Gå til innhold

Hvor er det billig å shoppe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har googlet litt og prøvd å finne ut av dette, men jeg lurer på om noen kanskje har erfaringer å komme med.

Jeg har planer om å bytte ut klesskapet mitt mest mulig, da det er lenge siden jeg har kjøpt nye klær og jeg har gått en del ned i vekt. Så lurte jeg på om hvilket annet land det lønner seg å reise til for å få shoppet mest mulig klær billigst mulig?

Når jeg googler så får jeg opp Tyrkia, Bulgaria og Polen osv, men får man kjøpt "vanlige" klær her? Jeg har vært i Tyrkia og der er det jo stort sett bare sånne "jalla sjapper" med klær av dårlig kvalitet osv.

Noen som har reist mye og shoppet i andre land som kan tipse meg om hvor jeg kan handle billigst og best? :)

Anonymkode: 140b9...7a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Silk Market i Beijing, hvis du vet hvordan å prute.

Skrevet

I Polen finner du fine klær. Der er det Outlets og helt normale klesbutikker som fører helt vanlige klær.

Utvalget er stort.

Skrevet

Anbefaler faktisk Berlin, de har Primark, New Yorker og den tyske kjeden C&A er og billig. Det er ikke noen land hvor f.eks. H&M osv er billigere enn i Norge med den svake krona. Hvis du uansett må reise dit, sparer du ikke penger totalt sett ved å ikke handle i Norge.

Skrevet

Når det gjelder de landene du har ramset opp så får du absolutt kjøpt vanlige klær her også om du er i en by og oppsøker "normale" butikker, ikke de som er i turiststrøkene.
Du skal være klar over at de fleste kjedebutikkene, som HM, Cubus og lignende, har de samme prisene i alle land (sjekk prislappene og regn valuta), så her er det ikke så mye å spare uansett.
Støtter tipset om å oppsøke Primark og C&A, dette finner du også i London, for eksempel.
Norge er egentlig ikke et spesielt dyrt land når det gjelder klær, så det er ikke på vanlig garderobe man sparer penger ved å reise utenlands.
Derimot kan du finne flere butikker som selger billige designklær flere steder i utlandet. F.eks finnes det mange outlet-forretninger i land som Italia, Frankrike, Spania osv. som selger fjorårskolleksjonen til de kjente designhusene.

Skrevet

Praha og Riga har også billige kjeder som New Yorker og de der. Jeg fant masse fint der for noen år siden.

Og så har du noen flotte Outlet-forretninger i Vestby, da... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...