AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #1 Skrevet 20. april 2016 Datteren min på 1,5 år er veldig "mammadalt", og når jeg er hjemme skal hun henge på meg absolutt hele tiden, og hylskriker om faren kommer i nærheten siden hun ikke har lyst til å være hos han. Når han har henne alene har de det kjempe fint, minimalt med sutring, hun er i godt humør, leker og koser seg, men noen minutter etter jeg har kommet inn døra er hun på meg som en klegg, sutrer og griner resten av dagen, dytter vekk pappaen og er generelt sur. Dette blir veldig slitsomt i lengden. Noen som vet hvorfor hun gjør dette og hva vi evt kan gjøre med dette? Jeg ammer på kveldstid og natt, så vet ikke om det har noe å si? Hilsen en litt frustrert ts.. Anonymkode: 7297b...419
tussi84 Skrevet 20. april 2016 #2 Skrevet 20. april 2016 Første bud slutt å amme.. ungen burde ha sluttet med det for lengst. 2
langbein86 Skrevet 20. april 2016 #3 Skrevet 20. april 2016 Har ingen råd for har det helt likt selv med min på 15 måneder.. Jeg ammer også kveld og natt og samsover, men tror ikke det har noe å si. Når jeg er hjemme er det bare sutring og masing, men alene med far eller besteforeldre er hun kjempeblid
langbein86 Skrevet 20. april 2016 #4 Skrevet 20. april 2016 3 minutter siden, tussi84 skrev: Første bud slutt å amme.. ungen burde ha sluttet med det for lengst. Hvorfor? 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #5 Skrevet 20. april 2016 Hun ammer fortsatt på natten? Amming er fortsatt bra for dere begge to sikkert, men ikke for deg å bli vekket av en 1.5 åring for å amme mitt på natten. Hvis hun våkne på natten ville jeg ha latt pappaen gå inn, ikke deg. Blir skriker noen kvelder, men de lærer veldig fort. Det må også være ekstremt slitsomt for faren, som klarer ikke å hilse sin egne unge uten at hun skriker. Anonymkode: 459e8...249 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #6 Skrevet 20. april 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Datteren min på 1,5 år er veldig "mammadalt", og når jeg er hjemme skal hun henge på meg absolutt hele tiden, og hylskriker om faren kommer i nærheten siden hun ikke har lyst til å være hos han. Når han har henne alene har de det kjempe fint, minimalt med sutring, hun er i godt humør, leker og koser seg, men noen minutter etter jeg har kommet inn døra er hun på meg som en klegg, sutrer og griner resten av dagen, dytter vekk pappaen og er generelt sur. Dette blir veldig slitsomt i lengden. Noen som vet hvorfor hun gjør dette og hva vi evt kan gjøre med dette? Jeg ammer på kveldstid og natt, så vet ikke om det har noe å si? Hilsen en litt frustrert ts.. Anonymkode: 7297b...419 Dette er et "alderssprqng". Før du vet ordet av det så er det over, uten at du lager noe stress av det, Anonymkode: b2a8d...4f6 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #7 Skrevet 20. april 2016 5 minutter siden, tussi84 skrev: Første bud slutt å amme.. ungen burde ha sluttet med det for lengst. Hehe, det kommer jeg ikke til å gjøre før barnet er klar for det. Amming er også anbefalt til barnet er 2 år, så det er ingenting "ungen burde ha sluttet med for lengst" ts Anonymkode: 7297b...419 12
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #8 Skrevet 20. april 2016 2 minutter siden, langbein86 skrev: Har ingen råd for har det helt likt selv med min på 15 måneder.. Jeg ammer også kveld og natt og samsover, men tror ikke det har noe å si. Når jeg er hjemme er det bare sutring og masing, men alene med far eller besteforeldre er hun kjempeblid Hvorfor tror du det ikke ha noe å si? . Du sover sammen med barna og la dem bare ta puppen når de vil på natten. Tar ikke rocketforskere for å se at de blir helt hektet på dere ammemødrene Anonymkode: 459e8...249 3
Gjest Juami Skrevet 20. april 2016 #9 Skrevet 20. april 2016 Det er sånn det er innimellom. Slitsomt når det står på, men blir bedre etterhvert Kanskje du kan finne på noe mer alene, og la far være alene med barnet siden det går så fint da, så bygger de mer og mer relasjon. Vet ikke om det vil funke da, men hun kommer uansett til å vokse seg av det og etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #10 Skrevet 20. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hehe, det kommer jeg ikke til å gjøre før barnet er klar for det. Amming er også anbefalt til barnet er 2 år, så det er ingenting "ungen burde ha sluttet med for lengst" ts Anonymkode: 7297b...419 Anbefalt til 2 år ja. Men å la barna som er 1.5 år ta tak i puppen når som helst på natten er ikke bra for noen. De bruker deg som smokk. Om du synes det er greit, ikke klag at de henge på beina hele dagen da. Anonymkode: 459e8...249 4
Gjest solavskjerming Skrevet 20. april 2016 #11 Skrevet 20. april 2016 Tror ikke det har noe sammenheng med amming. Første ammet jeg i 2 mnd, hun var i perioder skikkelig mammadalt, så skikkelig pappadalt. Og så har det vekslet i perioder. Nr 2 som jeg ammet i 11 mnd har aldri vært like mye dalt som nr 1.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #12 Skrevet 20. april 2016 Gi henne nærheten hun vil ha? Anonymkode: 7ea1d...a7c 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #13 Skrevet 20. april 2016 36 minutter siden, tussi84 skrev: Første bud slutt å amme.. ungen burde ha sluttet med det for lengst. For noe tull, ammet min til hun var 3 hadde aldri noe problem. Hva er det med folk som ikke tåler at man ammer barna lenger enn 1 år. Ble dere ikke ammet selv? Jeg tenker at det bare er en fase har hun trenger litt mer nærhet. Anonymkode: 9a0b2...66e 7
Gjest Jessica Skrevet 20. april 2016 #14 Skrevet 20. april 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, det kommer jeg ikke til å gjøre før barnet er klar for det. Amming er også anbefalt til barnet er 2 år, så det er ingenting "ungen burde ha sluttet med for lengst" ts Anonymkode: 7297b...419 Godt svar ts 😊 Amm så lenge dere to føler for det. Dette med mammadalt går over. Jeg har både samsovet og annet til godt over 2 år og har idag selvstendige og trygge barn
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #15 Skrevet 20. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Anbefalt til 2 år ja. Men å la barna som er 1.5 år ta tak i puppen når som helst på natten er ikke bra for noen. De bruker deg som smokk. Om du synes det er greit, ikke klag at de henge på beina hele dagen da. Anonymkode: 459e8...249 Ja, barnet har strengt tatt ikke behov for nattamming når de er 1,5 år. Da bør du få noe fast føde på kvelden sånn at de holder seg mette hele natten. WHO anbefaler amming til 2 år, men WHO snakker for hele verden. Jeg lurer på hvilke helsefordeler barn i Norge, som er over året og begynt med vanlig, sunt kosthold, får av morsmelk? Men for all del, så lenge barn har behov for den nærheten og kosen det får av amming (og moren gidder), så ser jeg ikke problemet med å amme, selv om barnet blir både 2 og 3 år. Men så klart dette kan bidra til at ungen klenger mer på deg enn far, selv om dette også hører med alderen. Men prøv å avvende amming på natten, både for mor og barn sin søvn. Anonymkode: 600d7...09d 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #16 Skrevet 20. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, barnet har strengt tatt ikke behov for nattamming når de er 1,5 år. Da bør du få noe fast føde på kvelden sånn at de holder seg mette hele natten. WHO anbefaler amming til 2 år, men WHO snakker for hele verden. Jeg lurer på hvilke helsefordeler barn i Norge, som er over året og begynt med vanlig, sunt kosthold, får av morsmelk? Men for all del, så lenge barn har behov for den nærheten og kosen det får av amming (og moren gidder), så ser jeg ikke problemet med å amme, selv om barnet blir både 2 og 3 år. Men så klart dette kan bidra til at ungen klenger mer på deg enn far, selv om dette også hører med alderen. Men prøv å avvende amming på natten, både for mor og barn sin søvn. Anonymkode: 600d7...09d Hun spiser godt på dagen, også til kvelds, så i en perfekt verden hadde hun kunne sovet fra 19-07, men slik er det nok dessverre ikke. Siden hun trenger den nærheten og kosen det gir ved å nattamme, så hvorfor skal jeg nekte henne det? Det var jo egentlig ikke en tråd om synspunkter ifht amming jeg var ute etter, da dette er et valg jeg allerede har tatt og jeg mener selv at dette er best for mitt barn. 3 timer siden, Juami skrev: Det er sånn det er innimellom. Slitsomt når det står på, men blir bedre etterhvert Kanskje du kan finne på noe mer alene, og la far være alene med barnet siden det går så fint da, så bygger de mer og mer relasjon. Vet ikke om det vil funke da, men hun kommer uansett til å vokse seg av det og etterhvert. Takk for et råd som ikke omhandlet ammeslutt Hun er jo naturlig nok endel sammen med pappaen uten meg, men det har blitt litt mer i det siste, problemet er jo bare når jeg er hjemme igjen. Det går seg nok helt sikkert til av seg selv etterhvert. Ts Anonymkode: 7297b...419 1
Gjest Klopp Skrevet 20. april 2016 #17 Skrevet 20. april 2016 3 timer siden, tussi84 skrev: Første bud slutt å amme.. ungen burde ha sluttet med det for lengst. Enig! Nekter du d ts så får hun bare henge på deg dagen lang. Da liker du det sikkert da.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #18 Skrevet 20. april 2016 Akkurat slik har jeg det med forsatt med begge mine, og de er 3 og 5 år. og ingen av dem har noen gang blitt ammet heller! Så jeg har bare måttet innfinne meg med at slik er det å være mamma. Jeg skal få ta del i absolutt all suttring, krangling, masing osv. Mens de oppfører seg om englebarn når pappan eller andre er alene med dem. Takk gud for kveldsvakter! Anonymkode: 715aa...bf1
Sushi Skrevet 20. april 2016 #19 Skrevet 20. april 2016 Kjenner meg veldig igjen! Begge mine har vært slik (også etter ammeslutt ). Gjett om jeg er lei av at mannen sier "det er aldri noe sutring når du ikke er her"! Det som hjelper er masse nærhet når man kan (på det verste tok jeg ungen på ryggen mens jeg ordna middag), og å forklare. Når de bikker 1,5-2 og forstår mer så funker det faktisk veldig bra å si "du, jeg ser at du vil at jeg skal løfte deg opp nå, men jeg kan ikke det, for jeg skal..." Dette funker som magi på min yngste. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #20 Skrevet 20. april 2016 Det høres ut som en helt normal 1,5-åring spør du meg. Ikke stress, det endrer seg plutselig. Begge mine har vært sånn i den alderen, og plutselig gikk det over. Bare for å si det - den ene hadde avsluttet ammingen og den andre fikk når han ville. Var like begge to så synes ikke dere trenger dra inn amming. Anonymkode: fd8d0...79b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå