AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #1 Skrevet 22. april 2016 Babyen min på 6 uker har blitt forkjølet. Burde vi holde oss inne, eller kan jeg ta han med i vogna på kjøpesenter? Skulle handlet til dåpen... hva ville dere gjort? Anonymkode: 55db3...204
Silfen Skrevet 22. april 2016 #2 Skrevet 22. april 2016 Så liten baby kan gjerne ikke utsettes for mer ved å ta med på kjøpesenter, nei.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #3 Skrevet 22. april 2016 Har barnet feber? Da skal det ikke ut. Er allmenntilstanden svekket eller er barnet som det var før det ble sykt? Er det som før, kan det taes ut, men ikke bli kaldt og heller ikke for varmt. Med andre ord, du må vurdere barnets helsetilstand. Men skal dere ha dåp på søndag? Da hadde ikke jeg turt å ta barnet ut. Blir den lille sykere risikerer du at dere ikke får avholdt dåpen. Mammarollen er ikke enkel. Anonymkode: 67395...268 1
EvaLena Skrevet 22. april 2016 #4 Skrevet 22. april 2016 Orker du noe særlig når du er forkjølet? Hvis nei, så la barnet få ro hjemme også 😊
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #5 Skrevet 22. april 2016 Takk for svar, da tror jeg vi holder oss hjemme. Han er egentlig i god form, bare veldig tett i nesa. Ingen feber i det hele tatt. Dåpen er ikke enda, ønsker bare å få startet på pynten og komme meg ut etter 1 uke inne.. Anonymkode: 55db3...204
Gjest Runforit Skrevet 22. april 2016 #6 Skrevet 22. april 2016 Man kan ta med babyer ut selv med feber. Så lenge barnet er i fin allmennsform og ikke utsettes for trekk så er det igjen fare for baby å ligge lunt oppi en vogn.
Silfen Skrevet 22. april 2016 #7 Skrevet 22. april 2016 Man kan gjøre det ja. Men en SEKS uker gammel baby uten særlig immunforsvar, ennå ikke vaksinert og med allerede nedsatt forsvar grunnet forkjølelse ut på KJØPESENTER? Hallo liksom. Hva er poenget med å utfordre skjebnen, seriøst liksom. 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #8 Skrevet 22. april 2016 1 minutt siden, Silfen skrev: Man kan gjøre det ja. Men en SEKS uker gammel baby uten særlig immunforsvar, ennå ikke vaksinert og med allerede nedsatt forsvar grunnet forkjølelse ut på KJØPESENTER? Hallo liksom. Hva er poenget med å utfordre skjebnen, seriøst liksom. Ikke bare det, men babyen skal kles på, inn i bil eller ned i vogn, opp i bilstol, ut av bil, kaldt og surt og inn på varmt kjøpesenter med mye lyd og masse lukter og andre sanseinntrykk. Før overnevnte skal gjøres i motsatt rekkefølge når de skal hjem igjen. Mye påkjenning for et lite, nytt menneske. Anonymkode: 67395...268 2
Gjest Klopp Skrevet 22. april 2016 #9 Skrevet 22. april 2016 (endret) Så lenge barnet ikke har feber så kan du ta han med ut. Men vil ikke anbefale det med en så liten baby. Endret 22. april 2016 av Klopp
Pearl2.0 Skrevet 22. april 2016 #10 Skrevet 22. april 2016 Fikk beskjed om at forkjøler baby kunne trille tur, kjøpesenter vet jeg ikke☺
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #11 Skrevet 23. april 2016 Igjen takk for svar. Men som jeg sa så har vi bestemt oss for å holde oss hjemme. Skjønner at man ikke bør spørre om noe her når man er usikker... få jo nesten bare frekke svar som gjør at man føler seg som en dårlig mor.. Anonymkode: 55db3...204 5
Gjest Runforit Skrevet 23. april 2016 #12 Skrevet 23. april 2016 10 timer siden, Silfen skrev: Man kan gjøre det ja. Men en SEKS uker gammel baby uten særlig immunforsvar, ennå ikke vaksinert og med allerede nedsatt forsvar grunnet forkjølelse ut på KJØPESENTER? Hallo liksom. Hva er poenget med å utfordre skjebnen, seriøst liksom. Morsmelken beskytter godt den. Mini her var litt forkjølet med tett nese leeeenge på den alderen. Helsesøster sa at det absolutt ikke var noe farlig å gå ut, faktisk så har baby godt av frisk luft. Han har ikke vært syk en eneste gang på de 9 mnd han har vært her, utenom den tette nesen og at han nå er litt småforkjølet(grunnet eksponering i åpen barnehage som han bare har godt av før han starter i barnehage). Er selvsagt opp til enhver, men så lenge baby ikke har feber og er slapp, spiser nok og har nok våte bleier og allmenntilstanden er fin så er det ikke noe i veien for å ta med baby ut.
needinspiration Skrevet 23. april 2016 #13 Skrevet 23. april 2016 hva med å dryppe noe dråper med mm i nesen hans? Min ettåring da han var på den alder så tålte han ikke sånn nesespray for babyer. Da gulpa han resten av dagen. Når jeg brukte mm så gikk det bra. Jeg tenker om du føler deg trygg nok som mor og at babyen er: 8 minutter siden, Runforit skrev: Morsmelken beskytter godt den. Mini her var litt forkjølet med tett nese leeeenge på den alderen. Helsesøster sa at det absolutt ikke var noe farlig å gå ut, faktisk så har baby godt av frisk luft. Han har ikke vært syk en eneste gang på de 9 mnd han har vært her, utenom den tette nesen og at han nå er litt småforkjølet(grunnet eksponering i åpen barnehage som han bare har godt av før han starter i barnehage). Er selvsagt opp til enhver, men så lenge baby ikke har feber og er slapp, spiser nok og har nok våte bleier og allmenntilstanden er fin så er det ikke noe i veien for å ta med baby ut. så ser jeg ingen problemer. Husk å la han sove med hode litt høyere opp og frisk luft er bra!
Silfen Skrevet 23. april 2016 #14 Skrevet 23. april 2016 1 time siden, Runforit skrev: Morsmelken beskytter godt den. Mini her var litt forkjølet med tett nese leeeenge på den alderen. Helsesøster sa at det absolutt ikke var noe farlig å gå ut, faktisk så har baby godt av frisk luft. Han har ikke vært syk en eneste gang på de 9 mnd han har vært her, utenom den tette nesen og at han nå er litt småforkjølet(grunnet eksponering i åpen barnehage som han bare har godt av før han starter i barnehage). Er selvsagt opp til enhver, men så lenge baby ikke har feber og er slapp, spiser nok og har nok våte bleier og allmenntilstanden er fin så er det ikke noe i veien for å ta med baby ut. Ja, du er jo blitt reneste eksperten med ditt ene barn. 6
Frøken Smilla Skrevet 23. april 2016 #15 Skrevet 23. april 2016 3 minutter siden, Silfen skrev: Ja, du er jo blitt reneste eksperten med ditt ene barn. Jeg var enig med deg i det du skrev over, men dette synes jeg rett og slett bare var en ufin kommentar. Man kan da vel komme med egne erfaringer og råd selv om man ikke har flere enn ett barn? 5
lille_frosk Skrevet 23. april 2016 #16 Skrevet 23. april 2016 38 minutter siden, Silfen skrev: Ja, du er jo blitt reneste eksperten med ditt ene barn. Av nysgjerrighet - hvor mange må man ha for å kunne uttale seg? Tre? Syv? Jeg er for øvrig enig i at det er unødvendig å ta med en forkjølet seks uker gammel baby på kjøpesenteret. 2
Gjest Runforit Skrevet 23. april 2016 #17 Skrevet 23. april 2016 2 timer siden, Silfen skrev: Ja, du er jo blitt reneste eksperten med ditt ene barn. Ja, føler jeg har bra kontroll og så forhørte jeg meg med lege og helsesøster. Men du vet vel bedre enn dem?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #18 Skrevet 23. april 2016 Så vi burde altså bare holde oss hjemme og ikke ut av huset til han blir frisk? Eventuelt hvor lenge etter han har blitt bedre bør vi holde oss inne? Han har allerede vært tett i en uke og jeg starter å bli smågal av å være inne... men gjør jo selvfølgelig det beste for barnet mitt! Anonymkode: 55db3...204
FantasDick Skrevet 23. april 2016 #19 Skrevet 23. april 2016 Det er vel ikke noe i veien for å trille tur i frisk luft siden baby virker ok i formen , men akkurat kjøpesenter o.l er det vel ingen hast med?
Semydfe Skrevet 23. april 2016 #20 Skrevet 23. april 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Så vi burde altså bare holde oss hjemme og ikke ut av huset til han blir frisk? Eventuelt hvor lenge etter han har blitt bedre bør vi holde oss inne? Han har allerede vært tett i en uke og jeg starter å bli smågal av å være inne... men gjør jo selvfølgelig det beste for barnet mitt! Anonymkode: 55db3...204 I og med at vi bor landlig til, så hadde nok jeg personlig tatt en trilletur i frisk luft. Hvis baby ikke har feber og allmenntilstand er ok, så burde det være helt uproblematisk. MEN jeg ville ikke tatt med baby på kjøpesenter eller trillet i byen. Du har nok godt av å komme deg litt ut. Bare tenk på hvilke ytre faktorer som påvirker baby.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå