Gå til innhold

"Ny" bruktbil kjøpt i januar

aurinko

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte en ny bruktbil (..ny for meg) i januar, en 2015 model. Da jeg kjøpte den oppdaget selgeren noen "hakk" i lakken på venstre bildør, og ville at salongen skulle fikse opp i småhakkene før jeg fikk den, og det ble fikset opp i

Men nååå, først i dag. Tre måneder senere er jeg for kanskje første gang på motsatt side av førersiden og ser at det er et likt hakk på høyre dør også, som jeg vet med sikkerhet at det ikke er jeg som har laget. 

Jeg er ikke bilinteressert i det hele tatt, og kjøpte det jeg likte best i min prisklasse, og studerte ikke akkurat bilen da jeg kjøpte den-fordi jeg regnet egentlig bare med at den var i bra stand. (Kanskje dumt av meg innser jeg nå..?) 

sååå, spørsmålet mitt er om bilgarantien dekker dette? ...ligger her å irriterer meg over det hakket nå, at jeg ikke får sove🙄

Endret av aurinko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det fantes en bil med garanti mot riper og hakk hadde jeg kjøpt den på et øyeblikk. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så har jeg ikke peil på bil, jeg aner heller ikke hva "garantien" innebærer. 

Så, seriøse svar mottas med takk. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det dekker ikke sånt. Og hvordan kan du med sikkerhet vite at det var der fra før? Trenger ikke å ha vært med vilje, kan ha vært en person på parkeringsplassen eller en steinsprut. 

Hvis du irriterer deg så mye at du sliter med å sove ville jeg vurdert å begynne å sykle i stedet. For du vil garantert få merker på bilen, steinsprut på bilen og hakk i lakken. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du enten leve med eller betale kostnaden for og utbedre selv. Det er for lenge etter og ha kjøpt bilen til og reklamere på slike ting nå. Videre har du også kjøpt en brukt bil.  Dersom du prøver deg vil nok selger si nei til deg, og at det ikke kan være sikkert at det ikke er kommet etter du fikk bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, aurinko skrev:

Hei!

Jeg kjøpte en ny bruktbil (..ny for meg) i januar, en 2015 model. Da jeg kjøpte den oppdaget selgeren noen "hakk" i lakken på venstre bildør, og ville at salongen skulle fikse opp i småhakkene før jeg fikk den, og det ble fikset opp i

Men nååå, først i dag. Tre måneder senere er jeg for kanskje første gang på motsatt side av førersiden og ser at det er et likt hakk på høyre dør også, som jeg vet med sikkerhet at det ikke er jeg som har laget. 

Jeg er ikke bilinteressert i det hele tatt, og kjøpte det jeg likte best i min prisklasse, og studerte ikke akkurat bilen da jeg kjøpte den-fordi jeg regnet egentlig bare med at den var i bra stand. (Kanskje dumt av meg innser jeg nå..?) 

sååå, spørsmålet mitt er om bilgarantien dekker dette? ...ligger her å irriterer meg over det hakket nå, at jeg ikke får sove🙄

Salongen?

Anonymkode: 99823...536

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
15 timer siden, aurinko skrev:

Hei!

De fleste forhandlere legger bilene sine med bilder ut på finn med rikelig mengde bilder. Prøv å få tak i bildene og studer dem. Dete burde du ha oppdaget før, kommer du til å bli møtt med. Jeg tror ikke du kommer noen vei, men ta kontakt asap og spør. 

Anonymkode: 96683...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ditt eget ansvar å sjekke bilen før du kjøper den.  Sjekke igjen ved overtakelse. Tror ikke du kommer noen vei med dette.

Anonymkode: b4cde...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hatt tre måneder på deg til å få det på en parkeringsplass e.l, så nei. Det dekkes ikke på noe garanti!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.4.2016 at 1.17, ambivalentReaction skrev:

Hvis det fantes en bil med garanti mot riper og hakk hadde jeg kjøpt den på et øyeblikk. 

Du kan jo vurdere å spraye bedliner på heile bilen, og ikkje bare lasteplanet på pickupen. Då slepper du å få riper, hakk og nokre bulker, men det er litt dyrt å få sprayet bedliner på heile bilen. Og det kan hende at det ikkje ser like fint ut som med lakk eller folie.

http://www.usatoday.com/story/money/cars/2013/07/28/line-x-rhino-coatings-bedliner/2588539/

http://www.yotatech.com/f116/spray-bedliner-whole-truck-good-bad-idea-146914/

http://howtopaintyourcarwithbedliner.blogspot.no/p/bedliner-gallery.html

Endret av Dodge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...