. april 2016 TS her. Jeg tror ikke noen av dere som har svart har forstått hva jeg mener. Jeg mener det er mye dobbelt moral ute å går her. For til gravide så får man høre støtt "håper du slipper unna strekkmerker", men når man alt har fått dem, så har man fortjent dem av en eller annen merkelig grunn. Først er det avstøtende, men så er det plutselig positivt når man har dem. Men aldri positivt før man har fått dem. Og dette med tigerstriper, som man har vært så "heldig" å gjort seg fortjent til. Hva med feite folk eller andre som har strekkmerker da ? Hva med de ? Har de gjort seg "fortjent" til det ? Kan det kalles tigerstriper da ? Er strekkmerker mer "verd"/"finere" om man får de ifb med svangerskap ? Anonymkode: f8b7e...b32
NydeligMann Skrevet 23. april 2016 #6 Skrevet 23. april 2016 Denne tråden var heldigvis ikke død. Jippi. Jeg vil si at det er en trippelmoral ute og går her. Ikke bare dobbelmoral, altså. På den ene siden sier vi at strekkmerker er ungen sin skyld, og det er jo forsåvidt sant. For det andre er jo dama dum eller feit hvis hun har strekkmerker. Er man tjukk eller har lite fleksibel hud, så bør man ikke pule. For det tredje så kommer jeg ikke på noe, mer. Kjør debatt.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #7 Skrevet 23. april 2016 Du altså. Du har virkelig ikke skjønt noe som helst. Så hvorfor gidde å kommentere når du ikke kommer med no tanker som faktisk er "ekte". Dette tok jeg opp fordi det er noe som jeg og endel andre tenker over. Jeg skjønner du er en enkel mann som ikke klarer å tenke litt utenfor "boksen" din. Anonymkode: f8b7e...b32
NydeligMann Skrevet 23. april 2016 #8 Skrevet 23. april 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette tok jeg opp fordi det er noe som jeg og endel andre tenker over. Anonymkode: f8b7e...b32 Skal jeg være helt ærlig så tror jeg det bare er oss to i hele universet som går rundt og tenker på sammenhengen mellom strekkmerker, skyld og fortjeneste. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #9 Skrevet 23. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg tror ikke noen av dere som har svart har forstått hva jeg mener. Jeg mener det er mye dobbelt moral ute å går her. For til gravide så får man høre støtt "håper du slipper unna strekkmerker", men når man alt har fått dem, så har man fortjent dem av en eller annen merkelig grunn. Først er det avstøtende, men så er det plutselig positivt når man har dem. Men aldri positivt før man har fått dem. Og dette med tigerstriper, som man har vært så "heldig" å gjort seg fortjent til. Hva med feite folk eller andre som har strekkmerker da ? Hva med de ? Har de gjort seg "fortjent" til det ? Kan det kalles tigerstriper da ? Er strekkmerker mer "verd"/"finere" om man får de ifb med svangerskap ? Anonymkode: f8b7e...b32 Jeg forstår ikke hva du er på jakt etter. Som nevnt, jeg har aldri lest at noen fortjener strekkmerker, så lurer på hvem som sier det? Igjen, som nevnt handler det om å bære de med stolthet. Strekkmerker etter svangerskap kommer jo av at kroppen faktisk har produsert et menneske, kontra strekkmerker av vektøkning grunnet f.eks dårlig kosthold. For de fleste vil strekkmerket forbundet med svangerskap være mer verdt enn ved vektøkning. Men jeg forstår ikke i hvilken arena dette er et tema? Hvem sier til noen at "de strekkmerkene fortjente du fordi du ble gravid/spiste dritt"? Strekkmerker skjer jo bare. "De strekkmerkene fortjente du, så uelastisk hud og dårlige gener du har"... ? Anonymkode: 5977d...f25 2
Kittykat Skrevet 23. april 2016 #10 Skrevet 23. april 2016 Har selv mange strekkmerker på magen etter 3 svangerskap. For meg så er nesten som skjønnhetsmerker, et av bevisene på at jeg har bært et liv inn i denne verden, den ultimate gave man kan få osv. Jeg bryr meg fint lite om folk ser strekkmerkene mine og hva de tenker om dem. Jeg har en datter og hun har fått noen strekkmerker på beina og hun liker det ikke. Jeg prøver og oppmuntre henne til å ikke skjemmes over dem, men det er ikke lett når man er tenåring. Hvis noen sier til en kvinne at hun har fortjent strekkmerkene sine, så sier det ganske mye om personen som sier det. Da er den personen overfladisk og liker ikke "uperfekte" kropper. Vi lever i 2016 og det er synd at man blir sett ned på pga kroppen man har, uansett om man har strekkmerker etter svangerskap eller vektøkning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå