Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

En snobb har genseren over skuldern og skjerf på hodet og liker og snakke om pappas ligning.

Skrevet

Bor i Bærum, kjenner til problemet. Nesa i sky, "jeg-er-bedre-enn-deg"-holdning, prater nedlatende til "vanlig" Ola Dunk, daglig dagse klær for en snobb koster mer enn en mnds lønn for vanlig arbeider, noe de også gjerne liker å bemerke.

"Faren min er advokat as! -Ja, men med det trynet ditt burde han vært kirurg!"

-wodan til en snobb som kalte han vekterfaen. :sjarmor:

Skrevet

En snobb er en som ser på seg selv som bedre enn andre. En snobb tror at penger skaper menneskeverd, og lever og velger venner deretter. Opptatt av trender og shopping.

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Snobbete er å synes at tomatsuppe ikke er middag, barna i familien kunne aldri tenke seg å putte noe så disgusting som kjøpepizza i munnen.

De har t-skjorter som koster mer enn H&M kåpen min (800), de drar på golf-ferie til Italia.

Mor, far, sønn og datter har selvfølgelig hver sine golfsett som de betaler tusenvis for å få med seg på flyet.

De kjører biler av merke BMW, Mercedes, Audi, o.l. og synes nesten alle andre merker er rånebiler.

De syns at 300 kroner for en kilo indrefilet ikker er mer enn slakteren må ha.

Vin skal nytes til all mat. Liker man ikke f.eks. rødvin, er man medlem av den laveste bermen.

Øl er ut, med mindre det er noe dyrt importert øl.

Norge er ikke et ferieland, det er et land delt opp i golfbaner.

Når barna skal på fest, sys det klær av silke.

Snobber har ofte inntekt over 600.000, og selv det er helst i minste laget.

De snakker pent, og gjør narr av de som instisterer på å holde på dialekten sin.

Kommer ikke på mer før jeg har klikket OK på å poste innlegget. :-)

Leyla

Skrevet

Leyla, det du beskrev var vell bare en familie med god råd?

Det er forskjell på snobbete og rik.

Skrevet
Leyla, det du beskrev var vell bare en familie med god råd?

Det er forskjell på snobbete og rik.

Hoho! Og snobber har ikke god råd? nei, vet du hva, det Leyla beskrev var en veldig typsik snobbete familie. Vil du jeg skal sitere og fortelle deg hva som ikke er helt "normalt" eller klarer du å tenke deg til det selv? ;)

Skrevet

snobbete er en holdning, en væremåte.

det finnes mange med god lønn, fantastisk faktisk, som ikke er snobbete, og det finnes flere som er snobbete som overhode ikke har råd til det eller hører hjemme der!! :wink:

å være snobb for meg, er å mene at det eneste rette er det dyreste, en holdning om at man skiller seg ut fra samfunnet og er bedre en hvermansen.

en som er veldig opptatt av sosial "rang", dyre klær og "fine" vaner, og er veldig høylydt opptatt av dette.

en som vet å si ifra/gi uttrykk for at alle som ikke er "like bra" eller bedre, hører til slummen som de knapt kan prat med engang.

det er min mening om snobb.

Skrevet

Jeg er enig med Aline her.

Eksen min var en av de snobbene. Han levde på studielån, og påstod at hans beste venn var herr Armani. Hvem kjøper kun Armani-klær når de lever på studielån/stipend, og kun det?

Det var hele tiden snakk om designerklær og designerting og han hadde aldri vært inne på H&M!

Dét kaller jeg for snobbete.

Skrevet

Helt enig aline, og mye av det Leyla beskrev gikk jo nettopp mye på dette med holdning.

Skrevet

Er enig med Aline og Mysan jeg og. Snobberi har ikke alltid med penger å gjøre. Finns mange snobber som ikke har mye penger.

Att man reiser til utlandet med golfutstyret sitt, eller kjører BMW har da virkelig ikke noe med snobberi å gjøre!

Skrevet
Er enig med Aline og Mysan jeg og. Snobberi har ikke alltid med penger å gjøre. Finns mange snobber som ikke har mye penger.

Att man reiser til utlandet med golfutstyret sitt, eller kjører BMW har da virkelig ikke noe med snobberi å gjøre!

Igjen, behøver jeg virkelig å sitere det som gikk på holdning der? ;)

Gjest Anonymous
Skrevet
De kjører biler av merke BMW' date=' Mercedes, Audi, o.l. og synes nesten alle andre merker er rånebiler.[/quote'] :hoho::hoho:

BMW og Audi er jo de mest rånete bilene du finner!!!

Skrevet

Wodan, ja er enig i att det har med holding å gjøre!

Men, mener fortsatt att penger ikke nødvendigvis= snobbete. Det er mitt poeng.

Skrevet

wodan, det sier vell seg selv att å se ned på mennesker å tro man er bedre enn dem pga penger er snobbete!

:wink:

Det var for meg så obvious att jeg ikke gadd å gjenta det. :wink::wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Men' date=' mener fortsatt att penger ikke nødvendigvis= snobbete. Det er mitt poeng.[/quote']

Helt enig!!

Sobbing har med det se ovenfra og ned.

Det finnes mange måter å være snobbete på og ingen av dem forutsetter god råd.

Selv er jeg en smule intelektuelt snobbete, dvs jeg ser ned på mennesker jeg anser som mindre intelligente.

Jeg er også kulturelt snobbete.

Klær er jeg derimot ikke snobbete på... ei heller har jeg god råd.

Skrevet
wodan, det sier vell seg selv att å se ned på mennesker å tro man er bedre enn dem pga penger er snobbete!

:wink:

Det var for meg så obvious att jeg ikke gadd å gjenta det. :wink::wink:

Og der er jeg helt enig med deg ;) På begge punkter til og med!

Skrevet

Jeg synes ikke at tomatsupper er middag, og jeg har spesiallagete golfkøller (som jeg ville tatt med meg på flyet hvis jeg hadde bestilt meg golfferie i Italia). Vin er nydelig og jeg kunne gjerne drukket det til middag hver dag. Også kjører jeg Audi... Jeg snakker pent og synes at slakterns biff er bedre enn rimi sin (men tar meg ikke alltid råd til det) :oops:

På den annen side handler jeg gjerne billige klær, grandiosa fortæres ofte, jeg har lav inntekt og bor på østkanten.

Så jeg er vel en semi-snobb, da.

Skrevet
Jeg synes ikke at tomatsupper er middag, ...

... Jeg snakker pent og synes at slakterns biff er bedre enn rimi sin (men tar meg ikke alltid råd til det) :oops:

...Så jeg er vel en semi-snobb, da.

mat-snobb vil jeg nok kalle deg!! :sjarmor::tunge1:

Skrevet

Snobberi er en holdnings-greie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...