Gå til innhold

Synlige blodårer på øynene mine

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det siste året syns jeg det er bare blitt mer og mer av dette. Sliter periodevis med grums på øyet om morgen, slik at synet er "hvitt" til jeg får gnidd det bort. Gråter endel pga postraumatisk stress, tåler dårlig sigarettrøyk, men moren min røyker alltid inne hos seg, og da blir øynene mine veldig tørre og kjennes som sandpapir. Det tar flere timer før det blir noe bedre. Er det normalt å få så mye synlige blodårer? Jeg er 40 år, røyker ikke selv. Sliter dog med å få nok søvn i perioder. Har ikke husdyr, og forsøker å holde alt mest mulig støvfritt hjemme.

Anonymkode: b1fed...87c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå til optiker og sjekk synet ditt, om du trenger briller/linser (evt. bedre briller/linser) så anstrenger du øynene og kan få synlige blodårer av det. Hvis du ser mye på dataskjerm kan det også være en årsak. Bruk øyedråper hvis øynene dine kjennes tørre (kan også kjøpes f.eks hos optiker), at du ser tåkete om morgenen kan også være et symptom på tørre øyne.

Anonymkode: a65d8...9ee

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes heller du skal oppsøke en øyelege. Det kan være annet enn synsstyrken din som er problemet, og en øyelege vil gi en mer faglig tyngde i vurderingen sin. Optikere er selvsagt kompetente på sitt felt, men som skrevet kan det være noe som går utenfor deres kunnskapsområde. 

Jeg synes også du skal unngå sigarettrøyk når øynene dine er så ømfintlige. Merker du det kun i tidspunktet det røykes? 

Anonymkode: 00ec6...83c

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå til optiker og sjekk synet ditt, om du trenger briller/linser (evt. bedre briller/linser) så anstrenger du øynene og kan få synlige blodårer av det. Hvis du ser mye på dataskjerm kan det også være en årsak. Bruk øyedråper hvis øynene dine kjennes tørre (kan også kjøpes f.eks hos optiker), at du ser tåkete om morgenen kan også være et symptom på tørre øyne.

Anonymkode: a65d8...9ee

Synet mitt er helt perfekt. Bruker hverken linser/briller. Har en kontorjobb med mye data ja. Øyedråper er notert.

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å tenke på det. Går det ikke over, så blir det bedre. 

Anonymkode: 3e661...bfa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes heller du skal oppsøke en øyelege. Det kan være annet enn synsstyrken din som er problemet, og en øyelege vil gi en mer faglig tyngde i vurderingen sin. Optikere er selvsagt kompetente på sitt felt, men som skrevet kan det være noe som går utenfor deres kunnskapsområde. 

Jeg synes også du skal unngå sigarettrøyk når øynene dine er så ømfintlige. Merker du det kun i tidspunktet det røykes? 

Kan få det sjekket med øyelege. Jeg forsøker å unngå sigarettrøyken, men min gamle mor har sitt eget værelse i mitt hus det siste året og sigarettrøyken siver dessverre alle steder. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan få det sjekket med øyelege. Jeg forsøker å unngå sigarettrøyken, men min gamle mor har sitt eget værelse i mitt hus det siste året og sigarettrøyken siver dessverre alle steder. 

For å komme til hos øyelege trenger du henvisning fra fastlege eller optiker... Like greit å prøve optikeren først, om enn ikke med testing så iallfall gå innom og spørre om en har tid til en liten prat. 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synet mitt er helt perfekt. Bruker hverken linser/briller. Har en kontorjobb med mye data ja. Øyedråper er notert.

Ja, øyedråper har en god effekt på tørre øyne, bare du velger de riktige dråpene. Anbefaler Hylocomod, oculac, ocutears fra apotek, eller en man får kjøpt hos optiker (husker ikke hva den heter). Er det lenge siden du sjekka synet ditt? Du tenker kanskje at synet er helt perfekt, men det er ikke alltid folk har rett i det, selv om de tror det :P Du kan samtidig hos optikeren spørre om å få en måling. Da kan de på bare to minutter sjekke om det er behov for synstest eller ikke. Synstest og briller kan være veldig dyrt, men husk at som regel er det virkelig verdt pengene :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...