Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg og kjæresten min har vært sammen i 3 mnd. Han sa veldig tidlig (på fylla) at han elsket meg, og jeg svarte (på fylla) at jeg elsker han også. Siden har det ikke blitt sagt noe mer, har bare gått i "glad i deg". Han har sagt 2 ganger hvis jeg har kjøpt chips eller øl eller noe til han, uten at jeg har bedt han om det: "åh eg elsker deg!" Men da har jeg bare svart "jeg vet det, jeg er best" eller noe i den duren siden situasjonen tilsa det. 

Mens nå føles det ikke lenger nok for meg å bare si "glad i deg". Har følt på det en stund, men har ikke turt å si det. Så i kveld, etter helt sykt bra sex, sa jeg helt rolig at jeg elsker han. Han svarte "glad i deg også". Så gikk det en stund så sa han "elsker" er et vanvittig klissete ord egentlig". 

Hva i alle dager? Elsker han meg ikke lenger? Ble liggende å tenke på dette... Får ikke sove. Noen som har opplevd lignende? 

Vi er 21 og 23 år gamle, og har mer eller mindre bodd sammen disse 3-3,5 mnd. Så føler vi har blitt godt kjent.

Anonymkode: d1c19...8de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da eksen min sa at han elsket meg, klarte jeg ikke å si det tilbake, bare pga at han sa det til meg. Men etter en stund sa jeg det til han da jeg følte det samme :) Er bare å spørre han om det, kanskje lit my kleint, men heller det enn søvnløse netter ;)  

Anonymkode: c74b0...721

Skrevet

For noen er "jeg elsker deg" ganske utvannet. Man sier det i hytt og pine til folk, også ligger det ikke en større mening bak det. Man sier det bare for å si det, og det er ikke helt OK. Allikevel ser jeg ditt synspunkt, og det er sikkert litt sårt. Kan du ikke fortelle han hva du føler? :) 

• Liker 1
Skrevet

Alle kan si noe i fylla. Ha heller en prat med han, spor han om hans folelser.... Kanskje han ikke elsker deg enda. Dere har vaert sammen i 3,5 maaned, enkelte trenger mer tid... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

" Hardt vær, står aldri lenge på" er et godt uttrykk for kjærligheten. Om ting er så intenst og noen elsker meg etter 3 mnd tenker jeg at dette ikke kommer til å fungere i lengden. Et sterkt forholdt utviker seg og når sakte men sikkert ulike stadier og faser. Raser man igjennom så sitter man jo igjen med ingenting.

Gi han tid. Å elske noen på fylla er ikke det samme som å elske noen i edru tilstand. Det betyr ikke at han ikke elsker deg eller er glad i deg, men hodet er som kjent ikke helt i vater med promille og alt blir mer intenst.

Anonymkode: ec741...b67

Skrevet

Kjære deg! Du må ikke gå i den fellen at du forventer/presser han til og se de tre ordene! Mange har vært sammen i flere år før de ser det til hverandre! Bare ha is i magen og ikke heng deg så mye opp i det, så vil det til slutt komme av seg selv😊 lykke til!

• Liker 2
Skrevet

Først tenke jeg at du burde kaste ham på hue og ræva ut, men så sier du at dere har hatt sykt bra sex, og da stiller saken seg annerledes. Husk at sex betyr mye mer enn kjærlighet. Eller som de gamle grekerne sa det så vakkert på rim:  "en orgasme kan vare en evighet, men det kan ikke kjærlighet".

AnonymBruker
Skrevet

Du elsker ikke noen etter 3 mnd. Du er forelsket. Forelskelse og elske er to totalt forskjellig ting. 

Anonymkode: f6675...74a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min sa det til meg daglig etter tre måneder. Jeg brukte et helt år før jeg følte jeg kunne si det og mene det samtidig. Ellers er jeg helt enig med kjæresten din, det er skikkelig klissete. Foretrekker å bruke glad i deg istedet. 

Anonymkode: 968c9...893

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han ikke er helt der enda at han faktisk elsker deg. På fylla sier man mye rart, da elsker jeg både alkohol, mat og ukjente mennesker. Det er noe helt annerledes å faktisk si det til sin kjæreste.

Jeg og typen har vært sammen i over ett år og har enda ikke sagt det til hverandre. Det er først i løpet av de siste månedene at jeg har innsett at jeg faktisk elsker han. Har ikke hatt behov for å si det enda, da jeg er enig med typen din om at det er veldig klissete å si. Det bør være mer enn nok å vise at man elsker noen.

Skrevet
8 timer siden, NydeligMann skrev:

Først tenke jeg at du burde kaste ham på hue og ræva ut, men så sier du at dere har hatt sykt bra sex, og da stiller saken seg annerledes. Husk at sex betyr mye mer enn kjærlighet. Eller som de gamle grekerne sa det så vakkert på rim:  "en orgasme kan vare en evighet, men det kan ikke kjærlighet".

Størst av alt er kjærligheten. Kjærlighet kan så absolutt vare evig. En orgasme gjør ikke det. Tåpelig rim.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig tror jeg! Tror mange har litt forskjellige forhold til det å si "jeg elsker deg". Her gikk det sikkert to år før han sa det til meg, men da hadde vi også tidligere pratet om at han syns det var klissete og ble brukt alt for mye uten så mye tanke av mange . Han mente at det skulle spares til spesielle anledninger sånn at de gangene man sier det- så føles det mer spesielt. Jeg savnet jo litt å høre det, for jeg var jo vant med det totalt motsatte fra tidligere - men jeg var aldri usikker på hva han følte. I dag har vi vært sammen i 6 år, er forlovet og venter ei lita jente til sommeren:) 

Og han hadde faktisk rett, vi sier "elsker deg", men daglig går det mer i glad i deg- de gangene vi sier "elsker deg " bobler det enda- og det føles virkelig ekstra spesielt! Det gjorde det ikke med min eks som sa det x antall ganger om dagen😉

Anonymkode: 97bc1...f96

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mulig å elske noen etter 3 mnd da forelskelseshormonene sitter i kroppen vår i ca 1 år. Sånn som jeg og min samboer sier at vi er veldig glad i hverandre til daglig, og så sier vi at vi elsker hverandre innimellom. 

Anonymkode: c704f...e85

Skrevet

Han kan ha følt at din "elsker deg" etter deilig sex var som hans "elsker deg" etter du har kjøpt noe godt. Mannen min brukte 4 mnd før han sa det til meg og jeg enda noen mnd før jeg sa det til han. Nå er det bare når vi virkelig kjenner følelsen at vi sier det (gift i 13 år), og i forbindelse med sex er ikke det beste tidspunktet, for da kan det forstås som at det er sexen vi elsker. Det er selvfølgelig bra at vi liker det, og det sier vi og, men ordene har større verdi i en annen setting, når du kjenner at det er det indre som teller og alt klisset som følger med. Ingen av oss føler oss spesielt komfortable med å si det, men det er viktig for samholdet at vi vet om den andres og setter pris på våre egne følelser, så da ofrer vi oss for et bedre samhold. Det føles deilig selv om det er klissete. 

Andre igjen har lyst til å si det hele tiden, og noen mødre sier det jo til sine barn mange ganger om dagen. Jeg synes det virker litt trist å ikke ha et ord som er enda sterkere enn det som gjelder i hverdagen. 

Et steg på veien kan og være å si at du liker å si at du er glad i han, men at du tenker mer og mer på at det liksom ikke er nok. Det kan gi han en bedre forståelse av dine følelser enn hvis du bruker ordet "elske" som dere ikke har funnet noen felles definisjon på enda

Skrevet

Fylla er fylla ;) ikke legg så mye i det. Han sier det i edru tilstand når han er klar. 

Det tok flere måneder fra kjæresten min sa det første gang, til jeg sa det tilbake. Du får bare vente til han føler det er riktig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...