Gå til innhold

Tips til gode bøker?


idahoie

Anbefalte innlegg

Vil anbefale Lavendelhagen av Lucinda Riley, Et helt halvt år, Etter deg og Den ene pluss en av Jojo Moyes og Ektemannens hemmelighet av Liane Moriarty og kanskje Piken på toget av Paula Hawkins. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er Lucinda Riley fan de bøkene er faktisk gode. 

andre som jeg husker gjorde inntrykk

soloppgang eller Øya med Victoria Hislop 

Hagen i Hartington og Birøkterens datter av Santa Montefiore 

Endret av makkapakka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nyeste til forfatteren av "Drageløperen" og "Tusen strålende soler" er bra. "Og fjellene ga gjenlyd" er den nyeste. Alle er veldig gode bøker. "Halvbroren" av Lars Saabye Christensens er også veldig bra, men kan nok ta litt tid å komme inn i. Submarino av Jonas T. Bengtsson er også en veldig god bok. Til sist leste jeg faktisk "Londonstaner" mens jeg var i Australia selv. Jeg likte den godt, og den handler om en gruppe indiske ungdommer som bor i London.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Styrtet engel av Per Olov Enquist? En vakker og veldig fascinerende bok som satt i meg leeeenge etter jeg hadde lest den :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herbjørg Wassmos bøker er fantastiske! Hennes "100 år" bergtok meg;leste den på én dag.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klassikeren "Drep ikke en sangfugl" er utrolig bra. Selv lot jeg være  å lese den i lang tid fordi jeg hadde fått det for meg at den var slitsom å lese, men den er faktisk ganske så lettlest. Det er en oppvekstroman hvor hovedpersonen (ei ung jente) forteller fra sit ståsted. Vi følger henne, broren, faren og en rekke andre karakterer. Bonus for at en får et innblikk i historien (slaveiden i USA) UTEN at det blir kjedelig eller belærnde slik det noen ganger kan bli når historie og fiksjon røres sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11. mai 2016 at 14.56, Rumle skrev:

Hva med Styrtet engel av Per Olov Enquist? En vakker og veldig fascinerende bok som satt i meg leeeenge etter jeg hadde lest den :Nikke: 

Enig! Leste nylig "Disse øyeblikk" av henne. Den var veldig gpd. Anbefaler deg den om du ikke allerede har lest den, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
1 time siden, Lill3My skrev:

Klassikeren "Drep ikke en sangfugl" er utrolig bra. Selv lot jeg være  å lese den i lang tid fordi jeg hadde fått det for meg at den var slitsom å lese, men den er faktisk ganske så lettlest. Det er en oppvekstroman hvor hovedpersonen (ei ung jente) forteller fra sit ståsted. Vi følger henne, broren, faren og en rekke andre karakterer. Bonus for at en får et innblikk i historien (slaveiden i USA) UTEN at det blir kjedelig eller belærnde slik det noen ganger kan bli når historie og fiksjon røres sammen. 

Veldig enig! Elsker den boka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Niels klims reise til den underjordiske verden av Ludvig Holberg er en bra bok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lill3My skrev:

Enig! Leste nylig "Disse øyeblikk" av henne. Den var veldig gpd. Anbefaler deg den om du ikke allerede har lest den, da :)

Tror kanskje du har sitert feil person? Du mener Disse øyeblikk av Herbjørg Wassmo, ikke sant? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rumle skrev:

Tror kanskje du har sitert feil person? Du mener Disse øyeblikk av Herbjørg Wassmo, ikke sant? :) 

Ja.

Er ny her inne, og tydeligvis mindre teknisk begavet enn jeg trodde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Lill3My skrev:

Ja.

Er ny her inne, og tydeligvis mindre teknisk begavet enn jeg trodde :)

Det går bra, du kommer nok fort inn i det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...