Gå til innhold

Noen som sliter med svette om natten?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har helt siden første gang jeg var gravid for over 10 år siden slitt med at jeg er så varm når jeg sover. 

Må ha det kaldt på soverommet, ellers våkner jeg flere ganger i løpet av natten våt av svette.

Jeg reiser en del i jobben og flere hotellrom har vinduer uten muligheter å åpne ordentlig og da er jeg garantert en søvnløs natt. Har vært hos legen, men ingen blodprøver viser noe galt.. Er det flere her som sliter med det samme?

Anonymkode: 76c9e...828

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme problem! Er generelt veldig kald av meg, fryser stort sett alltid, med mindre jeg anstrenger meg fysisk eller har på masse klær. Men om natta, da er jeg så varm at jeg noen ganger ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg snur dyna og puta mange ganger, og våkner i hvert fall annnenhver natt helt klam og svett flere ganger i løpet av natta. Jeg har imidlertid aldri vært gravid, men jeg går på p-piller, så det kan jo tenkes å være hormonelt. Jeg hadde det ikke sånn før jeg begynte med p-pillene, tror jeg, men det er ikke godt å vite, har gått på dem i over to år, så mye annet har selvsagt skjedd, og kroppen forandrer seg jo stadig. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Sludd skrev:

Jeg har samme problem! Er generelt veldig kald av meg, fryser stort sett alltid, med mindre jeg anstrenger meg fysisk eller har på masse klær. Men om natta, da er jeg så varm at jeg noen ganger ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg snur dyna og puta mange ganger, og våkner i hvert fall annnenhver natt helt klam og svett flere ganger i løpet av natta. Jeg har imidlertid aldri vært gravid, men jeg går på p-piller, så det kan jo tenkes å være hormonelt. Jeg hadde det ikke sånn før jeg begynte med p-pillene, tror jeg, men det er ikke godt å vite, har gått på dem i over to år, så mye annet har selvsagt skjedd, og kroppen forandrer seg jo stadig. 

Takk for svar :) Jeg er likedan, fryser på dagtid og sitter alltid med pledd. Jeg mistenkte at det var p-pillene, så sluttet på de en periode.. Men det hjalp ikke det grann :/ Mannen her sier jeg er som en varmovn når jeg sover, blir rett og slett glovarm.

Skrevet
Den 20.4.2016 at 11.06, AnonymBruker skrev:

Jeg har helt siden første gang jeg var gravid for over 10 år siden slitt med at jeg er så varm når jeg sover. 

Må ha det kaldt på soverommet, ellers våkner jeg flere ganger i løpet av natten våt av svette.

Jeg reiser en del i jobben og flere hotellrom har vinduer uten muligheter å åpne ordentlig og da er jeg garantert en søvnløs natt. Har vært hos legen, men ingen blodprøver viser noe galt.. Er det flere her som sliter med det samme?

Bruker du noen medisiner som kan være årsaken til svetten?

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min var nettopp hos legen og tok blant annet opp dette problemet. Forklaringen var at det var hormonelt. Hun går ikke på p-piller, men legen mente at hun muligens var i såkalt pre-overgangsalder. Hun er 44 år og har slitt med nattsvette i ca. 5 år, noe annen forklaring fikk hun ikke. :vetikke:

Anonymkode: d20e3...1e6

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Anna Maria skrev:

Bruker du noen medisiner som kan være årsaken til svetten?

Nei, ingen medisiner. Bare p-piller, men kuttet det ut ett års tid uten at den hjalp på svetten :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...