Gå til innhold

Islamifisering?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste en diskusjon med en Amerikaner på at ateist nettside (vet ikke om han var ateist). Tema var religiøs intoleranse i USA og en Europeer sa at i Europa kan man være åpen ateist uten at noen bryr seg, da kommer fremdeles en Amerikaner og sier "Ja, sikkert. Muslimene liker nok ikke det." 

Jeg har aldri hatt problemer med at en muslim går etter ateister. Muslimer gjør egentlig ikke så mye ut av seg. De prøver ikke å rekruttere folk slik som mange kristne gjør. 

Jeg forklarte da at muslimene ikke plager oss ateister. Det har jeg aldri opplevd. Han måtte da dra inn terrorister i Europa. Og han sa at jeg måtte være blind om jeg ikke hadde fått med meg islamifiseringen av Europa.

Jeg er fult klar over at det er mange muslimer i Europa, og at det finnes radikale muslimer, men jeg har ikke tenkt å skylde på alle muslimer for det. Jeg hater ikke folk som ikke har gjort meg noe vondt. I Norge er det ikke så mange religiøse, men hvis man drar til andre land så står det kristne på gaten og roper bibelord og prøver å rekruttere folk og sier at alle kommer til helvete. Det gjør ikke muslimer. 

Jeg mener at en Amerikaner som ser på Amerikanske nyheter ikke bør uttale seg om hvordan ting står til i Europa hvis han ikke er her og ser ting med egne øyne. Er jeg blind fordi jeg ikke føler at islam tar over Europa? Jeg syns ikke terror er et godt argument, da det er et fåtall som representerer én radikal gruppe. De representerer ikke alle muslimer. 

Jeg mener vi har et terrorproblem i Europa, ikke et muslimproblem. 

Anonymkode: 75fd4...473

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, endelig noen som mener dette!

Takk!

Ekstremisme og terror er problemet, ikke muslimer eller islam i seg selv. Her kommer det nok mange stygger kommentarer, men vi trenger folk med slike menginger som dette! Stå på ditt - jeg er helt enig med deg!!

Anonymkode: c0d7b...a90

Gjest Trollkarlen
Skrevet

Alle muslimer er ikke et problem, men Islam er et problem.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Trollkarlen skrev:

Alle muslimer er ikke et problem, men Islam er et problem.

Jeg har studert Islam og Politikk, og jeg vet alt dette med Jihad. Jeg kan være enig i at religionen gjør det mulig for folk å ta tekstene seriøst og være voldelig. Men foreleser sa at mange muslimer sier at "Sånn er ikke min Mohammed" eller "sånn er ikke min Islam." 

Men det står mye fucked up shit i bibelen også, og kristne gjør også mye galt. I USA utsettes leger som hjelper kvinner med abort for dødstrusler daglig, og folk som jobber på abortklinikker blir trent opp til å kjenne igjen bomber. Det er også terrorisme. Betyr det da at kristendommen er et problem i verden?

Ateister i USA blir jagd ut av bygden sin. Folk kaster murstein gjennom vinduet deres og driver hærverk på huset deres. I en spørreundersøkelse har det kommet frem at ateister er den minoriteten folk stoler minst på, og de fleste vil heller at læreren til barna deres er en dømt voldtektsmann enn en ateist. Kristne er ikke akkurat fredelige, men det er så mange av dem i USA at de slipper unna med det. Det er ingen som sier at DE er et problem.

Personlig mener jeg at religion generelt er et problem, men jeg ser ikke på muslimer som mer problematisk enn kristne. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har studert Islam og Politikk, og jeg vet alt dette med Jihad. Jeg kan være enig i at religionen gjør det mulig for folk å ta tekstene seriøst og være voldelig. Men foreleser sa at mange muslimer sier at "Sånn er ikke min Mohammed" eller "sånn er ikke min Islam." 

Men det står mye fucked up shit i bibelen også, og kristne gjør også mye galt. I USA utsettes leger som hjelper kvinner med abort for dødstrusler daglig, og folk som jobber på abortklinikker blir trent opp til å kjenne igjen bomber. Det er også terrorisme. Betyr det da at kristendommen er et problem i verden?

Ateister i USA blir jagd ut av bygden sin. Folk kaster murstein gjennom vinduet deres og driver hærverk på huset deres. I en spørreundersøkelse har det kommet frem at ateister er den minoriteten folk stoler minst på, og de fleste vil heller at læreren til barna deres er en dømt voldtektsmann enn en ateist. Kristne er ikke akkurat fredelige, men det er så mange av dem i USA at de slipper unna med det. Det er ingen som sier at DE er et problem.

Personlig mener jeg at religion generelt er et problem, men jeg ser ikke på muslimer som mer problematisk enn kristne. 

Så av religiøs begrunnet terror de siste 30 årene er det likestilt mellom kristne og muslimer mener du?

Anonymkode: 5bfcb...223

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så av religiøs begrunnet terror de siste 30 årene er det likestilt mellom kristne og muslimer mener du?

Anonymkode: 5bfcb...223

Kristne har holdt på lengre enn 30 år. 

Hitler var katolikk, og SS soldater hadde "Gud er med oss" på beltespennene sine. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...