Gå til innhold

Lage logo


Angelheart2

Anbefalte innlegg

Er det noen her som jobber med grafisk design eller lignende?
Jeg står litt fast her..... I et lag jeg leder skal vi nå ha ny logo. Vi har fått noen til å tegne utkast og ønsker å få laget disse om til en logo som kan brukes både på klær, plakater og hjemmesiden.
Foreløpig er det jo kun en tegning, men den må jo digitaliseres. Er det noen som har noe er faring med slikt og vet hvordan vi kan gå frem?
Vet vi sikkert kan sette bort hele jobben til en proff, men med lite (les ingen) midler i foreningen til slikt må vi forsøke å få gjort dette billigst mulig.
Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ingen av dere som har tilgang på et tegneprogram av ett eller annet slag, eller kjenner noen som har? De aller enkleste logoene kan jo til og med tegnes i Word e.l. om det skulle knipe, men litt mer avanserte og detaljerte saker trenger antakelig litt mer spesialisert programvare. Det finnes visstnok også enkelte brukbare gratisprogrammer (uten at jeg skal ta sjansen på å gi noen mer konkrete tips om ting jeg ikke kan), om noen av dere har evne/interesse for å prøve selv. 

Jo enklere, mindre detaljert logo - jo lettere å få det til selv. Jo mer avansert/detaljert, jo viktigere å få hjelp fra noen som kan for at det skal bli bra. 

Anonymkode: 6fc8f...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dessverre ingen av oss som har noe særlig peiling på tegneprogram og slik logoen er blir den uansett for komplisert til å skulle tegne selv. Må derfor ha hjelp, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at en logo skal funke i svært liten størrelse å da. Så den burde ikke være for detaljert.

Prøv å ta kontakt med en skole eller noe som utdanner til grafisk design. Ofte noen der gjør det for treningens skyld.

Hilsen Grafisk Designer

Anonymkode: b28ce...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp adobe illustrator og se noen youtube videoer for å lære dere å bruke dette programmet. Eller lei noen til å gjøre det for dere. F.eks en illustratør.

Anonymkode: 5fea8...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

prøv hos vistaprint.no. Der har de elementer til å lage logo av, du kan laste opp egen logo osv. Men de hjelper gjerne til med forespørsler, så kanskje kan de hjelpe deg`? Produktene deres er dessuten superbillige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du har kanskje funnet en løsning, men hvis ikke kan du legge bilde ut her. hvis jeg får litt tid i helgen, kan jeg evt se på det.

Anonymkode: 46c77...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
Den 20.4.2016 at 8.16, Angelheart2 skrev:

Er det noen her som jobber med grafisk design eller lignende?
Jeg står litt fast her..... I et lag jeg leder skal vi nå ha ny logo. Vi har fått noen til å tegne utkast og ønsker å få laget disse om til en logo som kan brukes både på klær, plakater og hjemmesiden.
Foreløpig er det jo kun en tegning, men den må jo digitaliseres. Er det noen som har noe er faring med slikt og vet hvordan vi kan gå frem?
Vet vi sikkert kan sette bort hele jobben til en proff, men med lite (les ingen) midler i foreningen til slikt må vi forsøke å få gjort dette billigst mulig.
Noen som har noen tips?

Jeg leder en organisasjon uten midler. Jeg tok kontakt med noen design studenter og spurte om de kunne være behjelpelig med noe frivillig arbeid. Jeg fikk designet Flott logo til min virksomhet. Det er bare å prøve seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...