AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #1 Skrevet 19. april 2016 Kan jeg ha dette i håndbagasjen? Må jeg ha med resept eller noe, eller kan jeg bare ta det med på et brett liksom? Noen som bruker sobril her ? Skal på en flyreise på 18 timer, når burde jeg ta den første - burde jeg ta flere? Blir sinnsykt nervøs og har sosial angst.. Men akkurat fått utskrevet sobril og vet liksom ikke helt hvordan jeg skal bruke dem.... Anonymkode: eb60f...a89
Mokkilokki Skrevet 19. april 2016 #2 Skrevet 19. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg ha dette i håndbagasjen? Må jeg ha med resept eller noe, eller kan jeg bare ta det med på et brett liksom? Noen som bruker sobril her ? Skal på en flyreise på 18 timer, når burde jeg ta den første - burde jeg ta flere? Blir sinnsykt nervøs og har sosial angst.. Men akkurat fått utskrevet sobril og vet liksom ikke helt hvordan jeg skal bruke dem.... Anonymkode: eb60f...a89 Du skal vel til utlandet så medisinen må bringes i originalemballasje ikke bare ett brett. Få apoteket til og skrive en attest sånn at du ikke blir fratatt medisinene i det landet du skal til. Du må snakke med legen din hvordan du skal bruke medisinen. All medisin bør en ha i håndbagasjen i tilfelle kofferten kommer på avveie. Vi har ikke lov og gi råd her angående medisinbruk. 3
ajarRun Skrevet 19. april 2016 #3 Skrevet 19. april 2016 Selvsagt kan man ta med medisiner i håndbagasjen, hvorfor skulle man ikke det? Du må ta med resept og en sånn attest du får på apoteket i EU, men lovene varierer fra land til land. Du kan sjekke reglene i det aktuelle landet på nett. De fleste tillater deg å ta med nok medisiner for reisen (begrenset til en eller tre måneder noen plasser). Dersom du ikke har fått beskjed av legen hvordan du skal bruke medisinene foreslår jeg at du finner deg en ny lege. For å finne ut hvordan medisinen brukes må vi henvise deg til pakningsvedlegget, farmasøyt eller lege. Hvis du ikke har hentet dem, eller attest kan du jo spørre når du stikker innom apoteket.
Gjest devy79 Skrevet 20. april 2016 #4 Skrevet 20. april 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg ha dette i håndbagasjen? Må jeg ha med resept eller noe, eller kan jeg bare ta det med på et brett liksom? Noen som bruker sobril her ? Skal på en flyreise på 18 timer, når burde jeg ta den første - burde jeg ta flere? Blir sinnsykt nervøs og har sosial angst.. Men akkurat fått utskrevet sobril og vet liksom ikke helt hvordan jeg skal bruke dem.... Anonymkode: eb60f...a89 Hei NN☺ Jeg har aldri opplevd å få spørsmål om dette når jeg har flydd (og jeg har flydd MYE og bodd i Aus. ) Men hvertfall ha tablettene i originalemballasjen for å være på den sikre siden med navn og dato utskrevet,så skal det gå bra. Lurt å ta en tablett ca 1 time før avgang hvis du er redd for å fly,da vil du merke effekt og bli avslappet. Oh så bare ta en til etterhvert hvis du kjenner at du trenger det. Lykke til med reisen!
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #5 Skrevet 20. april 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg ha dette i håndbagasjen? Må jeg ha med resept eller noe, eller kan jeg bare ta det med på et brett liksom? Noen som bruker sobril her ? Skal på en flyreise på 18 timer, når burde jeg ta den første - burde jeg ta flere? Blir sinnsykt nervøs og har sosial angst.. Men akkurat fått utskrevet sobril og vet liksom ikke helt hvordan jeg skal bruke dem.... Anonymkode: eb60f...a89 Du går på apoteket og får en apotekattest på engelsk. Den tar du med deg sammen med medisinen i orginalboks med merkelapp på hvor navnet ditt står. Medisinen legger du i en zip look pose sammen med bare medisiner igjennom sikkerhetskontrollen. Sikkerhetsfolkene vil da spørre deg om du har attest. Anonymkode: 7b217...f08
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #6 Skrevet 20. april 2016 Om du skal reise til land i schengen, må (bør) du ha med en schengenattest fra apoteket. Anonymkode: 54aff...71c
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #7 Skrevet 20. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du går på apoteket og får en apotekattest på engelsk. Den tar du med deg sammen med medisinen i orginalboks med merkelapp på hvor navnet ditt står. Medisinen legger du i en zip look pose sammen med bare medisiner igjennom sikkerhetskontrollen. Sikkerhetsfolkene vil da spørre deg om du har attest. Anonymkode: 7b217...f08 Jeg har bare hatt deni veska,msammen med scnegenattesten, har aldri blit stoppet eller sjekket. Tror ikke du må handeni en pose som alle rundt kan se, det er jo ganske personlig. Anonymkode: 54aff...71c
Whoops Skrevet 20. april 2016 #8 Skrevet 20. april 2016 Medisiner SKAL i håndbagasjen. Ta med resept om det er reseptbelagte medisiner og ha med originalemballasje. Ellers helt problemfritt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå