AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #1 Skrevet 22. april 2016 Tar oxis mot astma (i tillegg til annen medisin). Har sett feil på nedtelleren og den er snart tom. Trodde det var 20 doser igjen, men det er det ikke. Bruker 4 doser pr dag. Hva gjør jeg nå? Ringe legevakt og spørre om de kan legge inn resept? Jeg har en veldig, veldig dårlig astmaperiode og hvis jeg ikke tar oxisen kan jeg bli veldig mye dårligere og må ta mye mer anfallsmedisin. Anonymkode: 9c48f...ad9
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #2 Skrevet 22. april 2016 Du har ikke resept på reit, det er du sikker på? Du kan sjekke på mineresepter.no Ellers så kan du gå på et apotek hvor du før har fått den på resept og spørre om å få en på nødresept. Denne må du imidlertid betale hvit pris for. Anonymkode: 04214...e1d 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #3 Skrevet 22. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke resept på reit, det er du sikker på? Du kan sjekke på mineresepter.no Ellers så kan du gå på et apotek hvor du før har fått den på resept og spørre om å få en på nødresept. Denne må du imidlertid betale hvit pris for. Anonymkode: 04214...e1d Jeg er i en fase der jeg prøver ut forskjellige typer astmamedisiner, så legen skriver kun ut for en og en om gangen. Jeg kan dog dobbeltsjekke på mineresepter om han har lagt inn. Takk! Visste ikke at man kunne få nødresept. Hilsen TS Anonymkode: 9c48f...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #4 Skrevet 22. april 2016 Du får nok ikke nødtesept på apoteket når det ikke er medisin du har brukt regelmessig lenge. Anonymkode: d1891...2a7 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #5 Skrevet 22. april 2016 Derfor er det lurt å planlegge litt lenger enn til neste dag. Men du får ringe legevakten og spørre om de kan hjelpe. Anonymkode: 926a1...495
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #6 Skrevet 22. april 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Derfor er det lurt å planlegge litt lenger enn til neste dag. Men du får ringe legevakten og spørre om de kan hjelpe. Anonymkode: 926a1...495 Ingen grunn til å svare frekt. Om du faktisk leser HI hadde jeg planlagt, men hadde sett feil. Nå har jeg sjekket opp på mineresepter og legen har forskrevet meg en medisin med samme virkestoff som i oxis, så da ordner det seg. Anonymkode: 9c48f...ad9 1
Sugerøret Skrevet 22. april 2016 #7 Skrevet 22. april 2016 Nødresepter er greit å være klar over . Dessuten legevakt ..da astma kan være farlig om en er tom for medisiner.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #8 Skrevet 22. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i en fase der jeg prøver ut forskjellige typer astmamedisiner, så legen skriver kun ut for en og en om gangen. Jeg kan dog dobbeltsjekke på mineresepter om han har lagt inn. Takk! Visste ikke at man kunne få nødresept. Hilsen TS Anonymkode: 9c48f...ad9 Når du er i utprøving på medisiner, så er spørsmålet hva du har hjemme som ikke er oppbrukt? Finn frem det du har og har mer igjen på, og ring legevakten for rådgiving om hva du kan ta eller gjøre. Om du må ta mer anfallsmedisin og ingen Oxis en tag eller to og fortsatt ikke bli merkbart mer tett i pusten kjenner du selv og vet selv hva som er lirt og ikke. Astma er en sykdom med mange sider og spenner fra mild til meget alvorlig tetthet i pusten. Anonymkode: f407b...5db
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #9 Skrevet 22. april 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke resept på reit, det er du sikker på? Du kan sjekke på mineresepter.no Ellers så kan du gå på et apotek hvor du før har fått den på resept og spørre om å få en på nødresept. Denne må du imidlertid betale hvit pris for. Anonymkode: 04214...e1d www.helsenorge.no Anonymkode: bf66e...aa1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå